1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

1. Remco

Remco Guest

Stadshaven Wijk bij Duurstede :)

Analoge prime <3

2. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    In ieder geval de ISO waarde omhoog. Ik weet alleen niet hoever je kunt gaan ivm met de ruis. Dat zou je even voor jezelf moeten uittesten in hoeverre de ruis die ontstaat voor jou acceptabel is.

3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Geen statief mee. Kan wel voor overzichtfoto's, maar voor de rest bewegen mensen te snel om in te stellen. Mijn advies: neem lichtsterke lenzen mee, leen/huur ze als het moet. F2.8 en lager als het even kan. Verder zal de ISO zeer waarschijnlijk wel omhoog moeten.

Over de foto's: maak foto's van mensen die interacteren (is dat een woord) met iets. Dat kunnen mensen zijn die met elkaar praten, mensen die kijken naar iets etc. Ook wat overzichtfoto's doen het goed.

4. JeePee

JeePee Guest

POP-UP FLITSER!!!!!!!

Remmie, best een ziek shot nog! Focus kan echt een bitch zijn met die dingen. Heb je al Nikon convertertjes?

1/20e? Veel te snel man!

1/10 is the real deal :cool:

Beamer E30

Thanks voor allen met de complimenten trouwens! :)

5. Remco

Remco Guest

Helemaal als je door 2 smerige raampjes moet focussen 8).

Ik zal even koekeloeren voor die converters ;)

6. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Wat kiekjes van dit weekend:

Strobisten FTW:

Lekker rauw:

Kiek die brilletjes:

Hondje van oom en tante:

7. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Erg nice die eerste! Ze worden steeds strakker. Wat mij betreft mag je er nog wel net iets dichter bovenop, misschien dat hij dan ook wat minder 'netjes' wordt, als je begrijpt wat ik bedoel. :)

Verder prima, die hond doet het vast goed op flickr. :+

8. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Die laatste van die hond is erg stoer!

9. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nog wat foto's van gister.

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Kleuren van hondje zijn erg mooi, nice. _O_

11. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Netjes Tom! Ik zag op voorgaande Club 7 shots vaak wat ruis. Maar dat is bij deze helemaal weg! Ik vond veel voorgaande foto's persoonlijk beter er uit zien qua compo enzo dat wel. Foto 2 en 3 doet mij niet zoveel van deze.

Die bewerking van de hond is erg leuk! Ik zie dat best vaak bij andere mensen ook deze stijl. Is dit belichting wat hoger contrast omlaag ofzo?

@ Bram, de tweede foto was denk ik veel mooier geweest met een lager standpunt.

Hier nog wat foto's van mij. In de spoiler:

1.
    2.
    3.
    4.
    5.

Comments vind ik altijd prettig :)

12. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat klopt. Maar ik stond op een brug, dus ik kon helaas geen lager standpunt innemen:p

Foto's van jou zien er goed uit. Mooi zwart wit. Ik ben zelf bijna nooit tevreden met mijn zwart-wit foto's. Ik vind ze altijd wat "vuilig".

@Tom

Vind de 4e foto nice. De "sfeerverlichting" is daarin goed behouden.

Laatst bewerkt: 6 feb 2012
  13. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Thanks, dichter erop dus, ga ik onthouden.

dank.

dank, speciaal op gelet :)

Thanks. Dat de ruis weg is licht aan het feit dat ik nu een 5D heb, en nu eindelijk ruisvrij mijn eigen stijl aan kan houden. Qua partyfotografie groei ik bijna wekelijks, echt nice. Wat vind je minder aan de compo (en bij welke foto?) Grappig dat ik zelf die rauwe partyfoto's vet vind, maar misschien is dat subjectief omdat het een tof feestje was. De foto's met 'Meet The Streets' erop is trouwens de Effenaar, niet Club Seven, haha. Ga eens wat vaker uit joh!

Foto's van de hond zijn inderdaad vrij licht belicht, en niet als een dolle de contrastbalk naar rechts ;)

Zwart-wit foto's die niet vuilig lijken zijn vaak anders belicht. ik ben er nog niet helemaal achter hoe anders precies, maar het zit hem denk ik in meer licht en ook de witbalans (raar, maar volgens mij wel waar). Correct me if i'm wrong.

Thanks. De 'rauwe' fotos wat minder?

@iedereen: wie heeft er al Lightroom 4 ? Hoe bevalt het bij jullie?

Post ook de foto's in de YP-groep op facebook, dat is nice :D

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Vette foto's!
    Zou je van deze foto misschien de ontwikkelinstellingen kunnen exporteren? Dan kan ik eens een kijkje nemen naar je bewerkingen. Vind het echt super clean bewerkt en mooie kleuren! Misschien voor meer mensen hier wel leuk om te zien

16. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, en dus misschien wat minder 'netjes'. Technisch is er niks op je foto's aan te merken, probeer misschien weer eens wat meer te experimenteren, het minder perfect te maken. Ze worden nu misschien een beetje saai, het is allemaal perfect gekaderd, uitgelicht, etc. Denk dat de volgende stap hierin is om het juist allemaal ook weer durven los te laten. :)

17. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Als Henri wil dat je er dichter op gaat en wat minder netjes doet, weet je wel hoe laat het is.

18. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja ik vind dat kleurrijke wat mooier bij zo'n partypics. Maar dat is persoonlijk.:)

19. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs: Ik heb dan ook een "zwak" voor zon foto's hehe.
    Hoe komt trouwens dat je niet van die lens flares krijgt?
    Kwaliteit van de lens / filters / zonnekap / bewerking.

Ook een oplossing :+
    http://forum.belgiumdigital.com/f20/lensflare-voorkomen-252171.html

20. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb deze gewoon gemaakt met de canon 18-55 kitlens. Dus geen uber kwaliteits objectief ofsow. Ik heb er wel een zonnekap en een UV filter opzitten. Maar volgens mij kan een UV filter ook juist flares veroorzaken. Dus ik heb eigenlijk geen idee hoe dat kan:p

Deel Deze Pagina