Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja noem maar op joh, ik voeg ze voor jou wel toe :)

Oh, misschien interessant voor de nikon users hier?

2. JeePee

JeePee Guest

36 MP lijkt me echt niet relaxt. Volgens mij loopt je halve computer vast als je een gradient wilt ronddraaien in Lightroom :+

Is de Sigma 10-20mm f/4-5,6 wat? Iemand vraagt er 350,- voor. Wie weet is dat met een beetje afdingen een leuke koop? Ik gaat eens ff op onderzoek.

3. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Een veelgebruikte lens in de Urbex wereld, dat weet ik wel :)
    Een van die gasten die mee ging naar Tsjernobyl (Jim / Aimed) schiet daar standaard mee op zijn nikon.
    Check zijn Flickr maar eens en dan zijn urbex of architectuur collecties.

4. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Deze week wat avond opnames gemaakt in Heerlen.

5. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Vind de eerste wel nice, jammer van dat aangesneden puntje bovenin.

Wat heb ik weinig spullen vergeleken met de rest, trouwens. :'-(

Ik heb overigens eindelijk een soort van uptodate fatsoenlijk iets in de lucht gegooid. www.cargocollective.com/henriverhoef :)

6. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Had hem al op facebook gezien, simpel, maar strak! Goede keuze van die twintig beelden trouwens, wat mij betreft.

7. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    ja, eigenlijk wil ik zoiets als dit, maar dan gewoon speciaal gemaakt, niet via cargocollective. Even wachten tot ik daar tijd voor heb.

Thanks. Het is eigenlijk ongeveer hoe mijn gedrukte portfolio er ook uit ziet (of zou moeten zien, want het is alweer 2 maanden geleden dat ik die heb laten drukken).

8. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Is die nog niet geleverd dan?

9. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Haha, jawel, maar ik bedoelde dat ik die 3/4 keer per jaar op nieuw laat drukken. De gedrukte versie is dus niet zo up to date als deze is.

10. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja klopt, dat irriteerde mij ook. Ik zag het thuis op de pc pas. :p

11. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Het zou zomaar eens kunnen dat ik komende week een nieuwe 5DmarkII heb.
    De Saturn actie is wel dik!
    15euro korting op elke 100 euro.
    Dus dan kun je de body voor 1500 krijgen. Ik denk dat ik het gewoon ga doen.

12. Remco

Remco Guest

Bevalt de lens al wat beter?

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    thx man!

ik vind zelf die ook het beste :) die foto bij de lavendel is wat onscherp helaas.
    geen 1 is gecropped btw :)

@tom: nice, de stijl is niet helemaal mijn ding, maar ik vind het er hier goed uitkomen!

14. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Mmm... Hij is zeker niet slecht, maar ik twijfel wel eens aan de scherpte. Als ik 10x zoom op een stukje, dan vallen de details me toch best wel tegen. Ik hoop dat het komt omdat de body eigenlijk gewoon niet voor dit soort lenzen bedoeld is. Ik ben benieuwd hoe het zit met de 5D en de lens. Eventueel kan ik hem dan nog met micro-adjustments die de 5D ondersteund wel tot zijn recht laten komen. De 50mm F1.8 lijkt scherper wanneer ik deze vergelijk met de 24-70L. De Tokina 11-16 ook. Al staat deze laatste ook echt wel erg goed aangeschreven qua scherpte.

Als ik met de nieuwe body alsnog wat ontevreden ben met de scherpte moet ik even kijken wat ik ga doen.

Ik zou ook graag eens jou lens er even op willen hebben, en kijken of er qua scherpte dan iets van verschil te zien is..

Ik ga morgen denk ik de Saturn bellen, of ze een 5DII achter willen houden. Hopelijk lukt dat voor dat geld!

Laatst bewerkt: 20 nov 2011
  15. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Morgen waarschijnlijk ff Enschede in en wat streetfoto's proberen te maken. Neem denk ik alleen mijn 50mm mee, zodat ik daar lekker mee kan oefenen. Hebben jullie wellicht nog tips of suggesties??

16. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Een wijdere lens gebruiken

17. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Lekkere onderbouwing ook :+
    Wil juist oefenen met die lens. Wellicht gaat de 18-55 ook nog wel mee, die weegt niet zo veel :) 70-300 blijft sowieso wel thuis...

18. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    mijn camera komt alleen nog maar uit de tas voor kiekjes, geen tijd voor het echte werk...Laatst wel in de efteling geweest met een 35mm en 50mm. Onverwacht een mooie plaat van mijn oudste zoon kunnen maken:
    those eyes... by nusti, on Flickr

19. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    50mm op een camera met een cropfactor is zo ongeveer al tele. Als je straatfotografie doet is dit veel te afstandelijk en voyeuristisch. Met een wijdere lens heb je een heel andere beeldtaal, veel opener. Als je kijkt naar bekende straatfotografen kun je goed zien wat voor verschil het maakt als je er echt bovenop zit.

20. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb juist een of andere 'guide' gelezen een tijdje geleden en toen nam iemand alleen streetpics met 85mm. Maar ik neem mn 18-55 ook wel mee, dat ding weegt toch niks. Vind hem kwalitatief alleen wat minder helaas :mad:

Thanks for the tip though!

Laatst bewerkt: 20 nov 2011

Deel Deze Pagina