1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Lekkere specs!
    Maar beter gaan ze nu volle bak de 5D mark III afmaken.

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Had je iets aan link van me?

Miss na de sigma lens maar is sparen voor een nieuwe body. Deze begint beetje op te raken

3. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Had het gezien ja, ben enorm benieuwd, plus de aankondiging is gewoon hier in Nederland.
    Maar ik denk niet dat het de mark III word, ik denk dat die op dat andere evenement aan word gekondigd.
    Maar hoe dan ook, we kunnen heel wat DSLR spul verwachten, ook gingen de geruchten over de nieuwe 24-70L

4. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Joah ik dacht eigenlijk dat het een vrij vast getal zou zijn, maar dat is volgensmij niet echt. Bedankt iig!

Een 24-70L F2.8 L IS zou de ideale lens worden. Maar dan zal hij ook wel 2000+ euro gaan kosten. Beter maken ze een 24-70 F1.2 8)

Nah ik ben wel benieuwd iig! Hopelijk komen ze daar niet te laat mee, want de kans dat dat mijn eerst volgende lens wordt is vrij groot.

5. JeePee

JeePee Guest

Specs lijken wel overeen te komen met de verwachtingen van de D4 (Nikons 1D equivalent). Al zou de D800 (zeg maar de 5D) een 36 megapixel sensor krijgen. Whut?!

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Het ligt er gewoon maar net aan welke lens je op welke body gebruikt. Met welke diafragma etc..

Zag een half jaar geleden als rumors op canonrumors.com over een 24-70 lens. Al kunnen ze beter de FF bodys aanpakken, er zijn al genoeg top lenzen op de markt.

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Canon heeft een tijdje geleden aan gegeven dat ze niet meer mee gaan doen met de megapixel race, ze zouden zich nu meer gaan focussen op het perfectioneren van de huidige sensor en voornamelijk het dynamisch bereik.
    Al zou 36 megapixel ook wel leuk zijn :+

Maar wat wil je hier precies mee zeggen? vind het een beetje een vage post namelijk :9
    De 24-70L is echt een prachtige lens, het bereik is awesome en lekker scherp.
    Als deze met IS uitgerust zou worden heb je echt een superhelden lens.

De grootste reden dat mensen denken dat deze ook uit wordt gebracht is vanwege dat de eerste 24-70L een kitlens was voor de originele 5D, dus denken ze dat hij hier ook als kitlens voor uit komt, aangezien canon ook elke keer met een nieuwe kitlens komt voor de 5D (de 5D mark II had de 24-105 als originele kitlens)

8. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind dat er inderdaad ook nog best wel wat lenzen flink aangepakt mogen worden.

Zelf hoop ik ooit op een Nikon Look a like 14-24.

En een goede betaalbare groothoek prime is ook wel gewenst. Een nieuwe 20mm. of betaalbare 24mm. prime zou echt wel in het assortiment mogen.

Ik dacht trouwens dat de 5D Mark III ook een nieuwe sensor kreeg van ergens in de 40 megapixel.

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat is een tijd terug al rumors zag dat ze die lens gingen aanpakken. Samen met een telezoom en nog een lens. Maar omdat ik vind dat er al heel veel top lenzen zijn, welke bijna niet meer verbeterd kunnen worden, kunnen ze beter een nieuwe 5d uitbrengen. Daar maken ze veel meer mensen blij mee, omdat je een body wel echt elk jaar beter kan maken door nieuwe technieken.

10. Remco

Remco Guest

IS is voor watjes. :cool:

11. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    :D

Best handig, in een club etc. Maarja, binnenkort maar even de 16-35 L oppikken in de winkel, want daar komt geen nieuwe van voorlopig toch? Is al de II versie..

Dikke kans dat die 5D volgend jaar rond maart ofzo uitkomt. Duurt zo lang :x

12. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Psst Tom. Through. :)

13. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Hier nog wat foto's van de afgelopen tijd. Is voor een schoolopdracht. Alhoewel de opdracht niet helemaal duidelijk is. Gewoon plaatjes schieten. :emo:

14. JeePee

JeePee Guest

Die eerste en die laatste zijn tof!
    Alleen is je opdracht serieus 'schiet maar wat'? 8)

Net even in wat oude foto's gedoken. Was in januari naar de Racing Expo in Engeland geweest. Was toen pas net begonnen met fotograferen... uiteraard in standje auto... en JPG :'-( Had m'n camera pas 20 dagen ofzo, deed toen ook nog niks met nabewerking, dus ik ging nog eens kijken of er nog wat tussen zat. Kwam tot deze twee:

Ferrari 458 Italia

Lotus Performance

15. Remco

Remco Guest

Ondanks de nieuwe bewerking, toch een net nietje voor mij. Je ziet dat ondanks dat je bewerkingsskills leiper geworden zijn, dat deze foto's nog heel erg beperkt zijn. Je zicht is zo verbreed, dat dit gewoon een beetje achterblijft bij wat je nu kunt.

16. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Tweede foto lijkt wel gerenderd van een 3D programma.

17. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Haha, ja. We moeten "beeld leren zoeken". "Ga de straat op, kijk om je heen, schiet wat je ziet voordat je te laat bent." Kunstacademie. :emo:

Is genomen in een Museum in Dusseldorf! Erg mooi gebouw.

Heb overigens de regenfoto bijgesneden. Vond de persoon links in beeld niet zoveel toevoegen.

Morgen worden ze beoordeeld. Ben benieuwd. :)

18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Alleen dat randje linksboven verpest hem nu een beetje imo, zou je dat ook niet weg kunnen snijden?

19. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Ja, daar zat ik mee te pielen...

Ik wil de bovenkant van die paal er ook niet afsnijden.

20. JeePee

JeePee Guest

Foto helt ook een beetje naar links heb ik het idee!

En misschien kun je die rand bovenaan maskeren door wat vignetting toe te passen?

Deel Deze Pagina