Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Remco

Remco Guest

Foto 1, tja, ik vind de lichtbron niet echt fijn. Daarnaast is 'ie ook wat te donker. Ik had graag minimaal 1 oog goed willen zien. 3 is top! :)

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Van mij zou je misschien nog iets closer gaan met je foto's, ik vind ze nogal emotieloos omdat je zo ver weg staat.
    Voor de rest mag je van mij iets meer invullicht gebruiken, er zit anders zo weinig detail in de plaatjes.
    De 3e vind ik de beste, de belichting is daar ook iets meer op het gezicht dan de andere 2 waardoor de foto meer emotie krijgt.

Ik ben gisteren ook weer op pad geweest, niet veel soeps van kunnen maken maar ben de serie nog eens aan het door nemen.
    Tot nu toe deze 2 platen eruit kunnen krijgen:

Bovenste gewoon 1 enkele foto met vrij weinig nabewerking, is denk ik de minst bewerkte foto die ik ooit heb gemaakt want vond het licht al vrij goed.
    Onderste is een HDR panorama bestaande uit 12 foto's.

3. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe ga je eigenlijk te werk voor zo'n panorama?
    Zou ik als voorbeeld die foto in 4 vakken opdelen waar elk vak bestaat uit 3 foto's voor om HDR te bereiken?
    Zou dat zelf ook wel eens willen uitproberen, maar heb dus geen enkel idee hoe :+

4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Deze pano bestaat uit 3 verschillende vlakken en de HDR's bestaan uit 4 foto's.
    Ik ga meestal eerst kijken hoe ik mijn panorama wil maken, dan begin ik aan de linkerkant en ga ik naar rechts werken, en in ieder vlak maak ik dus een HDR foto, na iedere take draai je dus de camera gewoon naar rechts en kijkt wat ongeveer rechts in beeld stond dat dat in het volgende plaatje links in beeld staat.
    Daarnaast nog rekening houden met dat er altijd een deel verloren gaat in de nabewerking (dit vanwege de bolling die je krijgt bij het draaien van je statief als je geen speciale panorama kop gebruikt, wat ik dus niet heb)
    Dus ik schiet altijd iets wijder dan dat ik in gedachten heb.
    In lightroom doe ik mijn basis aanpassingen op de foto, zoals verscherpen en Chromatische aberratie weghalen, dan maak ik er een HDR van en dat doe ik dus 3x met de foto's.
    Daarna stuur ik het door naar het programma autopano giga en die doet al het denkwerk voor mij en de panorama is gemaakt :)

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Zelf belichting gebruikt, een reportageflitser met plu.

Ah thanks, kan ik zeker wat mee!

Ah thanks! Vind zelf de 'donkerheid' wel meevallen, juist omdat ik het zo donker mogelijk wilde hebben, en je hier nog duidelijk ziet dat het een bokschick is, nietwaar?

Ah thanks. Die afstand was bewust, omdat ik haar in haar omgeving wilde portretteren. Jij dacht meer aan een uitsnede van het bovenlichaam?

Qua invullicht, tijdens de shoot, of in lightroom?

Ik vind die tweede anders erg tof!

Bij foto numbero uno is het licht heerlijk zacht, daar kan ik dan weer erg van genieten..

6. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0

Mss wel die witte schijn die aandacht kan trekken? Welke bewerking dan best daar tegen geven?
    Heb nog geen filter op mij lens dusja.

Laatst bewerkt: 28 nov 2011
  7. Reefun

Reefun SH101510

Leuk Bevonden:
    0
    Heb eigenlijk alleen wat te zeggen over de tweede (ben te lui om op de rest in te gaan :+). De tweede vind ik namelijk persoonlijk het beste ; maar net als al is geoppert de achtergrond is een beetje te druk. Maar hoe zij middels silhoutte en haar handschoen extra aandacht krijgt vind ik een mooie manier van haar "presenteren".

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Foto 3 is nice Tom!

3 vind ik het sterkst, 2 is de flare over de handschoen leuk, maar vind ik de linkerkant niet bij de foto passen.

9. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Jeej mijn flits en triggers zijn ook binnen. Morgen lekker mee spelen! Het is kwalitatief goed spul, helemaal niets mis mee!

Edit:

Twee probeersels van productfotografie:

Coca Cola by MerijnG, on Flickr

Armani Code by MerijnG, on Flickr

Echt heerlijk om met snelle sluitertijden te werken in wat minder licht!

