1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remco

Remco Guest

Haha, geweldig. Tom en ik zijn echt water en vuur. 8)

Toffe HDR, ik hou er wel van. :)

2. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756

Dat was m weer :+

3. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    @JP

Nee, die HDR's kunnen mij niet gek genoeg. Tegen het schilderij achtige aan is echt schitterend :)

Bijvoorbeeld:

4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    @Remco, 1 na laatste is echt baas! heerlijk duister, mooi gedaan :)

@JeePee, begint gelijk lekker met die HDR zo, mooi gedaan!
    Heb de vorige keer bijna dezelfde foto gemaakt, alleen dan nog meer groothoek op die 2 schroeven. zal eens kijken of ik die zo gauw kan vinden dan upload ik m straks wel eens.
    Vind deze HDR wel beter gelukt dan bij mij haha.

5. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Die foto is vet Jeepee! Het lijkt niet eens een foto meer, maar wel echt erg vet!

Ook die van jou Luuk met het pistool, die is echt meesterlijk.

Ik heb echt nul tijd om iets te bewerken, morgen middag hoop ik iets te doen!

Waarom zitten er btw 3dezelfde bestandjes in de lightroom zip Jeepee? Ik heb er eentje gewoon gepakt die het deed? Waarvoor zijn de andere twee?

6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Thanks, is btw ook een HDR :9

7. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Guys, lovely results!

@ Remco, haha, fijn dat je het even benadrukt ;)

Zelf heb ik het vet druk met school, maar ga alles (ook veel making of) zsm online zetten.

Heeft nog iemand een idee waar ik ze neer kan gooien? Ergens een album maken?

8. JeePee

JeePee Guest

Oh crazy, had ik de verkeerde link gestuurd. Die torrent had ik ook eerst en wist niet wat ik er mee aan moest, toen had ik een andere gepakt en die was wat makkelijker te installeren.

Maar Lightroom werkt wel gewoon? Chill toch? :p Ik zal eens kijken in de comments of daar staat waar de andere 2 zipjes voor zijn.

En bedankt voor de reacties jongens! Altijd lekker als je positieve comments krijgt :D

9. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    De twijfel slaat weer toe bij mij. Zou ik voor de Nikon D3100 of voor de Nikon D5000 gaan... Waarom denk ik toch zo verschrikkelijk veel na over alles :9

10. JeePee

JeePee Guest

Wil je een klapscherm? Wil je 4 ipv 3 fps kunnen schieten? Wil je snel een HDR foto kunnen maken? -> D5000. Anders de D3100.

11. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Klapscherm boeit me niet echt. 4 ipv 3 fps scheelt ook vrij weinig. HDR is wel interessant, maar waar is dit precies voor bedoeld?

12. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    D5000, heb ik ook. En is geweldig :)

13. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik heb ook D5000, klapscherm is best handig soms, HDR wil ik ook een x doen, maar heb nog geen goed bewerkingsprogramma

14. JeePee

JeePee Guest

De D5000 heeft AEB (auto exposure bracketing) en de D3100 niet. Op de D5000 kun je dus met 1 klik, 3 dezelfde foto's maken (één HDR is een samenvoegsel van 2 of meer foto's), met verschillende belichtingen. Op de D3100 moet dit manueel. Gaat prima (zie mijn HDR's maar), kost alleen wat meer tijd per foto.

Als je dit niet uit maakt zou ik voor de D3100 gaan. Die sensor is simpelweg gewoon beter.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2011
  15. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ooh, dus het kan met ieder andere camera wel maar dat kost meer tijd. Jij hebt zelf de D3100 toch JeePee? Wat is de reden dat jij voor die camera gekozen hebt?

16. JeePee

JeePee Guest

Is dit niet al de 3de keer dat je dat vraagt? :+ Loop gewoon een winkel in en houd de camera's waar je tussen twijfelt eens vast en haal degene die het beste aanvoelt. De kwaliteit van je foto's wordt bepaald door jou compositie en het objectief. Kwaliteit van de bodies ga je (zeker in het begin) absoluut niet zien in je foto's (ja oké, bij avondfoto's op ISO 3200 misschien, maar anders echt niet).

17. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Eerste paar creaties van Lightroom.

Ik ben er nog absoluut geen held in, maar dat is misschien al te zien.

1. Hoe krijg ik bij deze de lucht mooi blauw? Heb wat geprobeerd maar het zag er niet uit.
    2.
    3.
    4.

Lightroom maakt er wel echt kleine foto's van zie ik, dus dat ga ik nog wel even aanpassen.
    Jammer dat Torrents niet werkt op school, anders kon ik Matix ook eens goed testen.

Laatst bewerkt: 27 apr 2011
  18. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Lucht blauw maken die je met luminantie, maar dan moet er wep blauw aanwezig zijn. Dat de fotos klein zijn ligt aan de export instellingen
    Eerste foto is tof btw

Laatst bewerkt: 27 apr 2011
  19. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Ik was toch wel erg benieuwd naar dat HDR dus heb via dat AEB 3 foto's genomen. Heb Lightroom 3 geinstalleerd.. en nu? 8)

20. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Haha mijn excuses JeePee. Heb beide al een paar keer in handen gehad en er zit eigenlijk weinig verschil in :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina