1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Idd, afhangend van je voorgaande ervaring, duurt het wel een maandje of 2 voordat je je camera binneste-buiten kent.

GUI van bijv. canon en nikon verschillen nogal.

2. JeePee

JeePee Guest

Een filter kan geen kwaad. Ik had die er ook direct bij. Heb toch liever een kras op m'n filter dan een kras op m'n objectief ;)

Over het merk, Hama schijnt niet zo chill te zijn. B+W en Hoya wel.

3. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Prima, kijk ik naar B&W of Hoya. Thanks JeePee!

4. Remco

Remco Guest

Hama is vooral top met statieven :)

Flickr online :)

5. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Een foto van het Louvre lijkt wel een conceptfoto joh. 'The Louvre ©' is echt net nep zegmaar.

Wel erg mooie foto's Remco! Zodra ik m'n D3100 binnen heb en er wat leuke foto's mee gemaakt heb, dan zal ik ook eens zo'n Flickr aanmaken.

6. Remco

Remco Guest

Bedankt man! :)

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Als je op het begin alleen een kitlens hebt (wat ik ook aan raad om mee te beginnen!) zou ik er geen UV bij halen, een normaal UV filter kost al bijna even veel als een nieuwe kitlens, laat staan als je een goed UV filter wilt.
    Kun je denk ik beter voor een Circulair polarisatie filter kijken dan voor een UV, die beschermt je lens dan ook plus je krijgt mooiere kleuren in de lucht :)

@Remco, ik zie het, erg nice je stream!
    Die foto's van Parijs zijn echt goed gelukt man, mijn complimenten :)

@fototrip, hoe zit het precies?
    Ik kan helaas stukke minder vaak nu Xbw in de gaten houden aangezien op mijn stageadres internet eruit ligt tot de 22e.
    En als we dan naar een urbanburban locatie willen, waar hebben jullie voorkeur voor? dan zoek ik wel weer een locatie :)

8. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Mijn complimenten Remco! Leuke foto's en vooral de foto's van bloemen en gebouwen vind ik mooi. De nachtfoto's springen er (nog) niet echt uit.

Binnenkort zelf ook maar een keertje naar buiten met de camera. Krijg er zin in door jullie!:)

9. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Uhm, een UV Filter van B&W kost €18. Als ik op sommige sites setjes bekijk dan kost hij ongeveer een tientje. Zoek jij maar eens een lens uit voor die prijs ;) Polarisatie filter, wat doet die ook alweer?

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    En vingervlekken ;)

Heb bij de MM een HAMA Star 63 gekocht.
    Moet deze week alleen nog even een 2e adapter erbij kopen.

11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Dat bedoel ik met een goed UV filter, een simpele kost geen drol nee maar misschien dat ik daar ook te kieskeurig voor ben, heb er 1 van 20 euro gekocht en vond hem te veel kwaliteitsverlies op leveren dus heb die weg gedaan, nog steeds een keer een goede halen.

Polarisatie filter haalt reflecties uit oppervlaktes (mits in een hoek van 45 graden of meer) en je kunt de lucht er veel meer mee naar voren laten komen.

hier wat voorbeelden:

Laatst bewerkt: 12 apr 2011
  12. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Oke. Nja zo'n ding van €15 neem ik er wel meteen bij denk ik. Polarisatie filter koop ik wel zodra ik het gevoel heb dat ik hem nodig heb...

Verdikkeme jullie zeggen hier dat een Ultra 15-20 mb/s sdhc kaartje snel genoeg is, terwijl mijn pa blijft hameren dat een Extreme nodig is... Niet dat hij er zo heel veel verstand van heeft hoor, maar je gaat er wel door twijfelen ;)

13. Remco

Remco Guest

Dat kan je ook doen met lightroom :cool:

14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf Ultra II (15mb/sec) en die doen perfect hun werk.

15. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Nooit problemen dat je geen foto's kan nemen omdat er te traag weggeschreven wordt ofzo? Of problemen met film opnemen? :)

16. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Als je geen geld uit wil geven aan een UV-filter moet je er gewoon geeneen op doen. Slaat dan echt werkelijk nergens op.

Ik fotografeer nu overigens vijf jaar met een dslr, en heb nooit een UV-filter op een lens gehad.

17. JeePee

JeePee Guest

No you can't ;) Die lucht wat blauwer maken wellicht wel, maar reflecties weg halen ga je niet voor elkaar krijgen. Kijk hier maar eens. Knappe jongen die met Lightroom het interieur zichtbaar kan maken.

Wat ik al zei, de D3100 neemt maximaal 3 foto's per seconde. Die camera van je pa 7 stuks. En 1080p filmen gaat op het ding van mijn ouders (met een tragere kaart dan Extreme dus) volgens mij prima.

18. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Dan is een 20 mb/s kaartje snel zat inderdaad...

19. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik ben het eens met luuk. Ik had voor al mijn lenzen filters zitten, en dan de wat duurdere van B&W. Totdat ik wat contrasrijke foto's had genomen en een reflectie van defilter in mijn foto zag terugkomen. Ook had ik met een sigma lens wat focusproblemen door het filter. Ik heb ze ook allemaal erafgehaald en nooit meer gemist.
    Als je normaal met lenzen omgaat komt er echt niet zosnel een krasje op. Ga je lens ook niet met een doek schoonwrijven, maar gebruike een zacht kwastje of blaas het stof weg met je mond of een balgje.

20. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Laatst bewerkt: 13 apr 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina