1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb een 12-24 van Sigma, ook best een aardige lens. Ik gebruik hem tegenwoordig alleen nog maar op 24mm, dat wel. 8)

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Zo het wordt eens tijd dat ik afscheid ga nemen van mijn canon 400D kit, Ik ga hem namelijk verkopen.
    Sinds ik de 7D heb ligt hij alleen maar stof te happen dus tja.
    Voor het geld wat ik er voor krijg ga ik waarschijnlijk de 50mm F1.4 van canon halen of de 85mm 1.8 van canon.
    Keuzes, keuzes...:9

3. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb gister avond een aardig groot stofje ontdekt die in mijn body zit. Het zwarte vlekje is niet op de foto zichtbaar, maar als je door het oculair kijkt wel ontzettend duidelijk. Iemand enig idee, waar het stofje zou kunnen zitten, en hoe je dat het veiligst weg kan halen? Hij zit namelijk niet voor op het oculair. Dus ik ben een beetje bang dat hij echt in het toestel zit.

Ik heb verder ook niet echt materieel om de body schoon te maken. Geen blaasbalgje of kwastje oid.

Edit: Is al opgelost, zo maar eens mijn nieuwe filter testen :p

Laatst bewerkt: 28 apr 2010
  4. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Gister m'n sigma 70-200 F2.8 binnen gekregen. Zit alleen een los onderdeel in dat rammelt en door de lens heen lijkt te rollen. Gaat dus weer direct terug naar de winkel :'-(

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Balen.. Geluk dat je garantie hebt :p

6. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yay! Heb m'n Samyang 8mm binnen gekregen :)
    Wel bagger, had hem hoofdzakelijk gekocht om lines te filmen met skateboarden, maar gast waarmee ik altijd ga skateboarden heeft vandaag operatie gehad omdat hij z'n been 2 weken geleden heeft gebroken...:mad:
    Nu ff kijken wat er nu nog bij mijn setup kan, want moet natuurlijk altijd iets meer bij :+

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik wil wel skaten, kan het alleen niet maar een mooie blooper film zit er dik in :+
    Wat heb je nu voor set-up dan in totaal?

Btw, mijn LCDVF is vandaag verstuurd, Jay! kan niet wachten :D

Edit:
    Weer even getest met mijn 135mm F2.8 Vivitar analoge lens + mijn sankor 16-D anamorphic lens.
    Dit is een snip gepakt uit een filmpje wat ik aan het maken ben met die lens.
    De sankor 16-D rekt het beeld zo uit dat ik automatisch zo'n breed beeld krijg

Uploaded with ImageShack.us

Laatst bewerkt: 28 apr 2010
  8. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De setup die ik nu heb is nog vrij magertjes, maar het geld is er wel, moet alleen goede keuzes maken :+
    Heb nu een: 550D, Samyang 8mm f/3.5, Canon 50mm f/1.8, Tamron 17-50mm f/2.8 en dan accu en geheugen kaartjes, intervalometer etc...
    Spul wat ik zeker nog ga kopen voor de vakantie naar Japan: fluid head statief, extra accu's, viewfinder.
    Spul waar aan ik zit te twijfelen: Glidetrack 0.5m of 1m, Sigma 30mm f/1.4, Sennheiser MKE 400 (wilt Magic Lantern hack voor 550D, ACG is echt te hatelijk en ben toch echt niet van plan om een Zoom H4N te kopen)
    Maar moet ook nog geld overhouden voor een PC om HD bestanden te kunnen editen :+

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Oke dan hier de gouden tips van Luuk:+
    Je zit inmiddels wel gebakken tot en met de 50mm, ga nu voor een groter bereik. (70-300mm Tamron? is net 130 euro ofzo)

Koop geen Glidetrack! Maak hem zelf. ik kan je zeggen welke spullen je nodig hebt en voor 30 euro ben je klaar!
    of ga anders voor de zaza slider (zoek maar op google)

Om tot nu toe van de ACG af te komen kun je doen door een 3,5mm jack splitter te kopen, op de ene kant een mp3 speler aan sluiten die constant 1Khz uit stuurt en op de andere kant een microfoon.
    Zo werkt de ACG niet meer en kun je genieten van goede opnames:)

dat zijn mijn tips:)

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Heb je die film ook nog bewerkt? Qua sfeer. Want zo'n stijl is wel vet. Van de week maar is spelen met mijn camera. Alles uit testen enzo.

11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Hij is Na gekleurd voor een meer relaxte en diepere sfeer.
    Een mini clip staat online van dit stukje op vimeo:
    http://www.vimeo.com/11310434
    Voor de rest die breedte is dus door die voorzetlens gedaan :)

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Oke. Ja had het al gezien in montage topic. Ziet er strak uit.

13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    dank u :)
    In deze vakantie ga ik heel wat filmen so stay tuned!

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Kga denk ik maar is sparen voor een goede body. Die kan filmen. Want dat is soms wel een gemis.

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Is natuurlijk wel fijn om te kunnen filmen :)
    Wat had je voor budget in gedachten?

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Moet toch eerst nog sparen. en hoge fps is ook fijn.

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Dan is de canon 7D of de 550D t2i denk ik jou antwoord, kunnen beide 720p 60fps op nemen in video en foto kan de 7D op RAW 8fps schieten en de 550D op RAW 3,7fps.
    canon 5DmkII is geweldig vind ik vanwege video op full-frame alleen die kan niet 60FPS filmen en deze is duur!

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    nu heb ik geloof ik ook iets van 3. Maar dit vind ik wel te weinig. Met honkbal gaat die bal namelijk met 60km/u (harder denk ik wel). Dus als je dan veel frames hebt. Zit er atijd wel de goede bij.

19. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Tja dan denk ik dat de 7D de beste keuze is, met 8FPS op RAW is dat behoorlijk snel voor een foto camera!
    de canon 1Dmk4 wordt veel bij sport gebruikt en die heeft 11FPS en dat is gewoon extreem veel!
    8FPS is veel hoor voor foto's en mocht je het nog beter willen dan neem je gewoon 720p video mode met 60fps (is alleen wel je plaatje max: 1280x720 pixels)

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Is ook groot genoeg. Ik resize mijn fotos toch naar zon formaat.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina