1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Thanks, dit heb ik ook in mijn achterhoofd. Fijn dat je het even bevestigt.

Klinkt misschien raar, maar inspirerend, jouw beelden :)

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik denk dat Henrive nog wel een keer een soort van world press photo gaat maken :p

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.880
    Nice Henrive! Zou dat zelf niet 'durven' om daar rond te lopen met mijn camera, ook niet met mijn Egyptische roots. :+

4. Reefun

Reefun SH101510

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom probeer je dit niet zelf? Statiefje, zelf ontspanner. hotseflots!

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Omdat iemand achter de camera veel beter werkt? Die kan een stuk beter op de poses en de compo letten.....

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Sick, Henrive, sick. Het is bij iedere foto weer gissen hoe bijzonder het moment zelf moet zijn geweest.

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.155
    Echt hele mooie foto's _O_
    ^En wat Matrix zegt :)

8. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
  9. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Superb :thumbs: Ik laat je snel wat weten!

Kijk naar het YongNuo merk op Ebay.

Ik heb zelf de YongNuo 565EX besteld, maar dan voor Canon. Hij kost 3x zo weinig dan de 580EX van Canon maar presteert nagenoeg hetzelfde.

Dan is de 565 die ik heb nog de beste versie die er is. Er zijn ook nog veel goedkopere versies, die zijn wel slechter, maar ook die presteren volgens mij best goed.

3x goedkoper en is gewoon super kwaliteit.

Tenzij je per sé een Nikon merk wilt hebben.

10. JeePee

JeePee Guest

Hoe leip wil je gaan? De SB-910 is meer dan 500 euro, terwijl de SB-700 nog niet eens de helft kost. En dat is toch ook een zeer aardige flitser.

Overigens is de SB-910 qua hardware bijna niet veranderd ten opzichte van de SB-900. Alleen de interface is iets anders, en hij is beter beschermt tegen oververhitting. Qua flits-prestaties zijn ze hetzelfde.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
  13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ja sjaak, wrijf het er maar in. :+

- Inclusief statief gondel
    - 15 km hier vandaan
    - Mooie prijs

.......

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Daar bedoelde ik dus mee, dat je bij hem dus meer dingen hebt voor je geld ;) Want een statief gondel kost 120,- fzo.

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ja I know, maar ik heb geen liquide middelen om dat ding te kopen en dan kom jij met een opmerking "Hey inclusief statief gondel"....waardoor ik nog meer baal :+

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ah zoo. Dat was niet mijn bedoeling :+ Het scheelt dat er wel flink veel 70-200's op marktplaats staan

17. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Schagen, Dat is niet ver van hier.
    Het is dat ik geen Canon heb anders was ik er morgen even heen gereden om te kijken/uitproberen.

-----

Vanacht weer even aan het spelen geweest met mijn D5100+ingebouwde flits, De 35mm F1.8 en een Lego set 2556 Zonder stickers, Met flinke laag stof. (Kon niet slapen.)

Ging wel leuk allemaal maar de 35mm is dan toch echt te wijd/teveel groothoek, Conclusie was dus dat voor die €200,- de 50mm F1.8 er ook nog wel bij mag komen. (Zou zo snel niet weten wat de toegevoegde waarde van de 50mm F1.4 is, Moet dat nog even uitzoeken.)
    En een 85mm F1.8 zou ik er ook nog wel bij willen, Maar daar is helaas (nog) geen AF-S versie van. (Leest u mee Nikon? €300/350,- en ik koop hem meteen.)
    En dan ooit misschien nog eens de 105mm micro erbij. (Met €700,- toch net even teveel voor iets waarvan ik niet weet hoe vaak ik het zal gebruiken.)
    Dan naast mijn 18-55 kitlens nog de 70-300 en dan vind ik het verder wel prima.

Mijn voorkeur gaat momenteel dus uit naar (betaalbare) lichtsterke/snelle Primes en indien nodig de lens wisselen.
    Maar daar is het ook een D-SLR voor nietwaar?
    Enig commentaar hierop? Doe ik hier goed aan of kan ik mijn geld beter uitgeven aan een 24-70 F2.8?

(Foto's van mijn nachtelijke Lego Formule 1 avontuur volgen wellicht nog als ze een beetje de moeite waard zijn.)

Laatst bewerkt: 3 dec 2011
  18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wat gebeurt er als je je vriendin je SLR geeft.....Dan wordt ze opeens crea bea :emo:

IMG_5759.jpg by Killa_Z, on Flickr

Is niets in vergelijking met het portretgeweld van Tom....maar toch de 1e aardige foto van mij, zegt meer over mijzelf dan over de foto 8)

Architectuur geweld komt morgen wel, ook al had ik geen UWA!

Laatst bewerkt: 3 dec 2011
  19. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Vandaag toch maar de Nikon D3100 + 18-105 VR lens besteld. Daarbij nog een tas en een 16GB Class 10 SD kaart. Kan niet wachten tot hij binnen komt!:D

20. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik heb zelf de 35mm 1.8 en de 50mm 1.4. Is echt een behoorlijk verschil. De 50mm is echt de lens waar ik het meest mee schiet. Contrast en scherpte is geniaal. De 1.8 is ook goed, maar haalt het qua contrast niet bij de 1.4.

Daarnaast heb ik ook de 85mm as-d 1.8. die het ook erg leuk doet.
    Ik gebruik eigenlijk geen zoom lenzen meer sinds ik de vaste brandpuntslenzen heb ontdekt.

Mijn camera is trouwens een nikon D7000

Deel Deze Pagina