1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. JeePee

JeePee Guest

mAh.

2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Aaah zo. Ja okee, altijd vier dezelfde natuurlijk :)

Eneloops zal ik ook eens even naar kijken :thumbs: Schijnen inderdaad erg goed te zijn!

Laatst bewerkt: 19 jun 2012
  3. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Zeg Tom, ik had ffe je marktplaats advertentie doorgestuurd naar een maat van me maar in je advertentie staat dat je hem pas 4 maanden hebt, lijkt me vrij sterk of niet dan? :+

Nieuw lensje besteld:

4. Remco

Remco Guest

Luuk, reageer nou eens even op FB, je hebt 't heus wel gelezen.

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Deze heb ik niet langer dan een jaar hoor. Maar 4 maanden klopt ook niet precies. Even aanpassen.

Busted. Scumbag facebook met zijn ontvangstbevestiging :+

6. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Eneloops. Er is niks beters momenteel. Ik heb ook de GP2700 die Tom heeft maar vind de Eneloops stuk beter, gaan langer mee, zijn goedkoper etc. De GP's hebben juist een behoorlijk snelle zelfontlading.

Ik zou persoonlijk never nooit UV filters gebruiken, tenzij je op een jeep zit waar het zand je om de oren vliegt.

Als je genoeg budget hebt zou ik toch naar een LEE kit kijken. Er is zoveel meer mogelijk met een paar GND filters. Het kost wat, maar je kan ze op elke lens gebruiken op zoveel verschillende manieren.

Nice! Erg goed lensje. Als ik goed was met manual focus had ik zeker naar deze gekeken als ik opzoek was naar een 35mm.

Ik gebruik nu zelf backbutton-focus. Iemand hier ooit gebruikt? Het is even wennen maar uiteindelijk werkt het zo veel fijner en beter (volgens heel veel mensen).

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Backbutton focus? Is dat dat je de focus programmeert op een ander kopje, zodat je alleen de sluiter nog maar bedient met de ontspanner?

8. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, met de AF-ON button. Het werkt het best als je dan de focus op AI Servo zet. Zo kun je heel gemakkelijk op alles focussen, ook als iets beweegt. Als je dan de knop los laat kun je zonder gezeik rustig recomposen zonder dat je een knopje inhoud. Ook kun je tijdens het focussen foto's maken, ideaal voor snelle sport etc. Hij meet de exposure dan wel op het laatst, zodat je ook altijd de goede exposure hebt, en niet degene waarop je gefocussed had.
    Dus eigenlijk heb je dan alles in een.
    Ik ben nog aan het wennen, maar ik laat het voorlopig hier op staan, ik denk dat het behoorlijk fijn is, na de wen periode :p

9. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk aan! Zijn ook maar €8 per vier stuks joh... Snelladertje erbij dan ook en ik kan los :9

10. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Iemand ervaringen met een GPS module voor een camera? Zit te denken deze aan te schaffen:

11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor video en daar komt deze lens echt tot zijn recht.
    Nu maar hopen dat hij snel binnen is!

12. JeePee

JeePee Guest

Gewoon onthouden waar je de foto gemaakt hebt! :+
    Heb bijna al m'n foto's op Flickr een locatie op de meter nauwkeurig kunnen geven :cool:

13. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mwa, is op vakantie niet zo handig.:+

14. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Bonnie, welk set Lee filters heb jij nou ook al weer? en waar gehaald?
    Wil volgende maand namelijk ook een set met ND-Grads halen en een beetje kwalitatief goede.

15. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    omnifoto.nl geloof ik. Wat ik wilde was toen nog in vooraad. Ik heb een 77mm Wide Angle ring. Foundation kit en de drie hardgrad GNDS, 0.3,0.6,0.9 (als 1 kit)

En via ebay de 72-77mm. stepup ring (voor 1 euro) zodat ik ook met mijn 85L op F1.2 kan strobisten _O_

Ik had een lijstje gemaakt wat de opties zijn met deze drie filters. Je kan er echt veel mee, je kan er ook reversed grads mee maken ND's etc. in talloze combo's.

16. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Op tweakers.net in het oplaadbare batterijen topic kun je ook ergens een link naar Nkon vinden met 'speciale' tweakers.net korting. (Is niet heel veel maar alle beetjes helpen.)

Neem van die Eneloops overigens gelijk twee setjes van 4 en een normale lader. (Lader met 4 eneloops en een extra setje van 4 eneloops, Snellader is nergens voor nodig en schijnbaar zelfs slechter voor de batterijen dan een normale lader, Daarbij met twee setjes kun je laden en gebruiken tegelijk en mocht dat onvoldoende worden bestel je één of twee setjes van vier erbij. Zo duur zijn ze immers niet.)

Heb dat zelf ook daar gedaan voor mijn SB-700 en heb het eerste setje nog steeds in gebruik. (Nog niets hoeven laden dus.) Ze bevallen dus prima, Moet alleen wat meer gaan fotograferen en flitsen. Hoewel ik toch al zeker 100/150 keer geflitst heb met het setje dat er nu inzit.

17. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Zal ik doen! Heb je toevallig een link naar die topic? Ik vind het daar altijd vrijonoverzichtelijk.

Edit: gevonden, althans het topic :)

Een lader heb ik nog wel, althans van een ander stel oplaadbare batterijen. Dat zal toch ook wel werken?

Laatst bewerkt: 20 jun 2012
  18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Yep, toen ik de 50D van Tom een tijdje kon lenen :)

Precies de reden die jij ook aanhaalt: Bij sportfoto's is het heel fijn werken.

19. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Ff patsen hoor. ;)
    Toch voor de Nikon D5100 gegaan, me=happy.

Met extra accu en class 10 16gb sd kaart

:D

Nog opzoek naar een fototas, Killaz jij had nog een Crumpler?
    En ze wilde me ook een uv filter aansmeren, is dat nodig?

Laatst bewerkt: 20 jun 2012
  20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Heb ik ja, je hebt een pm

UV filter gebruikte ik als ik mijn zonnekap er niet op had, puur ter bescherming van mijn glas.

Als jij namelijk zonder zonnekap met je lens ergens tegen aan knalt, heb ik liever dat mijn cheap ass uv filtertje stuk gaat, dan het glas van mijn lens. :)

Verder heb ik weinig verschil gemerkt tussen de foto's nu (zonder UV) en de foto's vroeger, maar mijn UV filter was dan ook maar 3 euro ofzo :+

Deel Deze Pagina