1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben zwaar pissed. Mijn interne hardeschijf is kapot. Ben dus waarschijnlijk 98% van al mijn foto's ooit kwijt.

Ik heb een paar dingen wel kunnen redden, maar ik baal echt als een motherfocker dat ik waarschijnlijk echt veel kwijt ben. Aushwitz gone, Midden amerika had ik godzijdank ooit gebackupped, new york heeft hoop ik iemand anders nog. Alle Urbex locaties weg, alle andere dingen weg.

De lightroom back up zijn puur de wijzigingen die je per foto hebt gedaan die hij dan bewaart neem ik aan? Geen fotobestanden?

2. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Die was echt suf

@ Bonnie, balen man! :mad:

@ Remco, zal even kijken :)

EDIT: ik heb je mail even niet bij de hand, wat was die ook alweer?

3. JeePee

JeePee Guest

Idd, geen fotobestanden.

Maar ik neem aan dat je harde schijf niet in diggelen is? Want dan kun je door iemand wellicht nog een hoop data laten redden?

Wel echt kut man.

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Er zijn bedrijven die data kunnen restoren van een harde schijf. Kost je wel 100,- ofzo.

5. Remco

Remco Guest

remcovandersloot@rocketmail.com

6. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren met een spiegelreflex (Canon 450D) foto's mogen maken.
    Vond het toch wel erg leuk om te doen, en het kriebelt nogal om ook een spiegelreflex aan te schaffen.

Wat zouden jullie kopen als beginnerscamera die je ook kan gebruiken als je wat verder gevorderd bent?

7. Remco

Remco Guest

Gewoon een 550D of 600D of een Nikon D3100. Lekker starten, veel foto's maken en dan kijken of je het echt tof vindt. :)

8. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Als je een Canon wilt gaan gebruiken zou ik voor een 550D/600D gaan. Allebei goed betaalbaar en doen hun werk goed.
    Verder kunnen ze allebei full HD filmen alleen heeft de 600D een kantelbaar scherm.

Ik weet niet wat je verstaat onder "gevorderd", maar als je net een wat solidere camera wilt, zou ik voor de Canon 60D gaan.

EDIT: Remco was me voor :+

9. Remco

Remco Guest

:cool:

Ik schiet nog altijd met veel plezier met m'n 450D. Al wil ik natuurlijk graag een 5D, m'n 450D doet z'n werk nog prima. :)

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    No offence, maar zo solide vind ik de 60d niet. zeker niet tov de 50d.

11. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ja vergeleken met de 550D is die wel weer solide. Is maar net waarmee je hem vergelijkt natuurlijk ;)

12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    450D is uiteraard ook nog goed genoeg, en is een stuk goedkoper dan de 550D/600D. Hangt van je budget af natuurlijk, maar gezien je ook bezig bent geweest met de 450D is het ook een uitstekende keuze. Alleen kan de 450D niet filmen.

Laatst bewerkt: 8 apr 2012
  13. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Als je qua budget zit, zou ik voor de 500D gaan. Nu best cheap, en die kan dus wel filmen. Prima camera, ben er zelf ook mee begonnen.

14. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx mannen!
    Zal ze eens gaan bekijken en wat verder onderzoek doen.

En zouden jullie dan ook de standaard lens erbij kopen of alleen de body?
    Ligt er zeker aan wat ik wil gaan fotograferen?

Laatst bewerkt: 8 apr 2012
  15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik zou alleen de body kopen, lenzen zijn overrated :+
    Nee geintje, ik zou gewoon met een leuke standaardlens beginnen, en dan kom je er vanzelf achter wat je tof vind. Dan merk je het vanzelf als je behoefte hebt aan een bepaald bereik.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2012
  16. JeePee

JeePee Guest

Heel tof! :thumbs:

17. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9

Burgh, laatste post. Hier nog een keertje:

18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Awesome. _O_
    Zelf niet even op de stoel gezeten en pics van je laten maken?

19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nah, had ik geen behoefte aan. En besides, dat staat niet bijzonder professioneel, vind ik.

20. Remco

Remco Guest

Ah kijk, hier is wat meer vuur! Al vind ik de pose van de foto op je FB wat sterker. Z'n handen komen imo wat raar over. Technisch heb ik er niks op aan te merken. Prachtig licht, geweldige sfeer! Goed gedaan Tommie :)

Deel Deze Pagina