Morgen eens wat buiten testen.

Laatst bewerkt: 30 nov 2011
  10. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Onderste vind ik echt heel goed, knap gedaan Bonnie!

Oh, en Tom, wat zei ik je gisteren via de telefoon? :+
    Nu nog wachten tot die prijzen door zetten in nederland, maar de body zou dan voor 1500 euro nieuw te halen zijn!

11. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Gaaf man, i like. Wel wat donker aan de voorkant, dat stoort me lichtelijk. Maar ach, je eerste probeersels :) Not bas at all!
    Wedden dat je ook het strobist-virus te pakken krijgt?

YEAH! Hopelijk in januari dan. Dan wacht ik nog even met het aanschaffen.

12. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Thanks man :b:

Voor 1500 koop ik hem direct. Het zou helemaal mooi zijn als die prijzen ook naar winkels als de Mediamarkt gaan. En dan de BTW actie eraf. Mnahhh zie dat niet gebeuren. Kan niet wachten op een nieuwe body iig.

Haha, ja dat zou goed kunnen, Ik heb al zo'n bracket besteld voor de Umbrella voor 3 euro, en nu nog ergens een goedkoop lampstatiefje vinden en een parapluutje. Allemaal van die goedkope shit. Eerst leuk mee spelen.

Een nadeel, die flits is best groot, dus eigenlijk is mijn Lowepro Flipside 200 te klein nu. :'-( Het is echt een perfecte tas verder. Dus misschien moet ik overstappen op de 300 versie. Ik denk namelijk ook, als ik straks de 5D heb dat ik er ook een 70-200 lens bij ga halen om toch meer bereik te hebben in de vakanties. Jammer dat de 24-70 zonnekap echt dodelijk is voor de inhoud van de tas.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Iemand hier die nog een fotoboek wil bestellen bij bol.com? Heb namelijk een kortingscode van 50%!
    Het werkt bij een A4 formaat fotoboek ;)

14. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil graag iemand om een gunst vragen.

Mijn ouders zijn binnenkort 25 jaar getrouwd dus willen we als cadeau een reis weggeven plus een foto van ons drieën (broer en zusje en ik).
    Maar het werkt niet echt lekker als ik ze en zelf maak én op de foto moet staan.
    Dus is er iemand van jullie die even de tijd heeft om op een bepaalde locatie bij jou in de buurt een toffe foto van ons drieën te maken (allemaal op 1 foto)? Zodat we die op canvas kunnen laten drukken.

Ik hoop dit eigenlijk gratis te kunnen doen (vrienden dienstje :))

Zelf kan ik dan mijn flits en triggers meenemen en mijn 24-70 bijvoorbeeld uitlenen hiervoor.
    Nabewerken zou ik zelf ook wel kunnen. Alleen een paar foto's schieten is eigenlijk voldoende.

Iemand zin/ tijd om dit komende week te doen? Wij komen dan dus naar jou toe, dus geen gezeik met vervoer ofzo.

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Daar kom je nu mee 8)

Had vorige week vakantie + in de duinen en bossen hier kun je leuke portretten maken ;)

16. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja idd. Ik wacht ook op die actie, ga hem halen op dag 1 denk ik, yeah!

Ik ken anders ook nog wel een leuke tas!

Wil ik best doen hurr, stuur maar wat data en tijden :)

Mail:
    tom@clearpixel.nl

17. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gisteravond weer eens even wat uitgeprobeerd:) De rozen hadden helaas hun beste tijd wel een beetje gehad. Maar opzich paste dat ook wel weer bij deze donkere foto's.

Laatst bewerkt: 1 dec 2011
  18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Door blijven fotograferen, dat helpt. :) Of even een pauze nemen en je storten op andere dingen die je kunnen inspireren (film/muziek/kunst/mode/maaktnietuit), dan kom je vanzelf wel weer terug bij je fotocamera.

Technisch zijn ze prima in orde, fotograferen kan je wel (ik vind 1 overigens de beste, de houding stoort me niet, vind de achtergrond bij met name 2 storend en 3 gewoon niet interessant).

Maar goed dat is allemaal qua vorm en dat zie je zelf ook wel. Neem ook aan dat je inmiddels bewust voor dingen kiest. Volgens mij kom je nu vooral op het punt dat je meer vanuit inhoud moet gaan werken in plaats van uit vorm om een stap verder te komen.

19. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nice

20. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Wat beelden uit Cairo;

Deel Deze Pagina