1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Heb nog eens verder gekeken.
    500D ziet er wel goed uit, maar voor hetzelfde geld heb je al een 550D.
    Bij een 600D vind ik het uitklapbare schermpje overbodig, alhoewel het prijsverschil tussen een 550D en een 600D (beide met lens) dan ook maar 40 euro is.

Bij een 600D zit een 18-55ISII lens terwijl bij een 550D een 18-55IS lens zit.
    Wat is het verschil?
    En weet iemand wat verder nog de verschillen zijn tussen een 550D en 600D?

2. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Las op tweakers ergens een deal dat de 600D 522,- was met een kitlens erbij. Misschien iets voor jou?

3. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 10 apr 2012
  4. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
  5. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    @gdzr dat hij in het midden is geplaatst heb ik wel bewust gedaan.
    De foto is namelijk symmetrisch gemaakt waardoor zijn asymmetrische karaktertrekjes beter opvallen (zoals die bollere wang aan de linkerkant)
    @gdzr en Henrive: Thanks voor de tip van wat wijder ja, had hem juist bewust toen extra close geschoten omdat karakter naar voren te laten komen maar is misschien wel too Much ja, ik kan kijken of ik hem ook goed scherp heb op de andere foto (ik heb ook een medium-close dwars geschoten van hem) en of ik het dan een beetje kan croppen dat hij wel wijder dan dit wordt. Deze foto is ook echt zo close geschoten namelijk.
    Thanks voor de feedback in ieder geval :)

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat viel me wel op ja! Die dikke bult op z'n wang. Maar het zwerver gedeelte zou wel meer naar voren komen bij een minder krappe kadrering. Je hebt er iig wel over nagedacht, en een duidelijk keus gemaakt waarom je dit zou doen.

7. JeePee

JeePee Guest

Absoluut oneens dat de kadrering te krap is.
    Ik heb zeker niet het gevoel dat ik te weinig zie. Ik kijk recht in de ogen van een man met een enorm verhaal en dat is volgens mij de bedoeling van deze plaat. Ik hoef niet te zien wat voor jassie 'ie aan heeft, of in wat voor omgeving hij zich bevindt. Z'n ogen, daar wil ik inkijken.

Ik heb er trouwens al vaak en lang naar gekeken. Topfoto.

8. Remco

Remco Guest

Eens, ondanks alle details in het gezicht, staar ik alleen maar in die ogen.

9. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Same here. Dat is zeker één van de sterkste punten van de foto :)

10. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moest er wel om lachen :+

Laatst bewerkt: 11 apr 2012
  11. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Vandaag mijn eerste fotoshoot in de studio gedaan! Helaas heb ik de fout gemaakt om mijn diafragma op alle foto's op 2.8 te zetten, waardoor de focus bij 99% van de foto's op de rok zit en het gezicht onscherp is... Erg zonde, maar van fouten leert men, I guess.

Hier een van de foto's:

12. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
  13. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet natuurlijk wel op Twitter en Facebook delen dat je druk bezig bent met foto's maken op die locatie!

14. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Tof zo'n studio schoot. De pose vind ik ook wel leuk, maar ik vind de belichting op het gezicht niet zo fraai. De witbalans lijkt hier ook niet echt te kloppen. Koop een graycard voor een tientje en je hebt daar nooit problemen mee! Voor dit soort werk is dat echt ideaal. Het gezicht lijkt nu wat blauwig.

What have I doneee?
    Ik denk dat ik binnen nu en twee weken de 85LII F1.2 op kan halen. Beste lens van canon eva :cool:

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Heb jij de loterij gewonnen? Teh fuck!

16. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Komt misschien omdat ik het gezicht in Photoshop een beetje gedodged heb.. Vond het zelf wel mooi als het wat lichter was. :)

17. Remco

Remco Guest

Het komt niet echt over, het lijkt net alsof haar gezicht erop is geplakt.

18. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Kutje, nu ben ik vet jaloers :+

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk dat je hier best een beetje met het contrast mag spelen. Het geheel oogt wat monotoon grijs en dat doet de foto geen recht.

20. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 13 apr 2012

Deel Deze Pagina