Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Jeej, mijn strobist spulletjes nu ook bijna compleet.

- Lampstatiefje
    - Triggers
    - Flitser
    - Omnibounce
    - 5 in 1 Reflector
    - Wit parapluutje
    - Graycard

Alleen paraplu houdertje komt nog.

Eigenlijk alles behoorlijk goedkoop gedaan, maar kwalitatief is alles goed in orde.
    Gelukkig komt mijn dinnetje ook weer snel thuis. Dus dan eindelijk eens leuk testen.

@ noriCeramic, hoe lelijk de auto ook is. Ik vind de Mondeo foto wel fijn ogen.

Edit: Probeerseltje van tijd terug

Stress by MerijnG, on Flickr

Laatst bewerkt: 14 dec 2011
  2. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Bij liggende foto's snap ik dat wel ja, maar bij het verticale niet. Je cropt nu imo een heleboel (wellicht) waardevolle informatie uit je beeld. Ik kijk nu alleen nog maar naar een soort van catalogusfoto en dat vind ik zonde (want op FB zag ik een aantal interessante beelden).

Ik vind overigens wel, dat iets alleen 16:9 croppen niet genoeg is om iets filmisch te maken. Sterker nog, het formaat doet er eigenlijk niet zo heel erg veel toe, om een een filmisch foto te maken. Dat kan bij wijze van spreken ook in 4x5 (ik schrijf er nu toevallig een paper over, of, dat zou ik moeten doen :+).

Ik ben wat direct maar je zit op een academie dus dat zal je wel gewend zijn. :)

/edit: nog een kleine praktische tip: als je een model voor een muur o.i.d. zet is het over het algemeen mooier als je 1 a 2 meter tussen het model en de achtergrond laat. :)

Laatst bewerkt: 14 dec 2011
  3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.900
    Wel erg donker, wat is het? Een duif of batman. :p

4. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10

Portret, van vorige week.

5. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Heerlijk hou naturel jij altijd je foto's houd/laat lijken, mooi gedaan!
    Fijne DOF ook, enige wat me stoort is die donkere vlek rechtsboven, mijn oog wordt er toch telkens naar toe getrokken.

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Laat lijken inderdaad. :+ Thanks. :)

Kan ik inkomen inderdaad, zal er nog even naar kijken.

/edit: vind de DOF zelf ook heel mooi. Gemaakt met een Mark II en 50mm 1.4 (van het model, klasgenoot) en ik moet zeggen dat daar toch ook weer verdomd veel verschil in zit (zit hem waarschijnlijk vooral in de lens?).

Laatst bewerkt: 15 dec 2011
  7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Nice!

ook geschoten op 1.4 of niet? en is het de canon variant of een ander merk? de canon variant vind ik zelf een heerlijke lens op FF (alleen nog maar getest op de mark1)
    Hij vigneteerd alleen wel hevig volledig open...

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Nee, op 1.8, eigenlijk vind ik dat nog te open maar ik had niet heel veel licht. Van Canon inderdaad.

Vignette houd ik wel van maar hier is het wel een beetje too much ja.

9. JeePee

JeePee Guest

Vanmiddag zag ik niet wat het was (ik zat te denken aan onweer ofzo), maar nu net op Flickr even in groter formaat gekeken, en ik vind 'm echt heel tof!

Heb hetzelfde, en ondanks miinder storend, vind ik die schaduw rechts onderin ook niet fijn. Maar ondanks dat echt een mooi portret.

Edit://
    Over portretten gesproken:

Monique

Eindelijk de flitser is een keer goed kunnen gebruiken. Ben altijd bang voor sfeerverneuking, maar zo'n SB700 is toch wel een fijn dingetje! En tja, die bokeh van de 35mm <3

Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2011
  10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nice, zit er zo'n omnibounce op je flitser?
    Heb een boek van Scott Kelby die prima uitlegd hoe je je flitser in moet stellen, maar ben elke keer te lui om te kijken.

12. JeePee

JeePee Guest

Ja, die was met een omnibouncer :)

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Kak, die moet ik even bestellen van Ebay :cool:

14. JeePee

JeePee Guest

Ja, doen. Vooral binnen erg fijn als je niet te hard wil flitsen.

15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Zoveel scheelt dat nou ook weer niet. Heb hem er overigens bij partyfotografie sinds kort weer opzitten. Lekker soft licht :)

Wie is die chick btwww?

16. JeePee

JeePee Guest

Alle beetjes helpen!

Chick is een goede vriendin van me. Toffe meid :)

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als je op 90 graden flitst kan ik mij voorstellen dat het weinig uit maakt, maar op 45 graden is het wel een stuk softer en fijner begreep. :)

18. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
  19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    True, heeft ermee te maken hoe dicht je flitser bij je lens/sensor zit :)

Idd, awiesome. Als ik geld over heb doen we dat :D

20. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Jongens, ik ben me eens even aan het verdiepen in verschillende filters. Ik heb geprobeerd te achterhalen wat het nut van elke van de onderstaande filters is. Heb even een kleine opsomming gemaakt. Kunnen jullie me zeggen of jullie het hiermee eens zijn en of ik het helemaal verkeerd begrepen heb?:9

ND filter

Filter die wordt gebruikt met als doel de lichthoeveelheid die in de lens valt te verminderen. Daardoor kun je langere sluitertijden gebruiken.

Grijsverloop filter

Deze is voor de helft grijs (minder licht doorlatend) en voor de andere helft gewoon helder. Wordt gebruikt om bijvoorbeeld wolkenluchten meer effect te geven. (dus om te voorkomen dat de lucht helemaal wit uitgebeten wordt).

Polarisatiefilter

Wordt gebruikt om reflecties te verminderen. Ook komen kleuren veel beter uit de verf.

Laatst bewerkt: 16 dec 2011

Deel Deze Pagina