1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Welk effect bedoel je precies?
    Als je uit deze serie 1 foto aan wijst waar je graag uitleg over zou krijgen dan probeer ik zo gedetailleerd mogelijk uit te leggen hoe die foto tot stand is gekomen :)

2. JeePee

JeePee Guest

Ey, we zijn allemaal met 0 ervaring begonnen hè! Gewoon posten die hap > tips krijgen > meer foto's maken > tips krijgen > steeds beter worden > enz. En het is voor ons ook leuk als we zien dat je beter wordt!

ps. Ik kon onze Nederlandse held Dennis Kuipers niet achter laten natuurlijk! (5de geworden in Frankrijk, beste prestatie ooit van een Nederlander)

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Vette foto! Jij bent echt goed hard vooruit gegaan! Als ik je fotos van 2-3 maanden terug zag en die foto's op de vorige pagina. Hulde!

4. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Me likey! Had hem ook al gecomment op Flickr. :)

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    hmm. Zit er aan te denken om m'n 70-200mm te verkopen en een groot hoek ervoor terug te nemen. Gebruik die lens bijna nooit meer, nu kan ik nog wel het bedrag wat ik ervoor betaald heb er voor terug vragen. Beetje zonde als hij hier stof hapt. Wil meer richting groothoek gaan, want natuurfotografie enzo trekt me steeds meer.

6. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ben nog steeds bezig met het uitzoeken en bewerken van de foto's die ik had gemaakt bij een optreden. Vind het erg moeilijk. Qua bewerking gaat het wel. Compositie vind ik erg moeilijk, dit is ook de reden dat het zo lang duurt.
    Deze bracht wel een glimlach op mijn gezicht, commentaar welkom:

7. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Tof moment heb je vastgelegd ! Had wat mijn betreft net met een iets snellere sluitertijd vastgelegd mogen worden. En hij is net niet helemaal scherp, jammer. Vind de compo tof.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2011
  8. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Het niet scherp zijn is vreemd, maar ik zie het ook. Ik heb het nu ook open staan in lightroom en daar is de foto wel degelijk scherp.

Net de jpeg in de map op mijn comp bekeken en ook die is haarscherp.

Laatst bewerkt: 6 okt 2011
  9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Heb je de verkeerde export instelingen gebruikt? Want dan is het wel een beetje vreemd.

Edit: het kan zijn dat photobucket de kwaliteit vermindert. Probeer het eens via flickr..

10. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
  11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Vind de bovenste wel goed zo, nu is ie lekker dynamisch, wat je tegen gaat werken als je snellere sluitertijd gaat gebruiken.

Onderste is ook nice! Lekker rustig, lijkt net alsof de rook uit de persoon komt. Alleen zou ik wat meer ruimte links en onder pakken. Gitaar zit nu bijna op de rand van de foto.

12. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik kan niet erg veel naar onder, staan wat hoofden op. Het enige wat ik kan doen is iets meer naar rechts, maar ook dan zit er een zwarte vlek:
    Mercy Seat-2 by nusti, on Flickr

13. Remco

Remco Guest

Ik vind die eerste crop prima! :)

Ik zou alleen dat 'nusti' daar weghalen.

14. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Maar..... Maar...... Maar dat is mijn trots!

Maar ik ben het misschien wel met je eens. Ben er nog niet uit. Bij de tweede crop vind ik die zwarte vlek te storend.

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zwarte plek idd storend. Dan de eerste dus.

16. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Hopsakee, gepubliceerd! In ELLE Decoration en De Architect, twee belangrijke bladen op het gebied van meubelontwerp. :D

Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2011
  17. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Netjes hoor!

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Congratz Tom :) :cool:

Dat bedrijf, Canoof...Wat een prijzen gek 8) Niet zo heel raar, als je ziet dat de BV gevestigd is op de Herengracht :eek:

19. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een "gastvrijheid" hier :)

Klopt, wel een aantal keer als een stiekeme stille Willy mee zitten lezen/kijken

Ik zal van t weekend wel wat foto's uitzoeken en hier plaatsen!
    Laatste series van foto's zijn vooral architectuur geweest.

Als perfectionist zijnde ben ik ook altijd te bescheiden en wil ik het altijd beter hebben :+
    Lijkt me leuk om feedback/tips te krijgen op mijn foto's!

Ten eerste nog sterkte met het verlies ;)

Bv. deze foto:
    Tjah welk effect... Vooral het verschil in kleuren ivm de andere versies, lijkt hier een soort "schilderachtig" voor mijn idee?
    En lichteffecten gecreëerd door de zon, prachtig is dat sowieso om te zien en dan zó vast te leggen

20. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik wil ook al een lange tijd wat serieuzer gaan fotograferen, maar heb het geld simpelweg niet om gelijk een nieuwe Nikon of Canon te halen. Maar zit nu toevallig op marktplaats en zie daar best veel camera's voor een prijs van rond de 200 euro. Vooral de Canon 300D, 350D en 400D zie je veel. Nu heb ik echt weinig verstand van camera's, maar zijn deze camera's wat om mee te beginnen? Ik wil het allemaal spelenderwijs leren.

Deel Deze Pagina