1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    De 10-22 is echt een top lens!
    Het bereik dat je daarmee krijgt is prachtig, (die 2mm verschil tussen de 12 en 10 scheelt op een crop body toch behoorlijk veel!)

Die lenzen zijn eigenlijk alle 3 echt top lenzen echter moet je jezelf gaan af vragen wat je wilt.

Wil je meer lichtgevoeligheid? ga voor de 11-16 vanwege F2.8
    Wil je het meeste groothoek? ga voor de canon
    Wil je een goedkopere die zich ook enorm hoog houd tegenover deze lenzen? ga dan voor de 12-24.
    Wil je een meer solide lens (die tenminste solide aan voelt) ga voor de tokina ipv. canon
    Wil je een lichte lens, ga voor de canon (385 gram is niet veel!)

Mijn advies als je echt graag voor een extreme groothoek wilt gaan, ga voor de canon 10-22mm
    Echt een prachtige lens en daar heb je veel plezier van, het is aan jou of je ook daadwerkelijk er zo veel meer voor neer wilt leggen voor die paar punten meer die je krijgt.
    Aangezien de canon 2e hands +/- 550 kost en de tokina 12-24 al rond de +/- 230 ligt.

2. Remco

Remco Guest

Alleen die canon is een EF-S, als ik ooit nog mocht upgraden naar een FF, heb ik er weinig meer aan.. Of is dat bij die andere ook het geval?

3. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Die andere zijn ook EF-S.
    Dus stap je ooit over dan moet je hem alsnog verkopen maar bekijk het van de andere kant, je kunt het mooi in een pakketje verkopen dan ;)

Ik zou zelf niet voor de 11-16 gaan want dat zoombereik is eigenlij best wel krap, aangezien ik mijn lens naast zijn 12mm functie toch ook best vaak op 24mm gebruik om toch nog een beetje allround te zijn.

4. Remco

Remco Guest

Ja da's ook waar. Ik heb er nu 1 gevonden op marktplaats. Als het lukt voor 500 haal ik 'em, anders ga ik voor de tokina, denk ik.

5. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Lekker dan :)
    Je zult er geen spijt van krijgen haha.

mijn foto stond op de vorige pagina dus ik post hem gewoon schaamteloos nog een keer :+

het is het uitzicht vanuit het raam in het hotel in Kiev.
    Hier heb ik ook een tijdje geleden een timelapse van gemaakt maar als losse foto vind ik hem ook wel wat hebben :)

6. Remco

Remco Guest

Overall een mooi plaatje, alleen jammer dat 'ie op sommige punten net iets te flets is.

Die flats op de voorgrond zijn awesome :)

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Thanks voor de feedback, misschien dat ik het contrast nog wat omhoog gooi om hem wat dynamischer te maken, inderdaad misschien net te flets.

8. Remco

Remco Guest

Eerste foto's van Italiƫ:

En ook al hebben een paar hier een hekel aan z/w en kleur in 1 foto. Ik vind het supertof! Dus bij deze:

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Bovenste: awesome! erg mooie foto en nice toning.
    Onderste: Effect vind ik bij deze niks, sorry. Foto is wel mooi, ik denk dat hij mooier is als hij volledig in kleur is

10. Remco

Remco Guest

Volledig in kleur, speciaal voor jou.

11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Jeej! stukke beter!
    Als dit facebook was dan klikte ik nu op vind ik leuk!

12. Remco

Remco Guest

13. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey luuk, die flats op die foto, is dat het binnenplaatje waar je vanaf het balkon uit de keuken naar kijkt? of iig het achterraam?

Lijkt namelijk bizar veel op het uitzicht dat ik had vanuit mijn hotelkamer, alleen dan een paar verdiepingen hoger :eek:

14. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Hmm eens even denken hoor.
    Het was Hotel Ukraine, als ik mijn kamer uit liep dan was links van mij ongeveer het hoofdplein met dat standbeeld.
    Ik zat op de 10e verdieping als ik het me nog goed kan herinneren.

15. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh dan was het toch een andere plek, wij zaten in een redelijk sketchy uitziend gebouw :+

16. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik zoek een handzaam digitaal fototoestel die mooie scherpe kleurrijke foto's maakt. Prijs ongeveer rond de 275 euro. Ik zat al te kijken naar een panasonic lumix, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, de lumix heeft zoveel types.

17. Remco

Remco Guest

Da's vaak ook heel lastig. Ik heb veel compact camera's gebruikt en mijn ervaring is dat 't elkaar niet heel veel ontloopt. Ik denk dat wanneer je gewoon de meest recente lumix koopt die binnen je prijsklasse valt, je prima foto's zult maken :)

/edit: Nieuwe foto's uit Italiƫ

Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2011
  18. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat is het nieuwste type in die prijsklasse?

19. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was zou ik hier eens een kijkje nemen.

20. Remco

Remco Guest

Poeh, de nieuwste is volgens mij de DMC-TZ20. Alleen is die nog 340 euro.

Dan heb je nog de DMC-TZ8 en daar is de adviesprijs iets van 250 euro.. En anders moet je toch nog maar even googlen :)

Ik gooi er nog maar eens een foto tegenaan:

Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina