1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Die foto van dat huis vind ik goed gelukt, straalt gezelligheid uit, vind ik.
    De eerste foto doet me denken aan vorige week haha ;p

2. JeePee

JeePee Guest

Live View aanzetten. Kan je het ding op de grond houden terwijl je nog ziet wat je gaat vastleggen ;)

3. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Och dat is waar ook zeg, was ff vergeten dat dat kon... You live and you learn ;) Wat vind je van de rest JeePee?

4. JeePee

JeePee Guest

Nog niet zo heel bijzonder om eerlijk te zijn. Helemaal nog niet erg natuurlijk, want 't zijn pas je eerst foto's, maar die natuurfoto's kent iedereen wel natuurlijk (hoort er ook absoluut bij als je net een camera hebt... heb je al foto's van je lensdop? :+). Maar ga vooral lekker door en je zult zelf zien dat je steeds mooiere foto's gaat maken :)

5. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Tsjah die foto's zijn het makkelijkst he ;) Foto's van de lensdop heb ik niet, 'moet' je die als beginner ook eigenlijk maken dan :9?

6. Remco

Remco Guest

Het is een veelvoorkomend shot :)

Ik vind deze wel wat hebben:
    http://www.flickr.com/photos/62373885@N04/5677020618/in/set-72157626623502032/

Je bent in ieder geval goed aan het experimenteren. Zorg dat als je iets van dichtbij fotografeert, dat dat dan ook overduidelijk scherp is, zoals bij de foto die je hier postte ;)

@Scarlett, ik ben met die opgedane kennis ook lekker doorgegaan. Deze is imo ook beter gelukt dan die Tom en ik vorige week maakte :)

7. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Vanwaar RAS-captures? Die huizen zijn gaaf, en die lichttekening laat ook zien dat je veel geleerd hebt idd!

Goed bezig Remmie. Nog steeds de snelstgroeiende fotograaf :D

8. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden jullie van deze 2? Zelf gemaakt en bewerkt ;)
    en

9. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Wat vind je er zelf van?

10. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo deze vraag? Vind ze zelf wel mooi maar iets minder dan de vorige.. Jij dan?

11. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Omdat zelfreflectie een van de belangrijkste eigenschappen is van een fotograaf. Als je zelf je beeld kunt analyseren, en vertellen wat je er nu precies mooi of minder mooi aan vindt hoeft een ander dat alweer niet te doen, aan open deuren intrappen heeft niemand wat.

Opmerking is trouwens gewoon in het algemeen, er zijn opeens heel veel mensen met een nieuwe camera die wat kiekjes schieten in de tuin en dat dan hier lukraak posten, terwijl dit topic geloof ik bedoeld was als verdieping op het fotografietopic.

Maar goed, ik vind de eerste erg rommelig, ik kan ook niet goed zien wat nou je onderwerp is, teveel afleidende elementen in je beeld.

Bij de tweede vind ik het scheve niks toevoegen, de compositie is te centraal en, ja, het is een vies glas.. Ga op zoek naar wat dingen die niet in je achtertuin liggen en probeer echt goed te kijken hoe je daar een interessante foto van kunt maken, probeer veel dingen uit, en ga daar echt goed naar kijken en probeer te zien waarom bepaalde dingen wel of niet werken.

Laatst bewerkt: 3 mei 2011
  12. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Omdat het allerbelangrijkste is dat je ze zelf mooi vind. Het belangrijkste wat ik heb geleerd van fotografie is dat je moet doen wat je zelf leuk en mooi vind natuurlijk is het tof als andere mensen het ook leuk vinden, maar dat moet niet je motivatie zijn. Vraag tien mensen, krijg je tien meningen.

13. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik had mijn documentaire over Duindorp nog niet gepost. Is ook wel lastig, want de oorspronkelijke presentatie is een dubbelzijdige leparello, maar om daar een filmpje van te maken is me te veel moeite. Gewoon maar wat losse beelden dus (maar wel met voorkant en inleiding);

(achterkant)

14. Remco

Remco Guest

Remco Asaiah van der Sloot, ik vond het woord captures wel tof klinken :)

<3

15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Deze serie/reportage is mijn inspiratie geweest om ook eens een poging op het gebied van reportagefotografie te wagen. Heb inmiddels als geschoten, moet alleen nog even sorteren en kijken wat nu wel en niet samen een sterke serie maakt.

Ah tof :D

Mijn shootje van vandaag:

Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2011
  16. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ja het was mijn bedoeling dat het voorste takje scherp naar voren kwam en zo de boom erachter te doen vervagen. Thanks dat je hem leuk vindt. En inderdaad: zelfreflectie is heel erg belangrijk! Toch is het ook leuk als andere(n) hem leuk vinden hoor. Maar dat weten jullie zelf ook wel ;)

Vind het overigens leuker dan verwacht :9 Beetje een gekke opmerking trouwens. Maar ik wilde het toch even kwijt :9

17. Remco

Remco Guest

Tof, een beetje freaky, maar tof.

Opmerking: wat is het nut van de camera in haar schoot? Nu zie je eigenlijk alleen het touw en de voorkant van de lens. Is daar een rede voor? Je had 'em dan imo beter weg kunnen laten of meer in het shot moeten plaatsen.

Ik vind de poses erg strak. Kwam dat op beide foto's bij jou vandaan? :)

18. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Haha, tof! 't Is overigens wel een documentaire, en geen reportage, belangrijk (maar gecompliceerd) verschil. Reportage is ook leuk om te doen. Als je wat dingen wil weten over seriematigheid moet je het maar vragen (al stel je een reportage heel anders op dan een documentaire in principe). :)

19. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Camera had ze gewoon bij, heeft verder geen nut. Het zijn beide redelijk spontane shots. De eerste foto was een kwestie van snel kadreren en schieten, ze keek zelf zo naar me :)
    Bij de tweede foto heb ik wel even op de grond liggen wachten totdat ze een gave blik in haar ogen had, wel lichtelijk gedirigeerd, maar over het algemeen dus spontaan.

MM, ik dacht al, ik maak een foutje. Een documentaire inderdaad. Ik ga vandaag eens aan het bewerken, misschien kom ik onderweg wat vragen tegen ;)

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Binnen :)

Canon 55-250mm IS closed by Killa_Z, on Flickr

Canon 55-250mm IS open by Killa_Z, on Flickr

Zo en dan van het weekend maar eens het bos in ofzo :)
    Staan nog geen 100 clicks ofzo op die D500 van ons :emo: Heb er helemaal geen tijd voor gehad + die standaard kitlens is voor veel dingen niet fijn.

Misschien dat ik zondag nog een vriend van me fotografeer met het voetballen. Kijken of dat IS echt werkt.

Ben mij nu aan het inlezen voor de basis, maar IS schijnt er voor te zorgen dat je 4 stops minder nodig hebt. 4 stops minder mbt shutter of 4 stops diafragma? Bijvoorbeeld voor voetbal is een snellere shutter wel gewenst, of zie ik dat verkeerd?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina