1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Pentax heeft als voordeel intere AF motor en grotere sensor volgens verkoper maar dat laatste klopt volgens tweakers niet. Allebei APS-C met cropfactor 1.5.

Kan die kutverkoper niet gewoon zijn mond houden en mij die fucking Nikon geven zonder mij zo in de war te brengen!! 8)

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Gewoon stug die Nikon nemen, gaat je echt niet tegen vallen.....

3. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Ok anders kom ik met jou praten!

;) thanks voor het advies.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Niet met mij, met JeePee, die heeft dezelfde en is er nog steeds tevreden over volgens mij.

5. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Ik bedoelde eerder dat ik vehaal bij jou kwam halen. Maar goed, hij zit in de oplader. Zo even met de hond het bos in. Let's see what this baby can do.

6. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Dat 'verscherpen voor scherm' in Lightroom, werkt dat eigenlijk een beetje? Ik heb niet echt het idee dat het erg veel effect heeft vergeleken met het 'reguliere' verscherpen. Gebruiken jullie het?

7. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Mooi, ik heb vandaag iets van 100 foto's genomen en ik heb er daar even een paar uitgehaald. Met één van deze foto's heb ik op de PC wat zitten rommelen. Over het algemeen niet echt spannende foto's, maar dat hoeft ook niet voor de eerste keer :)

Nikon dag 1 071 by Meneer Taab, on Flickr

Nikon dag 1 059 by Meneer Taab, on Flickr

Nikon dag 1 033 by Meneer Taab, on Flickr

Nikon dag 1 030 by Meneer Taab, on Flickr

Nikon dag 1 024 by Meneer Taab, on Flickr

Nikon dag 1 007 by Meneer Taab, on Flickr

Laatst bewerkt: 20 mei 2012
  8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dus....Tevreden? :cool:

IMG_7915.jpg by Killa_Z, on Flickr

Liep te klooien in de tuin en schoot wat uit losse pols, best grappig dat die Sigma prima zijn ding doet ook als je niet door de zoeker kijkt :+ :)

Laatst bewerkt: 21 mei 2012
  9. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Ja lachen zo'n ding. Ik moet nog wel echt veel leren. Commentaar op de foto's zou ik dus op prijs stellen of moet ik eerst meer oefenen zodat ik met wat interessantere foto's kom?

Heb overigens van iemand een Nikkor 105mm f2.8 lens geleend. Hij zegt dat het met name voor macro geschikt is. Ben benieuwd.

Laatst bewerkt: 21 mei 2012
  10. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Die met de vlinder en die eronder vind ik wel leuk. Sowieso voor een eerste keer netjes hoor en gewoon blijven zoeken naar leuke shots ^^

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Combinatie van lezen, begrijpen en vooral veel schieten!

Wees ook scherp op tips van anderen, bijvoorbeeld over compositie of kleur.

Zelf heb ik vorig jaar heel veel gehad aan het boek van Scott Kelby, die ook voor beginners begrijpelijk en duidelijk uitlegt wat fotografie is en waar je op moet letten. Het fijne van dat boek is dat overal een foto staat gerelateerd aan de situatie. Daarnaast heeft hij een dozijn voorbeeld foto's waarbij de situatie en instellingen staan uitgelegd.

Er zijn natuurlijk vele andere boeken, maar mijn ervaring met deze is wel aardig :)

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Niemand?

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Crappy Metz flitser verkocht, tijd voor een andere. Iemand nog aanraders?
    Zit te denken aan een 2e hands Speedlite 430...
    Bonnie, wat voor één had jij?

14. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Gewoon een nieuwe 430 ex II, zijn maar 200 euro. Bij tweedehands weet je vaak niet hoe vaak de flitsbuis/lamp al is afgegaan :)

15. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Laatst bewerkt: 22 mei 2012
  16. JeePee

JeePee Guest

Dat hebben we gezien ja 8)

Maar je raad 'm nog wel aan ja? Want die TTL was idd niet echt om over naar huis te schrijven... toch wel een must of feesten.

17. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Verder is het echt een goed ding. Fijne handeling en de andere modussen doen het ook goed. Dus ik vraag me soms af of het mijn fout is dat de ETTL niet lekker werkt of dat dat echt door de flitser zelf komt. Op internet zijn er vrijwel alleen maar goede verhalen over. Al zijn er ook mensen die hem vrij snel kapot hebben gekregen door vaker achter elkaar voluit te laten flitsen.

Ik dacht dat je juist met ETTL vrijwel niets zelf hoefde te doen. Maar nu kan ik met manual vaak tot betere resultaten komen.

Ik ben nu wat op internet aan het zoeken, maar kan nog geen negatieve dingen hierover vinden.

Misschien ben ik wel een noob qua instellingen waarbij ik de flits gebruik. Zijn daar soort vuistregeltjes voor? Off shoe is het allemaal behoorlijk simpel, dat lukt me wel.

18. JeePee

JeePee Guest

Bij TTL flitst de flitser een paar keer (vrij zwak), en je camera zelf meet dan hoe sterk de uiteindelijke flits moet zijn. Leek mij dus een soort miscommunicatie tussen flitser en camera toen. Dat de flitser sterker is dan de camera denkt. Want normaal is het idd TTL aan en gaan met dat ding. Soms moet ik -0,3 of -0,7 EV omdat ik 'm soms iets te sterk vind, maar niet meer dan dat.

19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Volgens mij is het gewoon een prutding :+

20. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Zit er verschil tussen je sluitertijd veranderen of ISO veranderen met E-TTL? Naar mijn idee maak je met beide de achtergrond lichter of donkerder. Of zeg ik iets heel geks nu.
    Het is mij niet helemaal duidelijk wat je met je ISO moet of kan doen.

Deel Deze Pagina