Net mijn nieuwe lens eens getest met een lekkere wandeling door het dorp van 2uur. Ik ben benieuwd hoe ze in Lightroom eruit zien.
Hij ligt enorm lekker in de hand. Fuck die mensen die zeggen dat hij te zwaar is. Hij is veel makkelijker stabiel te houden dan een 50 1.8 die niets weegt.
Gisteren thuis ook wat binnen geschoten, toen viel de scherpte me best wel tegen. Hopelijk zijn deze shots dus beter. Ik plaats zo wel wat denk ik.
Hier wat test foto's, die ik
niet heb bewerkt.
Hier zie je dat de kleuren er wel lekker uit komen:
De bokeh is op deze manier ook wel erg lekker, en dit is nog op F4.0:
Het contrast zit er ook wel goed in:
Maar helaas moet nik toch bekennen dat de scherpte vaak niet helemaal goed is. Ik weet niet of het komt omdat ik geen USM gewend ben dus even moet oefenen om het focussen lekker te krijgen. Of omdat de focus er gewoon vaak langs zit. Misschien verwacht ik teveel, of kan de body misschien niet veel beter aan. En het slechtste geval: heb ik pech met een softe lens.
Hier een foto van een scherpte test:
![[IMG]](http://img263.imageshack.us/img263/9159/mg6221t.jpg)
Zo op het eerste gezicht wel oke, maar als je inzoomt weet je niet waar hij gefocust is. En zie je het ook nergens ragscherp. Dus dat is momenteel een twijfelpunt van mij.
Straks maar wat foto's bewerken, er zit denk ik wel wat leuks bij.
@ Remco, jij ook last van de scherpte? Of zeik ik gewoon en is alles prima? Pakt hij de focus bij jou wel 9/10x goed?
Klik om te vergroten...