1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Eventjes 2 foto's op topsnelheid geknipt; vanaf maandag eens echt foto's selecteren en eens lekker nabewerken *)

2. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    @matthijs, het lijkt me zo vreeemd om daar rond te lopen en tegelijk ook zoo vet...

Ik had nog wat foto's van koninginnedag in Tilburg. Was van alles te doen met ridders en dergelijke, dus lekker met mijn zoontje naartoe gegaan. Jammer dat er vaak erg veel mensen omheen stonden en je net niet een leuk shotje kon maken omdat je er niet bij kon komen of omdat er enorm veel mensen op de achtergrond staan. Voorbeeldje van zo'n niet-shot:

De ridders waren wel tof, waren wel wat brute figuren tussen, deze spande de kroon:

De oliemeulen was er ook met wat roofvogels:

Over deze ben ik wel tevreden:

deze ook wel maar ben ik nog niet tevreden over, hier moet ik echt even naar kijken...

bij deze vind ik de vogel erg mooi, maar ik vind het moeilijk om de foto interessant te krijgen

Er waren ook een paar artiesten van de circusschool, hier ben ik naast mijn zoontje gaan zitten en eigenlijk een beetje gaan schieten.
    Ik vond deze eigenlijk erg leuk, ook door de vogels op de achtergrond en het verloop van de lucht...

Commentaar welkom, vooral op het gebied van compositie en kleur. Hierin ben ik redelijk clueless....

3. Magical Elvis

Magical Elvis Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Nusti dit zijn toffe foto's. Vooral de tweede vind ik top :thumbs:

4. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    @Nusti, bij de tweede roofvogel is het vooral het probleem dat 't belangrijkste onderdeel (de ogen vaak bij dieren) zo centraal staan, daarom kijkt die eerste fijner weg. :)

Wat snapshots van gisternacht, op het strand;

5. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Toffe foto's Henrive! Zou misschien nog wel f die maan wegsoepen?

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Thanks. :)

Ja, ik weet niet, kreeg er al een andere opmerking over, maar ik denk net dat de niet-kloppende factor is die de foto's kloppend maakt zeg maar. :) Misschien een beetje vaag maar goed. 8)

7. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Eerste twee foto's zijn erg goed, vooral die tweede. Mooi meisje ook

8. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
  9. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Voor techniek moet ik een reportage maken over een topsporter. Vandaag voor het eerst gefotografeerd bij een van de beste bowlers van Nederland. Onder zeer slechte lichtomstandigheden, en ik had geen flitser bij me. Achteraf ben ik daar wel blij om, want ik werd gedwongen andere oplossingen te zoeken.

Een van de eerste beelden (al twijfel ik nog of ik er 1 moet kiezen waarbij je nog een stuk hoofd ziet, maar ik vind dit wel tof zo eigenlijk);

10. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Supergave foto! Moet ook wel tof zijn geweest om zoiets te mogen doen met topsporters!

11. JeePee

JeePee Guest

Vind 'm ook wel vet. Maar was denk ik mooier geweest als z'n arm en de bal ook nog op de foto hadden gestaan.

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Oh, dat vind ik juist niet erg. Ik zie vaak veel mensen (o.a. Bas en jij) die dat jammer vinden. Maar waarom dan precies? Een foto is niet altijd compleet als alles erop staat, dat is toch juits cliché?
    Juist bij deze foto vind ik het iets extra dynamisch toevoegen, die arm met bal net erop.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik vind het juist dat je er dan voor moet kiezen om of helemaal geen bal erop te zetten, of helemaal, en niet maar een stukje. Bij deze foto zou ik er voor hebben gekozen om hem er helemaal op te zetten. Het is een bowler, daar is de bal een item wat iedereen herkent. Waar de bowler 1 mee is.

14. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Het is toch wel duidelijk dat het een bowler betreft, of bedoelde je dat niet?

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat bedoelde ik inderdaad niet. Voor mijn gevoel is de foto gewoon net niet af omdat er dat stukje niet op staat.

16. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ben ik het niet mee eens, bijna alles is inmiddels cliché binnen fotografie als je het zo gaat bekijken want bijna alles is al gedaan en word vaak uit gevoerd.
    voorbeeld: Als je volgens de gulden snede werkt ben je Cliché bezig maar als je die probeert te vermijden ben je ook Cliché bezig.

Ik had bij deze foto er persoonlijk ook voor gekozen er volledig op te zetten of als ik hem er niet volledig op had gezet dan had ik hem nog net wat meer ruimte gegeven, hij is in mijn ogen net iets te krap af gesneden (kan ook zijn dat het niet bewust is van Henrive, maar hem kennende denkt hij goed na over een shot dus wie weet :))

P.s. ik heb straks pauze, dan sms ik je effe over 't filmpje ;)

17. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb er wel meer, ook volledig met bal en arm, maar vond dit beter werken. :) Vooral omdat het straks onderdeel is van een serie van 8 foto's, dus als je dan allemaal volledige shots hebt wordt het te herhalend.

Maar misschien vervang ik hem uiteindelijk wel hoor, door een volledige, moet eerst maar meer maken en kijken naar de rest van het materiaal. Ik vind hem als los beeld in ieder geval, zoals Tom ook zegt, iets spannender zo denk ik. Ik kan wel een andere posten, om te vergelijken, straks.

18. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik ben benieuwd. Lijkt me wel tof om ze hier even te kunnen vergelijken !

Ik ben trouwens aan het bewerken geslagen wat betreft mijn docu over de kanaaldijk. Misschien kan je, en de rest natuurlijk ook, even kijken of ze het wat vinden. Ben vooral kritisch, op dit vlak wil ik nog veel leren :)

Ik gooi ze zometeen hieronder neer ;)

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221

Erg mooi, ook enorm sfeervol ('de stilte voorafgaand aan...' )! Die hand is wel freaky trouwens, haha.

20. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Guys, (en vooral Henrive, haha) Mijn eerste serieuze poging om een serie in documentaire vorm te schieten:

Kanaaldijk by dusk

Opbouwende kritiek graag!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina