1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Wow, het schaduwspel viel me ook past laat op.

Toffe foto, beetje donker. Maar het grote probleem is -denk ik- dat deze muur zich gewoon niet leent voor wat je wil doen. Het is te druk en te donker, waardoor je schaduwspel wegvalt

Ik zou dit denk ik op een schuine, effen muur hebben gedaan. Schuin, omdat je dan de sensatie kan creëren dat je demomen achter je schouder je als ware achtervolgen. Nu heb ik namelijk het gevoel dat, vanwege het felle licht, je hoofdpersoon in de "koplampen" kijkt van een gevaar dat zich buiten de foto bevindt, ipv die schaduw.

Maar dit is gaaf en je moet hier vooral verder mee experimenteren!

2. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
  3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Vind deze wel goed man, die laatste.

4. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Vind dit ook wel beter, maar ik zou die brush niet op 100% hebben gezet, daardoor lijkt het nu heel erg ingetekend en je ziet niks meer van de achtergrond. Selecteer de schaduw anders eerst voordat je gaat inkleuren, dan weet je al ongeveer waar je moet zijn.

5. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Heb die brush zo sterk gemaakt omdat het anders niet genoeg opvalt. Zul je óf die muur/omgeving lichter moeten maken, of die brush heel hard maken.

Heb voor het laatste gekozen. Heb nog m'n best gedaan het zo schaduw-achtig mogelijk te laten lijken.

6. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk ook dat de foto beter was geweest met een rustigere achtergrond. Misschien is het tof om dit in een steegje te doen zodat je ook veel meer diepte hebt. En als ik toch aan het mierenneuken ben, je had haaks op het voorste muurtje moeten staan, nu lijkt ie scheef ;)

Hier een foto van +/- een maandje terug.

Graveyard by MG Photography., on Flickr

7. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.401
    Binnenkort ook maar weer eens wat actiever worden hier. Canon 17-55mm 2.8 en 60mm macro 2.8 van mn vriendin gekregen gisteren :)

8. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waar vind ik zo'n vriendin?

9. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Jeez sick kado. Doe mij er ook twee idd..

10. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Laat hier nooit eigenlijk wat zien maar vandaag toch wel ontzettend tevreden met het resultaat van een photoshoot.

Nog niet alles bewerkt e.d. maar alvast eentje ter preview.

Laatst bewerkt: 25 mrt 2013
  11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Tof Deoxis. Ik kan de compositie zeer waarderen. Mooi oog voor detail, omdat je haar nek uitgelijnd hebt met de horizon. Zo zijn de bruin/beige tinten van haar en de achtergrond strikt gescheiden. :thumbs:

Gisteren Montreux bezocht, dat is een klein stukje met de trein. Dan is het sowieso al fenomenale uitzicht plots nog mooier.

Chilon by Gielt, on Flickr

Zijn er hier eigenlijk fotografen die kampen met een kleine kleurafwijking in hun ogen, zoals een rood-groen deficiëntie? Ik heb dat namelijk wel en vind nabewerking zodoende maar verdomde lastig.

edit:
    Nu ook in de Interfacelift Loupe: http://interfacelift.com/wallpaper/loupe/88934/

12. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Bij mij gaat het niet eens om een kleine kleurafwijking. 8) Meestal weet ik wel hoe iets er ongeveer uit hoort te zien, en vaak laat ik het gewoon even checken door iemand. En anders gewoon z/w. :)

/edit: mooi beeld btw.

13. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Nice Deoxis, dat is Robin hé?

Heel mooi beeld Giel, impressive :)

14. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, yup! Klein wereldje!

15. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @Matrix,

Gave foto:thumbs: Mischien is het nog een idee om de wolkenlucht iets dreigender te maken? Alsof er een big ass storm in aantocht is zeg maar. De persoon op de foto kijkt al mooi uit over het meer en 't is dan net alsof hij naar het naderende onheil kijkt.

16. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Mehh, is opzich wel tof alleen is wat cliché. Dat zie je zo vaak voorbij komen.

Ik zeg zo houden :+

17. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriendin wilt een spiegelreflexcamera gaan kopen. Nu hebben wij beiden geen verstand ervan. Ik heb sowieso eigenlijk liever dat ze zich eerst meer verdiept in fotograferen, maarja vrouwen... waar moeten we op letten bij het zoeken naar een goede starterscamera? Ze wilt rond de 350 euro uitgeven, zijn er aanraders? Thanks

18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    /edit: meuh

Laatst bewerkt: 28 mrt 2013
  19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
  20. ExtraBB

ExtraBB Bruno