Ik probeer het nog maar een keer.
Ik heb een vraagje voor de kenners hier. Ik ben zelf een noob op fotografie gebied, maar wil graag een camera gaan aanschaffen. Volgend jaar gaan m'n vriendin en ik een roadtrip door Amerika maken (westcoast, dus veel natuurparken) en daarvoor willen we een goede camera hebben zodat we echt mooie foto's maken. Op dit moment gebeurt dat met een iPhone 5 en 4, dus bijna alles is een verbetering waarschijnlijk volgens jullie
. We zitten te denken aan een spiegelreflex omdat we het allebei wel leuk vinden om foto's te maken. En natuurlijk omdat er hopelijk nog meer groter reizen volgen en anderen belangrijke gebeurtenissen. Welke camera raden jullie aan? We zijn van plan m nu al te gaan kopen zodat we er mee kunnen gaan oefenen (willen ook iets van een fotografie voor dummies kopen om te leren). Budget ligt zo rond de 600 (max 800). Belangrijk is dat er een goede lens bij zit, we zijn niet van plan om tich verschillende lenzen erbij te kopen en willen op vakantie ook niet met een extra (grote) tas rond sjouwen.
Aanvullend nog iets, ik zou er ook graag mee kunnen filmen (minimaal 720p, liefst 1080p). En dan het liefst dat je ook tijdens het filmen scherpte kunt instellen, zodat de persoon die je op de voorgrond aan filmen bent scherp is en alles op de achtergrond wazig, maar dat je dan ook weer tussen verschillende objecten kunt switchen met scherpstellen. Jullie snappen vast wel wat ik bedoel
.
Ik hoor jullie tips en adviezen graag! Iig alvast bedankt voor de moeite.
Klik om te vergroten...