1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. JeePee

JeePee Guest

Dan zou je nog voor een 600D of (als je wat wilt bijleggen) een D7000 kunnen gaan. Maar ik zou gewoon de winkel inlopen en kijken wat het beste voelt.
    Alleen als je graag een klapscherm wilt met zo'n budget: 'gewoon' voor de 60D gaan ;) Klapscherm of niet, dat ding is gewoon goed!

2. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    17-500: niet doen. Gewoon gelijk aanleren dat je niet veel kunt zoomen maar lenzen moet wisselen.

3. JeePee

JeePee Guest

Dat was een typo Henrive :+ Is een Tamron 17-50 f/2.8 ;)

4. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ow, ik dacht al, wat een gekke lens. 8) Ja, prima dan. Ik vond dat diafragma al zo onmogelijk.

5. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Mn oom heeft een Canon EF 28-300mm gekocht, wat een REUS is dat zeg 8)

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    28-300? Wtf...

En JP: Sick!

Kom ik aan met mijn Manfrotto monopod onder de kerstboom :+

Gisterenavond na thuiskomen snel ff gemaakt :+

Ideaal voor voetbalwedstrijden straks :)

edit: Lol, sta je bij de koffiehoek, blijkt dat 1 van de nieuwe controllers hier de voorzitter van de Nikon club is.
    45 min. geluld over gear, foto's, objectieven enz. enz. 8)

Laatst bewerkt: 27 dec 2011
  7. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Alright!

Ik ga zo even naar de Media Markt naar de camera's kijken.

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    De d7000 filmt erg goed trouwens

9. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Op gebied van filmen is de Canon 60D toch de betere. Maar heb zelf de Nikon D7000 en hij filmt idd al heel goed.

10. Furies

Leuk Bevonden:
    6
  11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ze beweren dat de versie zonder stabilisatie scherper is, dus ik zou afwegen of je veel van die stabilisatie gebruik gaat maken. :)

Blijft, samen met de versie van de concurrent Sigma, meen prima lens.

12. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Zo bizar. Hij had een vogel op 75m afstand gezien. Foto van genomen, op zn camera inzoomen en alles was gewoon vlijm en vlijmscherp. Kost ook een 2ehands auto maar dan heb je ook wat.

13. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Is dat ook zo wanneer je de stabilisatie uitzet?

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    That's what they say :)

Zal even kijken maar ik kan niet op dpreview op mijn werk. Volgens mij is daar een vergelijking tussen de 2 gemaakt.

Betekent niet dat die met IS niet scherp is he! ;) Nog steeds een fijne lens.

15. JeePee

JeePee Guest

Valt toch wel mee? Zat laatst op iemands Flickr en zag fantastische foto's, gemaakt met een 200mm f/2.0. Een prime dus, en die ziet er zo uit. Gewoon een prime! 8) Slechts 4700,- :+ De natte droom voor elke portret fotograaf volgens mij...

Zeker dat ze niet de 'non-IS' variant bedoelen? Want of je het nu uit zet of niet, het licht moet toch door hetzelfde glaswerk naar binnen... Zou wel een faal van Tamron zijn als het met IS-uit dus scherper is dan met IS-aan 8)

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Babylonische spraakverwarring :)

Ik las de reply van Fur niet goed.

De versie zonder IS is dus scherper dan die met IS, of die nu aan of uit staat maakt niet uit.

17. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Als je vooral gaat filmen is een prime-lens beter. Anders krijg je snel last van anti-alliasing. Dat zijn van de hele kleine vervelende randjes die je krijgt als je van een afstand bijvoorbeeld een bakstenen muur filmt.

Verder is een 60D gewoon een fantastische keuze!

Laatst bewerkt: 28 dec 2011
  18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
  19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind de British Museum erg tof, maar die was denk ik krachtiger als er iets van contrast of onheil in de lucht zat. Dare I say it, HDR? :+
    En op die fiets moet ik zeggen dat in je foto's van the Eye de lucht gewoon te saai is om je foto interessant te maken. De grijstint ligt te dicht bij die van het onderwerp. Het palet begint bij saai grijs en niet bij uitgesproken wit waardoor het wat té grauw wordt. Betreft compositie vind ik persoonlijk de eerste het meest werken.

Je duif vind ik tof!

Laatst bewerkt: 28 dec 2011
  20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Thanks, was ook vaak wel het probleem dat de lucht gewoon te saai was. Vooral toen ik bij de Eye was zat het gewoon niet echt mee, grijzige/witte lucht dus kwam al snel uit om de foto's dan maar een zwart/wit achtige tint te geven om er toch wat van te maken.

Deel Deze Pagina