1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Remco, je groeit iedere keer weer meer en het is gewoon zichtbaar! (zoals Tom volgens mij de vorige keer ook aan gaf?)
    Maar goed dat je nu al begint met series man!
    Ik sluit me wel aan bij de rest maar het wordt steeds beter :)

2. Remco

Remco Guest

Top! Bedankt voor de feedback. Hier kan ik echt wat mee! :)

Ik kijk nog teveel naar hoe een foto er op zichzelf uitkomt, in plaats van te kijken hoe die het beste in de serie past.

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Welke afdeling zat jij ook alweer trouwens? Niet bij grafisch of fotografie toch? Ook niet in het eerste jaar geloof ik, maar goed, was leuk geweest. We hebben nu een soort van battle met de wdka om posters te ontwerpen voor de gemeente Den Haag. Best tof.

4. Janna

Janna 190

Leuk Bevonden:
    0
    3e jaar Lifestyle & Design op de wdka, vind het af en toe best jammer dat ik geen fotografie doe. Moet in principe volgend jaar stage gaan lopen en wil dan wel een fotografie stage doen. We hadden een poosje geleden portfolio avond, toen ben ik ook bij fotografie gaan zitten. Was heel tof, goed gesprek gehad met Kees Tabak (:

5. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    gisteen mijn camera weggebracht. De sd kaart bleef niet meer in de houder zitten en is nu opgestuurd naar Nikon. ben het waarschijnlijk tussen de 4 tot 6 weken kwijt. Behoorlijk balen aangezien ik komende vrijdag naar Parijs ga......

6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ow dat is minder...
    Maar je had er nu toch 2 of heb je die andere verkocht?
    Of haal ik nu mensen door elkaar?:+

7. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Dat is dus niet altijd meteen goed. Je kan in plaats van de compositie ook met iets anders variëren, denk aan de achtergrond/setting van het object, wat Remco hier leuk heeft gedaan.

In principe is het soms wel zo dat een andere compo het gevariërd en fris maakt om naar te kijken, maar dat gaat lang niet altijd op. Bij deze serie zou het leuk zijn, maar variatie in de setting pakt hier ook leuk uit. Of eventueel een combinatie van beiden.

Kan je dat even anders uitleggen? snap niet helemaal wat je bedoelt.

8. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik heb er echt maar 1...ik hoop rond eind mei (lees: vakantie geld, belastinggeld) de d7000 te kopen.
    Ik moest even kijken wie het had gepost luuk.....rare avatar voor jouw doen...

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ah vandaar, waarschijnlijk dat verward :9
    Maare, die avatar is vanwege 1 april, een beetje mensen verwarren :+

10. JeePee

JeePee Guest

Ik zou na 2 weken bericht krijgen van Nikon wat er mis zou zijn met m'n camera, maar ik kreeg na 2 dagen al bericht! :) Al zul je vrijdag inderdaad niet meer halen. Zonde.

Ben nu trouwens aan het kijken voor polarisatiefilters. Fotografeer veel auto's en wil die reflecties op de ramen zoveel mogelijk weg hebben. Lees alleen dat je die filters altijd moet instellen en dat ze het beste werken onder een hoek van 90° met de zon. Vroeg me dus af of die dingen wel effect hebben als ik mee draai met een rijdende auto en ook nog eens voortdurend zoom en focus? En zie daarnaast prijzen tussen de 40 en 300 euro wtf? Iemand die mij kan vertellen waar ik op moet letten bij die filters? En of ze überhaupt zin hebben op bewegende voorwerpen?

11. Remco

Remco Guest

Ik ga morgenochtend naar Parijs :) Speciaal een nieuw statief gekocht.

Wil je anders mijn camera lenen? Dan rijden we elkaar tegemoet ergens volgende week.. :)

12. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb zelf er eentje van B+W. Volgensmij is dat gelijk ook zo'n beetje de beste van de goedkopere filters. Ben er erg blij mee. Kleuren komen in de zon echt vele malen beter over. En je kan inderdaad glinsteringen wegdraaien. Best raar maar wel leuk. In de winter gebruik ik hem nooit, maar met het zonnetje erbij zit hij er altijd op. Het is de enige filter die ik heb. En kan het ook echt iedereen aanraden.

13. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Erg lief van je........om in te wrijven dat je wel met een camera naar Parijs gaat ;)....

Lenen geen optie...jij Canon ik Nikon, is al een verboden liefde en ik wil mijn eigen lenzen gebruiken...

14. JeePee

JeePee Guest

En je zoomt altijd de verkeerde kant op :+

@ Bonbridge,
    Thanks. Maar werkt het ook als je voortdurend zoomt en mee draait met een auto die, zeg 100km/h gaat? Omdat je zo'n filter ook 'in moet stellen'.

15. Janna

Janna 190

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een Nikon D40 liggen eventueel?

16. JeePee

JeePee Guest

Net even in de tuin met twee oude lenzen geschoten :) Een 50mm f/1.4 en een 135mm f/2.8 uit de jaren 70 haha! Leuk dat je alles zelf moet doen bij die lenzen, maar ik geef het de vroegere fotografen wel te doen!!

[SPOILER1][​IMG]

[​IMG][/SPOILER1]Opmerkingen zijn altijd welkom trouwens!

17. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    heel lief, maar ik heb ook oude lenzen en die kan de d40 niet aansturen en misschien kan ik een d90 van een kennis lenen.

@Jeepee...de onderste is mooi, de rest heeft wel heel weinig scherptediepte. Bij oude lenzen kun je diefragma op de lens instellen. Zet het rond de 11

Laatst bewerkt: 2 apr 2011
  18. JeePee

JeePee Guest

Hehe I know ;) Maar, m'n eigen objectief gaat maar tot f3.5 dus ik vond het wel leuk om een keer met zo'n lichtsterke lens te spelen. Daar deed ik 't om.

19. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga in Juli midden Amerika af reizen. En ben op zoek naar een tweede accu en een camera tas die in mijn splinternieuwe grote backpack tas kan. Maar deze wil ik ook los kunnen dragen, of in mijn handbagage willen doen.

- Iemand een interessant tasje gezien?
    - Zijn nepmerk accu's in principe even goed als de officiele van Canon? Dus kan ik beter die van 13 euro kopen? Het betreft de LP-E5

20. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    nepaccu's zijn nogal wisselend van kwaliteit..ik heb 4 accu's van een imitatie merk. 2 onbekend van 1600 mAh en 2 van phottix van 2000mAh. De onbekende hebben een enorme zelfontlading terwijl die van phottix prima hun lading houden.
    De phottix kosten geloof ik 7,50 per batterij op ebay en ze maken voor elk merk camera.

Het tasje zou ik gewoon een winkel binnenlopen en zodat je weet welk model je wilt en dan op internet kijken of je een goedkope kn vinden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina