1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    dan zou ik de 7D in je gedachten houden ;)

2. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Heb laatst ook een 550D aangeschaft, post wat linkjes als ik thuis ben. Filmt ziek.

3. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    oke vetjes:)

Welke lens/lenzen heb je?

Edit: Math1js:
    Hoe bevalt de tamron 17-50 f2.8 eigenlijk? Ben namelijk op een paar lenzen na niet zo'n grote fan van tamron maar hoor toch stiekem wel wat goede feedback over deze lens en ben van plan hem misschien te halen.
    Wil namelijk nog een wijde lens hebben van F2.8 en een leuke fotolens om mee rond te huppelen en dan is 17-50 toch wel een mooi getal + vaste aperture van 2.8 ook lekker.

Laatst bewerkt: 29 apr 2010
  4. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De tamron bevalt goed, komt ook omdat hij van m'n vader is en ik er dus gratis gebruik van maak :+ gelukkig fotografeert hij niet meer zo vaak :)
    Zoom ring werkt soepeltjes, focus ring ook. Vind hem zelf ook op f/2.8 nog erg scherp en er is haast geen CA. Nja, best een koopje dus!
    Ga de lens zelf ook nog eens kopen, maar dan de VC variant want is toch wel een grote plus voor filmen.

5. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Hmm Lastige keuze, ik kan snel een Tamron 17-50 kopen of ik spaar nog een tijd verder en koop de 17-55 F2.8 IS van canon.....
    Lastig.

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    In wat voor tas doen jullie je camera? Kan namelijk ook daar geen keus in maken. Wil namelijk een niet te grote tas. Maar mijn body + 70-200 L lens moet er wel aan elkaar inkunnen. Geen zin om deze elke keer eraf te halen en weer erop te zetten.

7. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Ik heb sinds kort de 17-55mm F2.8 IS. Beest van een lens.

De 7D komt ook snel binnen hier!

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb zelf een Kata DR 467 rugtas (zie pic) en ben er erg tevreden over! ik heb in het onderste vak mijn canon 7D + bodypack + canon F1.8 er standaard aan hangen, daarnaast zitten er in dat vak mijn Travenar 28mm F2.8, Vivitar 135mm F2.8, Tamron 70-300 F4.5/5.6 en als laatste mijn Sankor 16-D anamorphic adapter.
    Volgens mij zou een camera + 70-200 hier net volledig in passen in de breedte en dan nog ruimte aan de onderkant over houden voor extra lenzen?
    Het vak daar boven heb ik meestal spul zoals cf kaartjes/lezers of als ik ga filmen mijn mattebox + rig systeem voor mijn camera en in het achterste vak heb ik mijn Macbook pro 15" zitten.
    Dan heb je nog een paar prul vakjes waar je kleine dingen in kwijt kan (heb ik schoonmaakspul voor de lenzen in zitten)
    De tas is licht weatherproof en kan een standaard bui droog overleven!
    Mocht het toch stortregenen zit er ook nog een all-weather hoes bij die je er overheen kan trekken!
    Ben er heel tevreden over :thumbs:

Oehlala! ik ben erg benieuwd naar wat voorbeeld plaatjes! en 7D, top keuze! :thumbs:

Btw, Net mijn LCDVF binnen gekregen voor mijn 7D!:D het wordt maar beter en beter zo xD

Uploaded with ImageShack.us

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat een kanon xD..

10. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    niet een kanon maar een canon 8)

Laatst bewerkt: 3 mei 2010
  11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kreeg net een email mijn bestellingen zijn verzonden.

1. Tamron 70-300
    2. UV-filter 55mm voor mijn 18-70 lens.
    3. 62mm P-filter voor de Tamron.

Heb nu alleen het probleem dat ik de lensdop die achterop de lens (18-70) zit nergens kan weer vinden :mad:
    Ben door de verbouwing van een paar maanden geleden alles kwijt raakt.
    De gebruiksaanwijzing vond ik gisteren op zolder , dus de cdrom's , kabels en doppen moeten daar ook ergens liggen.

12. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Netjes dan, ben benieuwd wat jij van de tamron vindt! ben er zelf erg tevreden over.

Net nog even mijn rig een beetje aan gepast, voor filmen van mijn schouder af is het toch makkelijker als ik de voorste flappen weg haal en mijn rods een beetje naar achter schuif.
    Hij is nu erg goed in balans en kan zo mijn camera goed stil houden!

13. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Eerst de 7D en dan zal ik eens wat plaatjes schieten en posten.

Sta op het punt mijn 400D te verkopen, dus heel misschien dit weekend al mijn droomcamera.

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vandaag niets gekregen.
    Als Selectvracht morgen niet bezorgd dan krijg ik het pakje pas Donderdag of Vrijdag :mad:

Gebruiken jullie originele accu's of imitatie's
    Heb geen zin om voor 2 originele accu's € 139 te moeten betalen.
    De imitaties beginnen bij € 14,50 en voor een accu+chip betaal ik € 24,50

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb wel gewoon de originele accu's + battery grip maar weet dat beide vele malen goedkoper te krijgen zijn in die imitaties.
    Ze werken, alleen gaan minder lang mee zover ik heb gehoord

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de grip is het prijsverschil tussen origineel en imitatie meer van € 130.
    De imitatie heeft wel de zelfde functies als de originele versie.

Bij de accu's kan ik kiezen uit verschillende uitvoeringen.
    NiMH die dingen kosten nog geen € 15. ( die dingen zal ik nooit kopen ).
    Van de Li-ion accu's heb je ook verschillende uitvoeringen met en zonder chip.

Zal even een mailtje naar dat bedrijf sturen en vragen hoeveel mAh de accu met chip is.

17. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Kwam de postbode net even een nieuwe Sigma 70-200 brengen \o/

Maandag RMA gestuurd, vandaag een nieuwe \o/

Digitalstreet bedankt _O_

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vandaag eindelijk de Tamron 70-300 Di gekregen.
    Wist niet dat er ook een zonnekap bijgeleverd werd :eek:

1e indruk is zeer goed.
    Heb eventjes met de lens gespeeld en de AF is net zo snel als van mijn originele 18-70mm lens.

Ben morgen vrij en dan ik rustig de Tamron uit proberen.

19. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7

ik gebruik zelfd de lowpro 200 aw. Het is een slingshot tas en met een makkelijke beweginf voor je buik te hangen zodat je makkelijk je camera kan pakken. Ook makkelijk als steun trouwens.
    Meer dan genoeg ruimte voor de lenzen, flitser, laders ed. Ook heb ik er vaak een 1poot statief aanhangen.

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zelf heb gebruik ik de Case Logic SLRC202.
    Voor een dagje uit is de tas zeer geschikt.
    De camera + 18-70 ligt op een soort hangmat , de bodem was de tas is gemaakt van hard plastic.
    In de zijvak ligt mijn Tamron 70-300 , in de andere vak de lader , filters en poetsdoekjes.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina