1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Daar heb ik altijd zo'n hekel aan he

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ja, vooral hier :+

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.900
    Niemand hier vast hier zelf ervaring met de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS lens? Was eerst van plan om voor een goedkope 70-300 te gaan, maar denk dat een 55-250 meer dan genoeg is. Kan er een via Marktplaats overnemen die pas vier maanden oud is en voor een mooie prijsje. Past ook goed bij mijn kitlens, alleen is deze dan uiteraard voor meer zoombereik. Geen zin om veel te spenderen at the moment, dus denk dat ik hier wel plezier mee heb.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik had er 1, voor mijn Sigma. Heb er destijds 160 euro voor betaald.

Het is een leuke zoom om mee te starten, maar verwacht er niet te veel van. Zo scherp vond ik hem niet en de lens is vrij luidruchtig, maar voor de prijs zeker een leuke zoom.

5. JeePee

JeePee Guest

Zelfs deze Nikon user heeft er ervaring mee :+
    Toen ik de mijne had laten flikkeren heb ik daar een rally mee geschoten. Gewoon een standaard lens, niks bijzonders. Autofocus is wat traag, inderdaad niet al te scherp, en de bouwkwaliteit is gewoon wat je voor die prijs kunt verwachten. Prima aanvulling op een kitlens.

Oh, en hij zoomt de verkeerde kant op :+

6. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb die lens ook en ben er opzich wel tevreden over. Ik weet niet of je al lang fotografeerd en of je er pas mee begint? Zelf ben ik pas een paar maanden bezig met fotografie en ik kan er goed mee vooruit.

7. JeePee

JeePee Guest

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    awesome! Die auto ook vooral

9. Remco

Remco Guest

Ik zou er wat gradients tegen aan gooien. Voor de rest: topfoto!

10. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Verdomt strakke foto! Het valt me op dat je vaak foto's hebt die echt lekker 'clean' zijn, als je snapt wat ik bedoel.. I like!

11. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    What you see is what you get inderdaad, geen poespas maar gewoon lekker clean. Zeker nice voor een eerste keer op deze manier JP.

Ik zag je trouwens vanmorgen lopen met je blauwe petje Tom bij de bussen op station Ehv. :+

12. JeePee

JeePee Guest

Haha nice, ik had deze foto een tijdje geleden al bewerkt en toen ik hem vandaag weer bekeek dacht ik precies hetzelfde! :p Bleek dat ik er al een paar gradients in had zitten, en met name de lucht kreeg ik niet echt mooier helaas. Die is op het origineel bijna helemaal wit ook. Bedankt trouwens :)

Oh, en een fijne link voor ons Nikon fans die in RAW schieten: http://nikonimglib.com/nefcodec/
    Als je deze unit installeert kun je thumbnails van je foto's zien in Windows verkenner. Handig met foto's uitzoeken!

13. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Thanks JeePee, dat is handig!

14. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Mooie foto JeePee, zoals Tom al zei erg clean en dat is het fijne aan deze foto!
    Top gedaan!

Oh, ik ben effe benieuwd, vandaag zijn de laatste twee 5DmkII's verkocht bij mij op het werk. (saturn)
    Was jij er daar 1 van Bonnie? :+

Edit: ik ga btw in januari een investering doen in mijn 1 mansbedrijf, een RED Scarlet videocamera.
    4K filmen (resolutie 4x groter dan Full HD 1080p) 120fps (5x tijd vertragen) RAW FILMEN!!! en om Henrive blij te maken, die camera kan HDR filmen :+
    Daarbij heeft de camera een Canon EOS mount en ga ik er een 24-70L bij halen samen met een 35mm 1.4 (samyang, analoog) en een Sigma 8-16mm.
    De sigma heeft een reden: ik kan ook 1080p filmen, alleen op die resolutie kan ik namelijk 120fps schieten, maar de camera verkleint het beeld niet, hij zoomt gewoon in op het binnenste van de sensor om zo de 1080p resolutie te behouden.
    Dit houd dus in dat 1080p een cropfactor heeft van 4x, oftewel de groothoeklens (12-24mm Tokina) die ik nu heb zou dus op slowmotion stand een 48mm lens worden op zijn wijdst 8)
    Oftewel, om dat een beetje tegen te gaan heb ik gekozen voor de sigma om zo in de breedste stand een 32mm lens te hebben.
    Nu nog een tele-lens, maar zit nog te twijfelen welke ik daar voor ga kiezen.

