1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk dat de meeste hier kiezen voor kwaliteit en dan naar hun budget kijken. En de beste kwaliteit voor een klein budget zijn prime lenzen. Goede kwaliteitslenzen die ook een redelijk bereik hebben gaan al snel over de 1000 euro.
    Ik ga mijn geld echt niet meer uitgeven aan een groot zoom bereik lens en dan erachterkomen dat bijna all foto's die je ermee maakt kwalitatief niet zo verschrikkelijk goed zijn.
    De eerstvolgende lens van mij wordt een 300 of 400mm f4 met een 1,5x converter om zowel als macro als telelens te gaan gebruiken. Als ik doorspaar misschien zelfs de f2.8 versie.

2. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik wilde eerst idd ook 35mm, maar ik vind mode fotografie steeds interessanter, dus leek 50mm me meer geschikt.
    F1.4 leek me leuk, maar ik heb 't budget er gewoon niet voor en ik denk dat 1.8 voorlopig wel genoeg is voor mij

Laatst bewerkt: 23 dec 2011
  3. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Daar heb je wel een goed punt! Ik heb wel een 70-300 gekocht toen, omdat ik ook gewoon wat bereik wilde hebben. Diafragma is niks bijzonders, maar ik moet zeggen dat hij mooie foto's maakt!

Eerste vervanging hier wordt mijn kitlens 18-55. Ff kijken wat ik daar voor ga halen over een tijdje... 35/50/17-50

4. JeePee

JeePee Guest

Denk 't niet. Als je ziet wat de meeste hier het liefst fotograferen, dan zijn dat vaak de dingen waarbij je niet boven de 70 mm uit komt. Dus die lenzen zijn niet alleen duur, maar ook overbodig (voor de meeste hier dan).

Trouwens Scarlett, je doet toch vaak je hele outfit erop zetten? Want dan ga je met 50 mm zwaar te ver zitten. Die lens is echt niet chill voor binnen (ik vind het sowieso een schijtafstand, maarja).

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Heulemaal niet :+

Met kerst een monopod gevraagd, kan ik eindelijk een keer knap sportfoto's schieten :)
    Nu alleen nog een keer een 50D of een 7D lenen om te kijken of die exta 2 frames per seconde beter werkt. :)

6. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Inmiddels al gekocht:cool:

7. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    50mm. voor mode op een camera met cropfactor is niet bepaald praktisch inderdaad.

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Thanks voor de feedback, bij mij mist het idee erachter op het moment nog een beetje, ik ben al wat vaker bezig met het proberen van cinematische plaatjes te maken alleen zijn dit tot nu toe beetje mooiplaatjes geworden ipv echt "stills" uit een film o.i.d.
    Ik ga in ieder geval even werken aan de gedachten achter sommige foto's :)

Ik kan het hebben hoor, ik zie het dan ook gewoon als feedback :)
    Het idee was om zo neutraal mogelijk te kijken om zo te laten lijken of er een heel gevecht in mijn hoofd rond gaat.
    Thanks voor je feedback! ik ga kijken of ik er iets mee kan.

Als je een keer mijn 7D wilt lenen moet je maar wat laten weten, als ik hem niet nodig heb kun je hem wel een keer testen hoor :)

9. JeePee

JeePee Guest

Ik vind 'm echt vet Luuk! De hoek, de ruis/onscherpte, helemaal perfect. Idee erachter interesseert me niet zo veel, je doel was een filmstill, en daar ben je ruimschoots in geslaagd :) Met de uitdrukking vind ik ook weinig mis, al had je wellicht ook je ogen open kunnen houden? Je staat immers voor een spiegel :+

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat zou echt geweldig zijn :eek:
    Het is nu winterstop, maar dat aanbod om hem een keer te testen met een wedstrijd sla ik niet af :D

11. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Hmm, had helemaal geen rekening met die cropfactor gehouden. Ik weet daar eigenlijk ook niet zoveel van af. Is een cropfactor van 1.5 veel?
    Wil 'm voor streetstyle like foto's gebruiken, dus eigenlijk niet zoveel binnen.

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    1.5 is gewoon een normale crop factor. Een FF camera heeft een crop factor van 1. Dus geen crop. Pak je een lens van 35mm word deze dus 1,5x vergroot. Je hebt als het ware dan een 52mm lens. Daar moet je dus wel rekening mee houden. Want als je een 50mm lens hebt, heb je met crop dus een 75mm lens.

13. JeePee

JeePee Guest

Zij hoeft helemaal nergens rekening mee te houden, want ze is geen FF gewend. Scarlett, pak gewoon je kitlens, zet die op 50mm en ga puur op die afstand foto's maken. Daarna hetzelfde op 35mm en kijk wat je het beste bevalt. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.

Anyway. Kerstman was fucking nice dit jaar:

Ziek leipe 10-24! Wanneer gaan we weer urbexen? :D

14. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
  15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Whoop! Lekkere lens JeePee! Is die vergelijkbaar met de 10-22 van Canon?

16. JeePee

JeePee Guest

Als ik de specs zo bekijk, denk ik van wel ja. Nikon is iets duurder en zwaarder, maar volgens mij dekken ze dezelfde doelgroep. Geen idee of de kwaliteit van de foto's ook hetzelfde is, maar zal elkaar niet veel ontlopen denk ik. Jij wilt die hebben voor in de club zeker?

Wat voelt dat ding degelijk aan trouwens hé. Wel even een verschil met de goedkopere units. En het bereik is ook _O_ Heerlijke lens. Vanavond maar eens foto's op de laptop checken.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 dec 2011
  17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Heb ook nergens advies gegeven over wat ze moet doen. Alleen wat info gegeven over de cropfactor.

18. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Van een kennis een Nikon F-301 gekregen, kan iemand mij vertellen of het ding redelijk is? Ook nog een lens bij gekregen. Heb er helemaal geen verstand van.

19. JeePee

JeePee Guest

Goed rolletje erin en je kunt prachtige foto's maken. Die lenzen van toen doen bijna niks onder aan de kwaliteit van de huidige!

Je zegt toch dat ze rekening moet houden met die vergroting?

20. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ah gaaf, ben benieuwd!

Neen, ik haal zelf de 16-35 F2.8 L bij de 5D :)

Dat is ook echt een ziekelijk grote lens , haha

Deel Deze Pagina