1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Correct me if I'm wrong, maar kun je dit niet makkelijk oplossen door te focussen met je middelste focuspunt, je ontspanknop half ingedrukt houden, je camera wat naar links bewegen en bij de gewenste compo doordrukken? Of gewoon handmatig scherpstellen natuurlijk... :p

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    one shot focus, scherpstellen op je object en vervolgens je camera naar links ja. Als ik begrijp wat je bedoelt.

3. JeePee

JeePee Guest

Oh, daar houd ik wel van :cool:

Ik had ff een reminder gestuurd en ze hadden m'n mail inderdaad niet gelezen. Nu wel! Dus tot zondag dan alvast :) Hoe laat ben jij daar?

Overigens vind ik dat hele competitie idee niet tof. Voor mij staat urbex voor gezelligheid en komen foto's op de 2de plaats. Daarnaast, mensen op xbw die geïnteresseerd zijn in onze foto's komen hier toch wel kijken, ik vind het niet nodig om de green mile daarmee op te dringen. Daar weer naast: Luuk wint toch 8)
    Maar goed, als andere het wel willen, vooral doen natuurlijk.

Utrecht is trouwens geen goede plek. Locatie zal toch ergens in België liggen, dus je kunt beter in Eindje of Tillie ontmoeten.

Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2012
  4. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Utrecht of Eindhoven/Tilburg maakt mij niks uit. Het is toch een takke eind rijden vanaf Almelo ;) Maar als ik kan dan kan ik denk ik ook de auto wel meenemen :)

Foto's kunnen inderdaad net zo goed gewoon hier gepost worden, als mensen interesse hebben dan kijken ze maar gewoon hier... Mij gaat het ook om de gezelligheid eigenlijk. Lijkt me leuk om eens met jullie op pad te gaan gewoon!

17-40 is binnen trouwens :) Wat een fijne groothoek zeg! Jammer dat ik vandaag en morgen moet werken. Donderdag eens kijken of ik wat plaatjes kan schieten :) Heb er gisteravond al wel een paar bij mijn schoonouders genomen, maar dat zijn niet echt boeiende plaatjes. Was meer om een beetje te klooien met instellingen enzo :)

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je snapt het niet helemaal volgens mij. Je ziet niet van wie de foto's zijn. Je ziet dan dus alleen de foto, zonder copyright van die persoon. Zo kijken wie er de leukste/mooiste foto heeft, en daarna bekent maken van wie die foto is

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Top! Gezellig man!

Ja ik weet niet of je al bij die briefing moet zijn....Als ik van 08:30 tot 17:30 foto's ga maken mag ik wel 10 SD kaartjes meenemen....

@Peter_Aragon: Zit jij op tweakers?

Laatst bewerkt: 31 jan 2012
  7. JeePee

JeePee Guest

Wat valt er niet te snappen? 8)

Dan moet je ook kaartjes groter dan 32 mb kopen sufferd :cool:

Nee, tijdens een 2 daagse rally krijg ik niet eens een kaartje vol ;) (8 gig)
    Zo lang schieten hoeft voor mij ook niet. Ben bang dat je het dan na een tijdje 'al gezien hebt'. Al gaat de zon wel zakken richting het einde, dus dat kan mooie plaatjes opleveren. Dus als die briefing niet hoeft: graag!

Overigens als tip: Onze camera's kunnen prima tegen de lage temperaturen (ik lig nu al wakker van die zeewind 8)), alleen zorg dat je spullen opgeborgen zijn als je een ruimte in stapt! Afkoelen mag in één klap, maar als je dat ook met opwarmen doet gaat de hele boel condenseren en dat is nooit chill! Een koude tas met rits is dan wel een vereiste.

8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Wat gaan jullie doen samen, of is dat een verrassing tot de foto's komen? :eek:

9. Remco

Remco Guest

Eén of ander driftevent.

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Niet zo denigrerend he Remco, oppassen jij :cool:

@JP: Neem ik mee, thx. Weet alleen niet of wij ook bij die briefing moeten zijn, die trainingen kunnen mij gestolen worden.

11. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt dat kan ook, Maar op f/1.8 en gezien de afstand tot het object zou het vervolgens niet scherp meer zijn door de draai die de camera dan maakt op het statief.

Handmatig scherpstellen was onmogelijk, Zowel de ruimte als het object waren veel te donker.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Want? De afstand tussen jou en het object veranderd toch niet als je naast je onderwerp "kadert"?

13. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Aaargh, ik moet echt eens van die naam af ;)

Maar inderdaad, ik zit soms wel eens op Tweakers. Lensje kwam vandaag binnen :)

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Beetje wedstrijd gevoel. Al kun je aan de stijl wel zien van wie de foto is, maar dat terzijde. Mij lijkt het wel grappig :)

15. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Op f/1.8 is de dept of field daar veel te klein voor en wordt de foto onscherp, Zoals hieronder word uitgelegt.
    De techniek is leuk maar geeft lang niet altijd het gewenste effect.

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Maak meerdere fotos terwijl je manual focust. Vast wel resultaat

17. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    --

Laatst bewerkt: 28 jan 2017
  18. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    18 maart is voor mij wat lastig omdat mijn zusje dat weekend jarig is :) Maargoed, dat valt heel misschien wel te regelen. Voor de rest maken zondag niet zo heel veel uit. Morgen ff kijken of ik niet toevallig een koopzondag moet werken in maart.

Auto heb ik dan sowieso wel trouwens. Niet heel groot, maar kan je met vier man wel in hoor :)

19. JeePee

JeePee Guest

Heb je geen live view?

Ik doe niks anders ;) Gaat prima, zolang je er maar op let dat je hoofd niet naar voren of naar achteren gaat tijdens het wegdraaien.

20. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Had vanmiddag zin om foto's te maken, had deze gemaakt met selftimer en een schemerlamp gebruikt zodat ik niet op de muur zou scherpstellen.

Beetje gaga-style vond ik ze ;D kon niet veel doen qua bewerking, heb alleen beetje de kleur iets weggehaald (want heb geen uitgebreid bewerkingsprogramma tot m'n beschikking hier).

Tips/tops anyone?

Deel Deze Pagina