1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    thanks :) de foto is op groot formaat wel een stuk beter ;)

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja dat denk ik ook wel, als ik hem op groot formaat zie dan zeg ik wss niks meer :+

3. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    :x (oftewel ik zeg niks meer want hij komt beter over:+)

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hoe maak jij een beetje dat rare effect op je foto's zonder het bewerkt te hebben? Vind dit er namelijk zelf erg nice uit zien.Wat je dus bij die sleutels en step hebt.

6. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk zelf lens die klein beetje vig geeft als hij wijd open staat, misschien witbalans ofzo?
    Nja, meer kan ik niet bedenken zonder te bewerken ^^

7. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    witbalans, kleine Diafragma en zorgen dat je goed gefocust heb ;)

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Vet dat je vader ook zo kunstzinnig is! :D

Daar kan je echt wel meer voor vragen hoor! Ik weet niet hoeveel tijd je aan kwijt bent (all in), maar €600 is echt wel karig voor al je moeite!

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik moet eerst nog meer naam op bouwen voordat ik meer ga vragen, mensen kennen mij nog niet goed en heb nog niet zo veel materiaal om te laten zien. op het moment dat mijn portfolio opbouwt kan ik meer laten zien, heb ik betere naambekendheid en bouw ik langzaam op met geld vragen.
    600 euro is ook niet veel maar aan de andere kant, de artiesten waar ik voor doe zijn ook nog niet zo groot en hebben zo'n bedrag al bijna niet.:)

Ik vond nog wat oude foto's van toen ik naar Bosnié was geweest.
    Er waren altijd 2 foto's die mij bleven aan spreken.
    Ook de verhalen er achter zijn erg zwaar.

De 1e is van deze oude man:
    Deze man zit in Camp Dujé.
    Dit kamp is een plek waar mensen terecht kunnen die oorlogstrauma's hebben op zulke levels dat ze eigenlijk door zijn gedraaid.
    Een familielid heeft deze man achter gelaten daar zonder dat iemand wist wie hij was.
    Zelf weet hij het ook niet, hij weet alleen dat hij 2 dochters heeft waarvan 1 in zijn armen is gestorven tijdens de oorlog en de andere heeft hij sinds de oorlog niet gezien.
    Ik vind het zo jammer dat er bewegingsblur in dit plaatje zit, en ik ben nou niet zo'n enorm geweldige photoshopper dat ik dat er uit krijg.

De 2e foto is van dit jongetje:
    Dit jongetje is tijdens de oorlog met zijn moeder naar zijn vader toe gevlucht.
    Tijdens die tocht is zijn moeder voor zijn ogen neer geschoten en zij is ter plekke overleden.
    Het jongetje is wel aan gekomen bij zijn vader maar die is na de oorlog steeds meer gaan drinken en begon steeds agressiever te worden.
    Deze jongen is in 1 jaar 4x in het ziekenhuis beland met zware mishandeling.
    Daarna is hij naar dit camp gebracht omdat zijn vader het niet meer aan kon en zelfmoord had gepleegd.
    Hij is de jongste in heel het camp en de enigste persoon onder de 40 op 1 meisje van 18 na.
    Dit clownspak is gemaakt door de mode opleiding bij ons op school en heeft die aan hem geschonken, omdat ze daar eigenlijk nooit iets krijgen kun je voorstellen hoe gelukkig dit jongetje was met zijn clownspak.

10. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Lijkt me ook vrij onmogelijk, gewoon weggooien deze. Of voor jezelf houden. Het verhaal erbij maakt het voor jou een mooi beeld, voornamelijk omdat het jouw herinnering is maar ik zie daar niks van terug in het beeld zelf.

Die 2e is technisch gezien in ieder geval een stuk beter. Maar wederom geldt dat het verhaal erbij leuk is, maar dat ik daar in de foto helemaal niets van terugzie, en dat vind ik een beetje een gemiste kans. 't Zou ook een foto kunnen zijn van afgelopen Carnaval bij wijze van spreken.

Technisch gezien kan je het wel, nu voornamelijk werken aan de context en inhoud. :)

11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja om die reden heb ik ook neer gezet dat ze mij bleven aan spreken.
    2e had idd ook vlak na carnaval kunnen zijn:9

Btw, die punten ben ik ook aan het proberen te verbeteren alleen is niet mijn sterkste punt :9

Iig Thnqs voor de feedback!

12. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, daar heb ik zelf ook last van hoor. :+ De techniek beheersen is alleen nog maar de intro eigenlijk, daarna begint het pas echt.

13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Haha ja idd :9
    Btw, moet nog ffe toevoegen, deze foto's zijn gemaakt toen ik net mijn 400D had en net een beetje begon te focussen op fotografie.
    De 400D was hiervoor van mijn broer en toen heb ik hem wel een paar keer vast gehad maar toen wist ik er geen reet van :+

Btw, wanneer zien we weer eens wat werk van jou?:) ben wel benieuwd! of post je dat in andere topics :+

14. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb niets gepost, ik ben bezig met mijn toelating en dat is niet echt werk waarvan ik denk dat het nut heeft om hier te posten. Maar goed, ik was vandaag in het bos met vrienden en deze zijn wel aardig;

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Diafragma wist ik wel. Bedoelde dat paarsige effect. Maar dat is me nu ook gelukt, met custom witbalans instellingen.

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Eerste foto vind ik erg mooi Henrive. :) Treurig, past de toon van de kleuren ook goed bij.

17. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Thanks. :) Die foto komt in een serie waar ik mee bezig ben over het bos (en de beklemmendheid ervan). Dus het komt in ieder geval enigszins over. :+

18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Oh, absoluut! Er zijn veel donkere plekken in de foto en het feit dat je niet dóór het bos kan kijken, toont die sfeer wel.

19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Voor degene die foto's in groot en breed perspectief maken. www.interfacelift.com kan nog wel wat achtergronden van Nederland hebben. Ik heb hier al een paar hele mooie foto's gezien. Die op deze pagina zijn ook heel mooi. Ik weet dat de eisen op IFL streng zijn, maar wie niet waagt, wie niet wint. Ben benieuwd of het iemand ooit zal lukken. Keep the thumbs up! :thumbs:

20. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Pff, effe het topic doorgelezen en de flickrs bekeken.. nu wil ik er ook een :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina