"Pim Fortuyn de grootste nederlander"; me moeder vertelde het me toen ik thuis kwam. Mijn angst was dus waarheid geworden. Pim Fortuyn is op een democratische manier verkozen boven onze aller vader; Willem van Oranje. Eerste reactie; Democratie is de dicatuur der meerderheid.
De reden dat Pim Fortuyn is gekozen heeft, naar mijn idee, 1 reden; de man zei dingen die mensen op dit moment denken m.b.t. intergratie en etnische onderwerpen. Hij was de enige die in het openbaar uitkwam voor de mening die blijkbaar door velen gedeeld werd en nog wordt. Door de stijgende drijging van terrorisme uit naam van religie zijn mensen gestrekt door de woorden die Pim Fortuyn zei over in dit geval de Islam. Door dat Pim z'n kont tegen de nederlandse kribbe gooide en de poldermodellen ten ziele beargumenteerde won de man bij vele mensen het hart. De hoofdoorzaak dat Pim de grootste nederlander is geworden moet worden gezocht in de maatschappelijke problematiek en niet in wat de man zozeer gedaan heeft voor het land en/of het volk.
Mijn keus was Willem van Oranje. De ontstaansgeschiedenis van Nederland begint bij deze man en zijn strijd met de spanjaarden. Misschien hebben de mensen die op Pim Fortuyn hebben gestemd wel geen flauw idee m.b.t. vaderlandse geschiedenis, of hebben ze toch enkeld en puur alleen oogkleppen op.
Groeten..
Laatst bewerkt: 18 nov 2004