1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ja idd, heb nog een aantal van zulke foto's kunnen maken heb hier best een mooi uitzicht vooral als de zon ondergaat.

Deze was wat verder uitgezoomd vond ik wat minder ook, jammer ook van die sneeuwvolken want lijkt net of er vuil op de lens zat. :+

2. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10

http://www.gupmagazine.com/

bijv.

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    @Taab: Er zijn gewoon verschillende stijlen fotografie, zoals je ook wel gelezen hebt in dat boek. De stijl die op 500px staat valt gewoon in de smaak bij de meeste mensen. Zoals bijvoorbeeld een foto van Dimitri Valentijn (via young photographers op fb)

Dit soort foto's valt bij het gros van de mensen niet in de smaak vanwege het verhaal ipv de technische en mooie foto.

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Je zou deze anders moeten croppen.

Mij valt meteen die prachtige driehoeksvorm van de middelste boom op, die fier boven alles uitsteekt. Ik zou hem snijden in portet-verhouding rond die boom om juist dat sterk te benadrukken.

5. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Bedoel je een 'verticale' foto met alleen die middelste boom? Heb de foto nog niet bewerkt voor de rest, zal eens kijken. Bedankt voor je tip! :)

6. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ja dat begrijp ik natuurlijk wel, maar er is naar mijn mening geen evenwicht.

Thanks voor de site, Henrive.

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    De autonoom fotografen (zo noem ik het maar even) pleuren gewoon hun foto's niet op zo'n site. Maar alleen in portfolio's etc.

8. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Even een vraagje m.b.t. Lightroom. Ik wil al mijn foto's vanaf een hardeschijf gaan bewerken. Ze staan nu bijna allemaal op de computer. Zijn alle bewerkingen opgeslagen als ik alle foto's naar de externe HDD kopieër inclusief de catalogussen? Of ben ik dan alle bewerkingen kwijt?

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Bewerkingen worden opgeslagen in je catalogus. Je kan al je fotos verplaatsen en daarna de fotos via lightroom weer opzoeken.

10. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vind dat toch niet zo prettig werken als Photoshop+CameraRaw plugin. De laatstgenoemde plaatst een simpel bestandje in dezelfde map als de foto. Ik kan het eenvoudig beheren, hernoemen naar een andere foto, meekopiëren naar een andere locatie, etc. Lightroom is wat dat betreft net een iTunes, het wil te veel uit handen nemen.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik maak voor elke shoot een nieuwe catalogus aan.

Klaar met bewerken? --> hele map als backup naar de NAS en externe HD

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Lijkt mij echt niet handig. Liever alles in 1 catalogus en stapels maken met keywords. Ik vergeet namelijk altijd te openen in de juiste catalogus om dan daarna alle fotos erin te zetten.

13. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Vandaag naar Burgers geweest om de camera door te krijgen. Alles in M geschoten en dat bleek soms nog verdomde lastig, vooral omdat je al snel onderschat hoe weinig licht je eigenlijk hebt in bepaalde omstandigheden. Maar het was echt perfect om alles door te krijgen, continu van buiten naar binnen, veel licht naar weinig licht, snelle beesten en langzame beesten enz enz. Perfect uitje voor een eerste keer op stap met dat ding :) Hier wat pics zoals ze uit mijn camera zijn komen rollen (5min werk, omzetten, croppen en uploaden), ik moet ze nog door Photoshop (PS > LR) halen i.v.m. glas/reflecties, vignetting, belichting en veel ander spul waar ik nog niet erg blij mee ben.

SharkUE by Dalive, on Flickr

Monkey BusinessUE by Dalive, on Flickr

LockedUpUE by Dalive, on Flickr

ChillUE by Dalive, on Flickr

CheatingUE by Dalive, on Flickr

En nog 1tje van vanmorgen vanaf de bank :+

EatingUE by Dalive, on Flickr

Ik heb nog ontzettend veel om te leren maar na vandaag weet ik wel dat ik fotograferen heul erg leuk ga vinden :) Heerlijk die rust, alles in je eigen tempo, leren om de opties door te krijgen, spelen met de settings, zien wat anderen missen etc. Prima te doen <3

14. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Is het gebrek aan contrast en zwarten hier storend volgens jullie?[​IMG]

15. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Neeeee, zeker niet! Kleuren zijn geweldig. Als je er een vierkant uitsnijdt, is het een geweldige albumhoes.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nee, zelfde stijl als die winnin' pic van Bonnie

Mooie pic, mooi model :cool:

17. Heroic

Heroic Halo

Leuk Bevonden:
    0
    Ik beschik over de t2i // 50mm 1.8 // kitlens. Ik was eerst van plan de 70-200 f4l te kopen maar ik twijfel toch wel heel erg. Het is een hele goedkope L-lens en prijs/verhouding is hij natuurlijk fantastisch. Maar voor een student vind ik 550 (+ een eventueel filter) nog vrij veel geld blijven. Ook is hij vrij groot. Ik wil hem namelijk ook graag gebruiken voor het reizen.

Als alternatief heb ik zitten denken aan een andere mogelijkheid. Namelijk een 55-250mm gecombineerd met betere lens dan m'n kitlens maar ongeveer dezelfde maat.

Het lijkt me aan fantastische lens hoor die f4l, maar ik vraag me alleen af wanneer ik hem zou gebruiken. Het lijkt me niet een erg praktische lens als je in een stad loopt (ook nog eens een cropfactor). Wat denken jullie of hebben jullie andere suggesties?

18. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Heel erg mooi plaatje!

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.861
    Juist door weinig contrast en zwart voelt de foto heerlijk clean aan, wat goed past bij wat je hebt gefotografeerd. :)

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hoe bedoel je?

Als je oude pics wilt bewerken, geen punt: Je pakt de catalogus en pics van je NAS en je bewerkt ze. :)

Deel Deze Pagina