1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Het is toch ook niks boeiends? Gewoon een kiekje van een appelhouder.
     
  2. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga binnenkort afstuderen en van m'n ouders mag ik daarvoor een cadeau uitzoeken. Nu zit ik te denken aan een spiegelreflexcamera. M'n pa, zus en zwager hebben zo'n camera en ik vind het altijd leuk om er mee te spelen. Ik zou er ook wel serieuzer mee aan de slag willen gaan om mooie plaatjes te schieten.

    Nu ben ik nieuw op het gebied van fotografie. Ik heb eigenlijk totaal geen idee wat voor soort spiegelreflexcamera's er te koop zijn en wat het beste voor mij geschikt is. Zouden jullie mij advies kunnen geven?
     
  3. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Naja, ik post het hier om te leren en daar heb ik inderdaad niks aan.
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Zoek leuke objecten op, probeer op compositie te letten. Texturen, kleine dingen, afwerking etc.

    Ook met een telefoon kan je genoeg mooie foto's maken!
     
  5. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Die opmerking van Scarlett in combinatie met advies als dit had toch een stuk positiever over gekomen.
     
  6. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Kijk hier heb ik veel aan. Bedankt :)
     
  7. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Zijn er een beetje (leuke) fotofora? Niet van die fora waar alleen maar cijfers voorbij komen, maar het wat meer 'casual' is.
     
  8. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Tom's Young Photographers op facebook. Voor een beetje serieuzere fotograaf.
     
  9. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
  10. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke lens is dat als ik vragen mag?

    Nice foto's trouwens!
     
  11. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Hoi daar. Ik ben nu al een tijdje aan het kijken voor een compactcamera van tussen de 100 en 200 euro. Heb al veel camera's bekeken en kwam eerst uit op de Sony W730 a 120 incl 4gb kaart en tas. Maar toen ging ik iets verder kijken en kwam ik op de Canon Powershot XS260HS en de Samsung WB200F. Deze liggen beide rond de 180-200 zonder accessoires. Ik wil het ding mee op vakantie nemen en echt gewoon beetje basic foto's maken van omgevingen en evt. feestjes 's avonds. Ik begrijp best dat ik geen partypics zoals Tom ze maakt hoef te verwachten, maar een beetje foto's maken met flitser kan prima toch? Nu is de vraag: ga ik heel veel verschil merken tussen die Sony van 120 incl. accessoires en die twee andere camera's qua foto's? Of zit het echt alleen in de zoom opties etc. Want ik wil het liefst gewoon zo goedkoop mogelijk uitkomen. Ik zou het fijn vinden als iemand mij hierbij kan helpen :).
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk dat je véél in realisme wint als je een gradient toevoegt om een hint van de atmosfeer te geven. Dus licht/vaag rond de horizon en dan smooth naar boven steeds helderder de ruimte. Al is het maar een beetje.
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Thnaks. Is de sigma 150mm f2.8 macro
     
  14. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Dat je de lagen in elkaar laat overlopen bedoel je? Ik snap je niet helemaal.
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Check je horizon. Je hebt die huizen en daarachter meteen je ruimte-achtergrond. Die overgang is heel hard. Ik denk (maar je moet het altijd maar zien met proberen) dat het realistischer oogt als je die overgang smooth maakt. In de praktijk is het rond de horizon nog altijd wat lichter, vager en worden de sterren helderder naarmate je verder naar boven kijkt.

    Smooth: http://wordlesstech.com/wp-content/uploads/2011/11/Hovering-on-the-Horizon.jpg
     
  16. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Vragen om advies over een compactcamera is een belediging :cool:
     
  17. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik zou gewoon lekker voor die goedkope gaan. Als je gewoon wat vakantiekiekjes wilt zul je echt niet zo'n last hebben van dat verschil ;)
     
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    [​IMG]
    Gare by Gielt, on Flickr

    Verkeerde lens, denk ik. Achteraf had ik deze graag wat 'zachter' gehad.
     
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Goeie foto. Ik denk dat hij beter was geweest zonder die jongen die tegen de muur leunt.
     
  20. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Inderdaad gedaan. Niet bijzonder, maar voldoende. Af en toe wazig etc maar over het algemeen doet het prima z'n werk. Kom over een paar jaar wel terug als ik ooit genoeg geld en tijd heb voor een spiegelreflex :thumbs:.
     

Deel Deze Pagina