1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had 1e volgens mij best snel omdat met ISO 100, diafragma zo klein zodat de spikkeltjes op de sensor niet al te erg opvallen en geen Fader ND, dus moest wel snel :/
    Zelfde verhaal bij de 2e.
    Mooie dolly trouwens! Zag er geinig uit :+

Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ga binnenkort een set van 3 ND filters halen. alleen dan zijn het 4x4 filters voor mijn matte box (wat zijn die krengen duur zeg!)
    Maar geloof me is een wereld van verschil hoor als je een ND filter gebruikt, en zeker een Fader ND!

Haha, tja we zagen het karretje op locatie staan dus waarom niet he, is nog altijd soepeler als lopen :+

3. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fader ND lijkt me ideaal ja, moet alleen nog ff kijken welke diameter ik ga halen, 52mm zou mooi zijn voor een Canon 50mm f/1.8, maar ik zou natuurlijk ook een zo groot mogelijke filter kunnen kopen en dan step up rings gebruiken zodat ik 1 Fader ND kan gebruiken op meerdere lenzen...

4. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    1 F teveel aan het begin. :)

Wordt er hier trouwens ook nog gefotografeerd, of alleen maar gefilmd? 8)

5. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In principe zijn mijn timelapses gemaakt door te fotograferen, dus ja :+
    Is meer dat er niet echt een serieus film topic is op XBW en ik te lui ben er een te maken.

6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Speciaal voor Henrive dan:9

Eergisteren had ik een clipshoot geschoten en toen we klaar waren hadden we de locatie nog voor 10 min dus toen besloten om snel een paar foto's te schieten.
    Deze foto hierboven is de enigste waar ik in te zien ben, iedereen gangsigns in de lucht maar ik hou het gewoon bij peace 8)

Ik had voor de clip de lampen goed gezet maar voor de shoot eik niks meer veranderd behalve een beetje frontlicht er bij van een paar lampen die daar hingen.

Laatst bewerkt: 14 mei 2010
  7. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Die gozer met die bril :emo:

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    In die bril zaten btw geen glazen8)

9. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is nog triester dan die Shutter Shades

10. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Als hun er blij van worden wie ben ik om ze tegen te houden he :+
    Pff, ben zelf ook totaal niet van die "scéne" hoor maar tja, ik verdien er wel geld mee en de rest zijn vriendendienstjes voor een van mijn beste vrienden die een eigen geluidsstudio is begonnen.
    Maar ze zijn allemaal wel relaxed om mee om te gaan hoor alleen soms kan ik niet uit staan wat voor soort praat er wel niet uit die monden komt 8) bitch dit husseling dat enzovoort :+

11. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel verdien jij dan met zo'n shoot? :+ En hoe kom je aan je 'klanten'?
    Wel gangsterlijk belicht (:+)

12. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Haha thnqs

Eigenlijk zijn alle "Klanten" naar mij toe gekomen.

Ik heb een tijd geleden mijn 1e clip gemaakt "Mella - Wie is het" en die klus had ik via die vriend van de studio gekregen en dat was gewoon puur een vriendendienstje.
    Sindsdien krijg ik nu ook betaalde klanten via hem door gestuurd en de andere betaalde klanten hebben met mij contact op genomen via youtube of hyves die gewoon mijn filmpje via via hadden gevonden.

Ik verdien aan 1 clip ergens tussen de 200 en 600 euro dus dat is best lekker voor een beginner :)

13. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd erg nice!
    Heb trouwens vanmiddag maar een lens cleaning kit gekocht van Vanguard en damn, mijn fisheye ziet er ineens weer lekker uit *)
    Ook gelijk 1,5 TB externe hardeschijf dus dat zit wel gebakken voor de zomervakantie reis!

14. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Wat is dat grote ding wat heel veel mensen onder hun camera klikken. Zo'n zwart blok. Een accu? Of een opslagcappaciteit? Aangezien ik met SD kaartjes en de normale accu dagen kan vermaken..

Goud geld Scarluuk, verdient goed hoor.

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    @math1js:
    Heb ik vorige week ook toevallig gekocht van vanguard 8) eentje met zo'n blaaspompje, doekje, pollijster en kwastje. goddelijk om weer te zien hoe erg je lenzen daar van op knappen 8)

@bonbridge:

Dat zijn batterypacks.
    wat kun je er mee:
    2 accu's in kwijt ipv 1
    of ipv accu's batterijen er in plaatsen.
    En last but not least, voor verticale foto's

Voor die verticale foto's heb je nu dan een extra ontspan knop en sluitertijdring enz.
    Dan hoef je je handen niet moeilijk te buigen enz.

Ik heb zelf ook gewoon een batterypack maar moet zeggen dat voor een gemiddelde fotodag dat ding niet nodig is dan kan ik gemakkelijk een paar dagen halen maar voor vakantie is het ideaal, dan hoef je gewoon bijna niet je accu's te vervangen.

daarnaast op mijn camera als ik hem voor video gebruik dan slurpt dat enorm veel energie en dan is zo'n ding wel aan te raden!

16. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja die set is wel goddelijk, snap alleen niet helemaal waarvoor ik de pollijster zou moeten gebruiken >.> Doekje + spray is al goed genoeg.

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    ik wist het ook niet maar heb het net effe op gezocht.
    De vertaling van engels naar Nederlands klopt volgens mij niet helemaal aangezien hun het anders noemen als polijster in het engels.

Het is meer bedoeld op vette vingers van je lens af te halen. het poeder wat er op zit zorgt er voor dat de vettigheid van bijv. vingerafdrukken makkelijker verdwijnt. dan doekje er overheen en klaar is kees :)

18. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah op die manier. Maar op m'n lens zaten ook vette vinger afdrukken en die gingen er prima af met spray en cloth. Nja leuk dat het er bij zit toch :)

19. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om op een foto van mij te stemmen ?

http://bit.ly/cpfvYL

20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    gedaan:) btw leuke foto ook nog! alleen schilderij valt nog net te min op vind ik maar wel erg goede foto!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina