1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Is zelfde holding, maar iedere winkel heeft wel het recht om zijn eigen regels te maken dus wat bij de ene saturn/media markt is geld niet gelijk voor de andere saturn/media markt. zo kunnen dus ook prijzen tussen producten verschillen.

Maar gratz boys, het is en blijft een beest van een apparaat!

2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Net in de MM de 5dMII ook even vastgehouden en mee gespeeld voor zover dit mogelijk was. Wat een fijne viewfinder zeg! Gewoon een machtig ding! Man, ik zou zo overstappen naar Canon :9

3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Woeii, heb er zin aaaan! Ik moet even wachten tot mijn lieve werkgever een factuur betaald, dan kan ik fijn wat andere spulletjes meebestellen :) Hopelijk betalen ze hem maandag :)

4. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Hoe zit het met de firmware? Ik download het meest recente bestand. Maar dan zou er een bestand in moeten zitten die je kan openen, maar er zit alleen een handleiding in en een .FIR bestand waar ik niets mee kan doen. Weet iemand dit? Ik zag een filmpje op youtube dat iemand een heel ander bestandje kreeg.

Ik haal de download gewoon van de Canon site..

5. JeePee

JeePee Guest

Waarom zet je er geen Magic Lantern op?

6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    De firmware moet je op een CF kaartje zetten en die moet je in je camera lezen (staat een functie firmware updaten)
    Ook kun je je mac/pc/laptop gebruiken om het er op te zetten door je 5D te koppelen hieraan en de meegeleverde software te gebruiken (EOS utility's) en dan wijst het zichzelf ook wel.

Is niet het meest praktische/betrouwbaarst, iedere keer als je hem wilt gebruiken moet je hem er weer opnieuw op zetten dus is alleen echt praktisch als je wilt filmen (en zelfs dan niet altijd!) en niet echt voor fotografie :)

7. JeePee

JeePee Guest

Serieus? Maatje van me met een 60D was er erg over te spreken. Hoop nieuwe functies (voor fotografie) die 'ie eerst niet had.
    Wist niet dat je dat elke keer opnieuw erop moest zetten!

8. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Wat bedoel je precies met 'elke keer' er opnieuw op zetten, Luuk?

9. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Magic Lantern is tegenwoordig een stuk stabieler hoor!

Een tijdje terug wilde m'n toestel nog wel eens vastlopen met ML, maar tegenwoordig gebeurt dit nooit meer :)

Voor mijn 550D zie ik eigenlijk geen reden om ML er niet op te hebben, voor fotografie heb je bv kelvin waarden, meer iso/sluitertijden (tussenstanden), fijne intervalometer etc.

Gewoon een paar fijne tools die Canon er zelf niet altijd bij zal stoppen.

10. JeePee

JeePee Guest

En ik hoorde dat je foto's kon maken door te klappen. Awesome :p

11. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Handig bij een tenniswedstrijd... ;)

12. JeePee

JeePee Guest

13. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Wat kun je daar meer mee dan?

Grappige foto trouwens :p

Hm oke, volgens de tutorial moet dat anders. Ik zal dat dan eens proberen.

Ik ben net ook even buiten geweest. Eerste foto's van de 5DII

Shoes are made for walking and that´s just what they do! by MerijnG, on Flickr

Ying-Yang by MerijnG, on Flickr

9.16 AM by MerijnG, on Flickr

Who let the dogs out? by MerijnG, on Flickr

I've got a camera and I know it! by MerijnG, on Flickr

Colors of the wind by MerijnG, on Flickr

Laatste is flink gecropt. Maar dat kan wel met 20MP :p

14. JeePee

JeePee Guest

Foto's maken door te klappen :+

Laatste is goed btw!! Met de scherpte van die 24-70 is toch weinig mis volgens mij :p

15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Haha, die is echt vet! moest even kijken wat nou van welke hond was, nice.

Holy shit, wat een verbetering qua camera! Vette foto's ook, ik zie veel verbetering in je foto's de laatste tijd!

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nette foto's bonnie, heb je btw de staatsloterij gewonnen? :cool: 8)

Wat JP zegt, nu niets meer te klagen over de 24-70? Hehe

17. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Jeepee: freaky foto! Ik moest echt ff kijken hoe alles precies in elkaar zat :9

Bonnie: mooi hoor! Vind 9.16 AM en de laatste erg mooi! De 5DMII bevalt dus wel?

Even jullie advies nodig btw: ik wil weer terur naar mijn eerdere opleiding journalistiek. Aangezien ik dan voor radio/televisie kies, wil ik een andere body halen die ook goed kan filmen, naast natuurlijk fotografie. Wil dan namelijk goed kunnen interviewen en reportages kunnen schieten en niet steeds een camera van school hoeven lenen. Zoveel hadden ze er namelijk niet ;)

Nu twijfel ik momenteel tussen twee body's: Nikon D7000 en Canon 7D. Heel boeiend Nikon glas heb ik eigenlijk niet, dus een overstap zou helemaal niet erg zijn. Ervaring hier met deze body's?! Zelf beide wel vastgehad bij MM. 7D voelt wat lekkerder en prof aan. Niet kunnen testen daar natuurlijk.
    5DMII stond ook op het lijstje, maar is net te duur...

Laatst bewerkt: 22 jan 2012
  18. Remco

Remco Guest

Ik vind die 9:16 wat minder. Ik zou 'm op F5.6 schieten, zodat het klokje ook scherp is. Nu kijk ik daar helemaal niet naar eigenlijk :).

Die laatste vind ik erg prettig :)

19. JeePee

JeePee Guest

Welk klokje?

@ Peter,
    Op de D3100 zit een rood knopje. Ik zou zeggen: druk 'm eens in ;)

20. Remco

Remco Guest

Dat bedoel ik. :cool:

Deel Deze Pagina