1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Aaaaah, iemand op marktplaats bied een 200L F1.8 aan voor maar 800+ euro! Ziekste lens ooit!! Hij is alleen zwaar beschadigd aan de buitenkant. Maar o wat een lens.

@ Jeepee, zijn de specs al bekend? Hij is nog niet echt heel goedkoop inderdaad.

Laatst bewerkt: 13 sep 2012
  2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  3. JeePee

JeePee Guest

Ja, en de specs bevallen me ook niet helemaal.
    D800 it will be.

4. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ook qua ergonomie is de d600 niet echt een FX-body vind ik...

5. JeePee

JeePee Guest

Leg uit.

6. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Geen PRO body misschien gezien de functionaliteit en knoppen, Maar met een Fullframe sensor is het toch echt een FX body. ;)

Ik ga denk ik maar gewoon een D7000 halen binnenkort, Wil liever geen tweedehands camera kopen en wil ook niet teveel uitgeven aan een camera body zolang het nog hobby is.

Over tweedehands gesproken, Een D700 heb je al voor 1500,- Euro op Marktplaats, Veelal met Batterygrip erbij.
    Ook één samen met de 18-105 VR. Beetje dubieus, Reden van verkoop trouwens ook.

7. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ja oke, maar qua ergonomie lijkt het mij gewoon niks. Maar dat is persoonlijk natuurlijk he :) Vind de D7000 ook gewoon niet erg lekker in de hand liggen. D600 heeft in principe dezelfde body, maar dan met een grotere sensor. Het mag dan wel 'Instap-FX' zijn, maar toch. Voor dat bedrag vind ik dat je ook wel een flinke body in handen mag hebben.

D700 vind je met grip inderdaad voor zo'n €1500. Dat heeft het mij ook gekost, maar dan tweedehands in een fotowinkel :)

Laatst bewerkt: 14 sep 2012
  8. JeePee

JeePee Guest

De D600 is maar een paar millimeter kleiner dan de D800 en vrijwel alle knoppen zitten op dezelfde plek...

9. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Zit toch in dezelfde body als de D7000? Maar alsnog vind ik heel de D600 een beetje onnodig...

10. JeePee

JeePee Guest

Nee. Hij is groter en lichter dan de D7000, met een body die meer op de D800 lijkt dan op de D7000. Hij is nu nog iets te duur, maar zodra hij onder de 2k zakt is het een prima opvulling voor het gat wat de D800 trok met de D7000. En als je 36mp te veel vind en je niet op pad wil met die intense D4, dan is de D600 een prima oplossing.

11. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ik dacht dat hij vooral erg veel op de D7000 leek, althans dat bleek wel uit de eerste rumoeren. Maar oke, heb nog niet echt verder gekeken. Dit alles was natuurlijk al erg lang bekend he.

Ik had persoonlijk liever een D400 gezien dan deze instap FX..

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
  13. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik zou wel wat verder croppen/inzoomen :)

14. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    @JeePee: Ik vind het toch een flink verschil. D700 tov D600:

Tov de D7000:

Toch zo goed als een FX in de D7000-body dus :)

15. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
  16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Tripje naar Genève en Lausanne was erg geslaagd! Eerste foto in de reeks:

Opposites attract by Gielt, on Flickr

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Bij elke foto? :eek:

"The camera will reportedly feature a 20.2 megapixel CMOS sensor, the DIGIC5+ image processing engine, an ISO range of 100-25600 (expandable to 50-102400), a small body (the size of an APS-C sensor camera), a magnesium alloy built (some parts, at least), built-in Wi-Fi (wow), built-in GPS, 11 autofocus points, 4.5fps continuous shooting, a shutter rated for 100,000 actuations, 1/180 second sync, shutter speed that ranges from 30s to 1/4000s, weatherproofing, a 3-inch LCD screen, and 1080p HD video recording."

Mwa....

Laatst bewerkt: 15 sep 2012
  18. JeePee

JeePee Guest

Nee. Je had het over ergonomie. Kijk nou eens naar die button layout van die dingen...

@ Killaz,
    Oef, dat zijn serieus slechte specs. En geen pop-up flitser in een consumenten ding? En voor ongeveer hetzelfde bedrag als voor een D600? Nikon is met een fikse inhaalslag bezig. Zo'n 6D gaat Canon daar niet mee helpen.

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Full frame, de iso prestaties en digic5+ processor in een relatief kleine body, maar i.m.o. absoluut geen 2500 USD waard.

20. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    :eek: Prachtige sfeer heb je vastgelegd! Dat licht :D

Wat een meuk inderdaad.

Deel Deze Pagina