Laatst bewerkt: 22 nov 2011
  15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Verdomme hoi zeggen, verdomme!

Snap jij dan nog steeds niet dat ik hier de dienst uitmaak? Dit is niet eens mijn topic maar toch. Die stomme hipstervideocamera's ook altijd. Videocamera's zijn gewoon geen fotocamera's. tss,hipsters..

Oke saai. Nu even serieus, VEEEET! RAW filmen klinkt alsof je laptop dat niet eens gaat trekken , zo mooi. Ben erg benieuwd :), mag vast wel een keer komen speulen?

Hoe ga je dat financieren trouwens?

16. JeePee

JeePee Guest

Dat ding is zo leip :D

Maaruhh... moet je niet een soort NASA pc hebben om dat allemaal na te bewerken?

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Jup, daarom ga ik de montage ook niet zelf doen.
    Een goede vriend van mij is sindskort afgestudeerd in Rotterdam in montage en heeft net een investering gedaan in een montage systeem waarbij hij in de periode dat ik de scarlet ga halen hij een red rocket koopt.
    De red rocket is een soort externe decoder/video kaart die alle beelden voor je rendered en codeert zodat je het makkelijk kunt monteren.
    Mijn macbook zou dat nooit trekken :+
    Sorry Tom, ik zal het niet meer doen :'-(
    Waarschijnlijk een tante agaath lening bij mijn oom (rente kan dan zelf bepaald worden maar moet wel aan bepaalde regels voldoen)
    Anders een lening voor een beginnend bedrijf maar daar moet dan eerst een ondernemingsplan voor geschreven worden (voor mijn oom ook natuurlijk, maar dat is iets anders dan voor een lening bij bijv. een bank :+)

Laatst bewerkt: 23 nov 2011
  18. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Awesome. Jij stuurt hem dan gewoon footage, en hij stuurt het terug? Of ben je er dan wel bij betrokken? Bietje factuurtjes sturen zo, haha.

Wat doet je oom dan precies ?

19. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Vet hoor! En hoe ga je het met de fotografie doen? 5D van je broer lenen? Of toch je 7D houden? Of kap je er mee :'-(

Nee ik was niet degene die een 5DII had gehaald. Ik had gebeld, maar ze zeiden dat ze alleen het demo model nog hadden, maar dat schijnt dus niet te zijn, kut zooi. Als ik dat wist was ik misschien wel 1 van die mensen :{

20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Footage door sturen gaat niet zo makkelijk, de camera neemt +/- 55MB per seconde op, dus 1 minuut aan footage is al 3300MB!!!
    Dus veel met harde schijven in de weer iig.

Wat mijn oom doet vertel ik nog wel, dat wilt hij liever niet op het net hebben namelijk :9

Ik denk toch dat ik bij de 7D blijf, fotografie zal nooit echt stoppen maar misschien ga ik fotograferen met de RED camera dan, de stills kunnen op een formaat van 5K (5120x2100) is alsnog een vrij hoog getal, enige nadeel is dat ik dan altijd in breedbeeld fotografeer maar dat is gewoon een kwestie van bij snijden i guess.

Daarnaast was de eerste 5D echt heel vroeg al weg, gelijk na opening volgens mij maar dat kan ook goed zijn dat dat er 1 was die op naam stond van een medewerker.
    Daarnaast was het showroom model echt iets waar je van af wilt blijven, die stond er al 2 of 3 jaar en wordt iedere dag door honderden mensen op gepakt en aan gezet enz. dat kan volgens mij niet meer veel zijn (zo voelde hij niet aan iig)

Laatst bewerkt: 23 nov 2011

Deel Deze Pagina