Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Oke wel fijn dat de RED Scarlet Canon lenzen pakt!
    Ze vroegen ook serieus het normale bedrag 1830 euro voor de Demo body :emo:

Vandaag eens voor de verandering mijn camera naar school genomen, omdat mist toch niet extreem vaak voorkomt. Op de terugweg wat geschoten. Ik heb ze alle zwart wit gemaakt, en bij twee stuks nog een lichte gradient opgegooid.

Welke zijn goed, welke zijn slecht?

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Ik had overigens geen ND filter mee dus vandaar de slechte lange sluitertijd bij de auto's

Laatst bewerkt: 23 nov 2011
  2. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind persoonlijk 2, 4 en 6 het mooiste. Mist foto's in zwart/wit hebben altijd iets speciaals:)

Maar waarom zouden bij gebruik van een ND filter de sluiterstijden korter zijn geworden?

3. Remco

Remco Guest

Let op je compo! Bijvoorbeeld bij 1 en 2 staat de boom er niet helemaal op, zowel gewoon als in de reflectie, da's zonde imo. Lekker sfeertje in ieder geval! :)

4. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
  5. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Hij moest juist langer zijn ook :b:

Ja ik weet het, maar de kade lag in dat geval in beeld. En bij de bovenste wilde ik hem symmetrisch maken.

Dank jullie iig.

6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Sluit ik me volledig bij aan, die foto's moeten het van de leegt hebben om de plaat zo grauw te maken, door krap te kaderen haal je die spanning weg.
    Wel mooi voor de rest hoor :)

Btw, mijn camera + 50mm 1.8 is weer terug van reparatie, jeuj!
    De camera hebben ze echt gewoon veel vervangen, ook het focus scherm wat enorm smerig was omdat ik die een keer verkeerd poetste waardoor hij eigenlijk kapot was gegaan is gewoon onder garantie gemaakt!
    Daarnaast zat er op het klepje van de CF houder ook een kras door eigen schuld en die is ook gewoon vervangen onder garantie.
    Daarnaast hebben ze de 50mm 1.8 gewoon vervangen voor een nieuwe, maar daarnaast ook nog eens de oude mee gestuurd! ik heb nu dus twee 50mm 1.8 lenzen :9
    1 daarvan ga ik verkopen aan mijn oom (de nieuwe) en de andere ga ik om bouwen tot een DIY shift lens.
    Machtig goede service bij fotokonijnenberg dus!

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Henrive....schiphol.....tegenkomen....om fuckin 0600 gek!

Wel foto's maken he! Hehe

8. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Weer een paar plaatjes;)

Laatst bewerkt: 24 nov 2011
  9. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jongens,

Ik wil beginnen met fotografie. De Nikon 3100 lijkt me daar erg geschikt voor. Twijfel alleen nog over de lens: 18-55, 18-105 of 18-200. Welke raden jullie aan om mee te beginnen?

Wil hem met name kopen om plaatjes te schieten in de omgeving (close-ups en natuur) en voor een reis naar Vietnam volgend jaar.

10. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Nja de 18-220 is wel heel veelzijdig voor zo'n reis naar Vietnam. Je hebt namelijk een groot bereik met maar een lens, wat handig kan zijn! Echter is een combo van 18-55 en 70-300 (wat is heb) ook mogelijk. Je hebt meer bereik en de 70-300 is kwalitatief beter in het 'zoomen' dan de 18-200. Is maar net wat je wil eigenlijk...

11. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    FFWD, ik ben van plan mn d5000 te verkopen. Dus als je ze vergelijkt en je denk, mwa, pm ;)

12. JeePee

JeePee Guest

Puur persoonlijk uiteraard, maar ik zou voor de 18-105 gaan. Qua bouw net wat toffer dan de 18-55 en qua fotokwaliteit ontlopen ze elkaar erg weinig. Je hebt dus 50mm meer op de 18-105 en levert qua kwaliteit op de 18-55 amper iets in.
    De 18-200 heeft een te groot bereik en komt daarom qua kwaliteit op de 1ste twee gewoon tekort. Maar, mocht vervorming en scherpte je allemaal een worst wezen, en wil je gewoon maximaal bereik zonder steeds van lens te moeten wisselen: 18-200. Ik heb alleen een vermoeden dat je die lens op het begin erg tof vind (als alles nieuw is), maar dat wanneer je wat verder gaat met fotograferen je baalt van die investering en je liever de 55 of de 105 gehad had.

oh, btw, maak er maar D3100 van. Straks kom je met de coolpix 3100 thuis en daar wordt niemand blij van :+

13. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Incl de 18-105 trouwens

14. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, fucking sick! Stond je daar ook gelijk met mijn veel te praatgrage oom. Het lijkt echt al lang geleden, heb sinds woensdagochtend 10.00 2 uur geslapen, vanochtend vanaf Zurich naar Cairo (tussenstop op zurich). Hoe is 't daar? Ben benieuwd naar wat je gaat maken. :)

Ik ga overigens morgen op pad. Zondag heel misschien naar Tahirplein. Iedereen hier raadt het echter sterk af dus misschien moet ik er nog even over nadenken. Zou wel fucking awesome zijn, alleen dan moet je geen rubberen kogels tegen je kop krijgen. 8)

15. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Quanta kosta?:p
    Dat verschil in een internetwinkel zie ik wel.8)
    Thanks voor het advies jongens. Zat zelf vooral te denken aan de 18-105. Wil niet elke keer wisselen en zeker niet in het begin. Vanmiddag maar even bestellen. Sinterklaas is vroeg dit jaar.:cool:

Tot die tijd kwijl ik op jullie foto's.;)

Laatst bewerkt: 25 nov 2011
  16. Reefun

Reefun SH101510

Leuk Bevonden:
    0
    Let wel op wat JeePee al zei ; In het begin zal je de 18-105 vast geweldig vinden. Maar zodra je de vervormingen terug ziet ga je balen van je aanschaf. Dat is niet de vraag van óf, maar wanneer je er van gaat balen.

Maar, eerlijk is eerlijk. Zo'n bereik is natuurlijk wel ideaal :)

17. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    JP zegt dat dat juist bij de 18-200 het geval is, toch?

Welke zou jij dan nemen?

18. JeePee

JeePee Guest

Idd. Die 18-105mm is z'n geld gewoon waard. Schiet er nu bijna een jaar mee (was ook mijn eerste lens) en die is nog zeker niet aan vervanging toe.

19. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Jij hebt ook van die mooie rallyfoto's. Met welke lens schiet je die dan? Ben zelf ook autofreak, dus zal er regelmatig autosport mee vastleggen.

20. Reefun

Reefun SH101510

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry ik heb te snel gelezen 8)
    Zelf zou ik nooit voor een wijd-tele lens gaan omdat ik me juist zou gaan storen aan eventuele vervormingen.

In mijn optiek (harhar) is het beste om meerdere lenzen te gebruiken om je bereik te overbruggen. Een 16-35, 24-70, 70-200 etc.

Maar dat kost beduidend meer tijd, gewicht en niet te vergeten geld. Het is net wat je wil natuurlijk.

Oh trouwens JeePee, net even je flickr bekeken. Zitten zeker mooie shots tussen kerel :thumbs:
    Vooral deze vind ik er tussen uit springen :

Mooi gedaan qua nabewerking :thumbs:

Laatst bewerkt: 25 nov 2011

Deel Deze Pagina