1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
  2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hama traveller compact pro. Keer gratis bij de zoom gekregen :p

3. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Hama star 35 heet de mijne geloof ik. Best groot en zwaar als je 'm lange tijd moet meedragen, maar ben er tevreden over (en het is volgens mij een vd goedkoopste!)

4. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Mister Digit :cool:

Nah, ik heb een Benro flat.

5. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je de Star 61 denk ik?

6. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Zeker een eerste opdrachtje gehad ? :+

Nu nog een Hama Traveller onding, binnenkort eentje van carbon denk ik.

7. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Geen idee waar jij het over hebt hoor..

8. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ik probeer het nog maar een keer.

Ik heb een vraagje voor de kenners hier. Ik ben zelf een noob op fotografie gebied, maar wil graag een camera gaan aanschaffen. Volgend jaar gaan m'n vriendin en ik een roadtrip door Amerika maken (westcoast, dus veel natuurparken) en daarvoor willen we een goede camera hebben zodat we echt mooie foto's maken. Op dit moment gebeurt dat met een iPhone 5 en 4, dus bijna alles is een verbetering waarschijnlijk volgens jullie :+. We zitten te denken aan een spiegelreflex omdat we het allebei wel leuk vinden om foto's te maken. En natuurlijk omdat er hopelijk nog meer groter reizen volgen en anderen belangrijke gebeurtenissen. Welke camera raden jullie aan? We zijn van plan m nu al te gaan kopen zodat we er mee kunnen gaan oefenen (willen ook iets van een fotografie voor dummies kopen om te leren). Budget ligt zo rond de 600 (max 800). Belangrijk is dat er een goede lens bij zit, we zijn niet van plan om tich verschillende lenzen erbij te kopen en willen op vakantie ook niet met een extra (grote) tas rond sjouwen.
    Aanvullend nog iets, ik zou er ook graag mee kunnen filmen (minimaal 720p, liefst 1080p). En dan het liefst dat je ook tijdens het filmen scherpte kunt instellen, zodat de persoon die je op de voorgrond aan filmen bent scherp is en alles op de achtergrond wazig, maar dat je dan ook weer tussen verschillende objecten kunt switchen met scherpstellen. Jullie snappen vast wel wat ik bedoel ;).
    Ik hoor jullie tips en adviezen graag! Iig alvast bedankt voor de moeite.

9. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Zou ik voor de 550D gaan, zit binnen je budget, en filmt 1080p.

Heb 'm zelf ook gekocht week of vijf geleden. + nog een 75-300mm zoomlens. Volgens mij was laatst ook nog een goeie aanbieding bij de Mediamarkt.

Kijk dan ook meteen voor een statief, is wel handig als je mooie foto's wilt maken op vakantie!

10. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ik kan je niet helpen maar wil ook wat vragen aan de hand van dit verhaal. Dit jaar namelijk op vakantie naar maleisie geweest en fotos gemaakt met een simpele camera. Achteraf super veel spijt van.

Nu wil ik dus ook een goede camera. Zag dat er nu van die compact cameras zijn waar je van die lenzen op kan zetten. Volgens mij zit het allemaal nog in de beginfase en zal het nog niet super zijn maar heeft iemand al ervaring met zo een camera?

Ik hoef er niet per direct 1. Pas in de zomer wil ik er 1 halen als er goede berichten over zijn. Dan zullen er ook alweer meer modellen zijn en een stuk goedkoper!

11. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik gebruik zelf de Canon 550D. Een prima camera om mee te beginnen. Goede objectieven zijn helaas nogal prijzig. Zelf gebruik ik gewoon de standaard kit lenzen (18-55mm en 55-250mm) en de 50mm 1.8. Voor een starter meer dan voldoende. ;)

Aan de duurdere objectieven ben ik zelf nog niet toe, dus daar kan ik je niet veel over vertellen.;)

Laatst bewerkt: 3 dec 2012
  12. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Hoe heb je dat gedaan in PS als ik vragen mag?

13. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ff gekeken maar, Star 63.
    Geen idee hoe ik bij 35 kwam eigg

14. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die heb ik ook. Prima statief en niet al te duur.

15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
  16. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    idyllisch plaatsje :p

17. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
  18. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Vraagje, ik ga op vakantie naar Vietnam aanstaande donderdag, en vraag me af wat ik nog mee moet nemen.

Al ingepakt:

- Canon eos 550D.
    - Kitlens 18-55mm
    - Telezoom 75-300mm
    - Supercool statief waar ik de naam niet van weet
    - Uv-filtertje

Wat moet er nog mee?

Wilde ook nog een ND-filter kopen. Maar die grijsverloop filters vind ik ook wel toef, alleen niet op zo veel plekken toepasbaar. Iemand nog tips/ideeën?

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Nd filter is wel gaaf. Als je er mee om kan gaan. Als je wat landscapes gaat maken moet je opletten op drifactie en hyperfocaalfocussen. Met f7 en een focus afstand van 1 meter kan er best voor zorgendat alles na de 1m scherp is. Zijn handige tools en sites voor. Miss een pol filter voor leuke kleurtjes?

20. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mischien nog een 2e accu. Er is niets zo vervelend als opeens met een lege accu te staan. En heb je genoeg opslagruimte bij je?

Deel Deze Pagina