1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remco

Remco Guest

Ik heb gewoon een die playmobil lens :cool: Maar bedankt voor het compliment :)
    Daar ga ik dan maar voor denk ik.

2. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Geld teveel, of wa? haha. Zoek hem even op Marktplaats, scheelt stukken met de nieuwprijs ;)

3. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Inderdaad scheelt veel in prijs ja!
    Ga hem denk ik zelf ook binnenkort halen als ik weer geld heb.
    Ik mis gewoon een fatsoenlijke allround zoomlens voor de tussendoor shots en voor vakantie's etc.
    Want wat ik wel weet is dat een 12-24 of 50 vast brandpunt niet fijn zijn op vakantie als je gewoon kliekjes wil maken van allerlei dingen :9

4. Remco

Remco Guest

kliekjes? 8) Ik weet dat brabo's rare dingen zeggen, maar dit slaat alles.

5. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Jonge, je bent gewoon jaloers op mijn awesome taalgebruik :cool:

6. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik maak nooit 'kliekjes', op vakantie wil ik ook gewoon toffe foto's maken :D En raar woord inderdaad. Kiekjes maken zeg ik wel best vaak, als iemand vraagt wat ik graag doe.

7. Remco

Remco Guest

Jonguh, 't is 'kiekjes' en dat weet je zelf ook wel. :+

He maar Tom, ik heb geen geld teveel hoor. Ik wil gewoon nog 2 lenzen voor de zomer :)

Probeerseltje:
    Innocent White

Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2011
  8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Toch lijkt mij deze lens ook wel fijn:

Sigma 17-70mm f2.8-4 DC Macro OS HSM (Canon)

Leuk brandpunt en goede reviews.....

Keuzes keuzes keuzes :+

9. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    nr 3 vind ik echt heel leuk, zo schattig

Btw, ik wil ook een nieuwe lens en aangezien het bijna salarisdag is en vakantiegeld er ook bijzit denk ik 't me wel te kunnen veroorloven.

Want met mijn lens (18-55) kun je niet zoveel scherptediepte effect krijgen met objecten van veraf, zoals bij deze foto, right?

Wat voor lens heb ik daar voor nodig? Of anders welke instellingen?

Edit: niet hele goede foto eigg, maar iig wil ik 't voor outfitpics dat ik er helemaal scherp opsta en de rest wazig is~

10. Remco

Remco Guest

Dan moet je gewoon iemand zoeken die de foto maakt, zodat je met een klein diafragma een scherpe foto kunt maken. :)

Nieuwe:

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    No Offence Scarlett....maar wat een kutfoto ;)

Punt is denk ik: Waar ga je de lens voor gebruiken?

Schiet je veel landschap en gebouwen, dan is de lens van remco perfect.
    Schiet je veel met behulp van zoom (sport, vogels etc.) dan is een zoomlens perfect
    Schiet je veel binnenshuis, dan wil je een lichtsterk objectief (de F zo laag mogelijk)

Doe je van alles wat, dan lijkt mij de canon 18-85 of de Sigma 17-70 een goede keuze.

12. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Dan moet je een lensje pakken met een lage diafragma waarde. Bijvoorbeeld F1.8 of F1.4. Hoe lager hoe lichtsterker het objectief. De kitlensjes hebben een Diafragma (F-waarde) van 4.6 3.5 uit (remco's) mijn hoofd. Het verschil tussen 4.6 3.5 en 1.8 is echt al enorm. Toevallig heb ik er net nog eentje geschoten met een F1.8:

Laatst bewerkt: 22 mei 2011
  13. Remco

Remco Guest

F3.5 ;)

Welke les is dat, Bonnie?

14. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Snel van google geplukt om als voorbeeldje te gebruiken
    Maar ik heb Nikon, dus dan kan ik toch geen Canon lens gebruiken?

Oeh nice, ja ik wil echt een lens met zo'n laag diafragma

Welke is voor Nikon dan goed geschikt (en redelijk betaalbaar)?

15. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Fixed ;)

EF 50mm. 1.8 II

Deze ook, maar deze faalt vind ik ;)

16. Remco

Remco Guest

Hij is tof! Je kan 'em toch nog wel wat finetunen? En even het formaat aanpassen, dit is een beetje raar imo :)

17. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb geen zak verstand van Nikon, maar ik denk dat deze bijna identiek is aan de lens die ik heb gebruikt:

http://tweakers.net/pricewatch/104561/nikon-50mm-f-18d-af.html

Het is de goedkoopste lens van Nikon, er zit geen zoomfunctie op, het is puur 50mm.

Ja dat nabewerken is mislukt bij deze. Ik doe daar ook nooit veel langer over dan 5 minuten. En ik crop alles zonder vast formaat, dus niet 2 staat tot 3 of 4-6 ofzo, ik crop gewoon totdat alle mindere stukken er af vallen. De foto is ook niet goed genoeg om nog echt iets heel moois van te maken.

De foto's van je zusje zijn erg leuk trouwens! Ik hou wel van dat witte. Kun je mooi wat fotoboeken bijhouden van haar, zal ze later super vinden.

18. JeePee

JeePee Guest

True, maar ook de mate van zoom die je gebruikt is van belang met de hoeveelheid scherptediepte. Deze foto heb ik laatst nog gemaakt met 'slechts' F5.6:

Niet zo moeilijk als het object dichtbij is, maar volgens mij wil Scarlett weinig scherptediepte hebben met een object die al vrij ver weg staat. Volgens mij moet je dan vrij veel geld neerleggen voor een goede telelens, voordat je dat effect krijgt.

19. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    is 4x5 toch? niet heel vreemd. :) Vind hem wel geinig, misschien een tikkeltje lichter maken.

iphone. wat een heerlijk ding. :D

20. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ja, idd objecten die wat verder weg staan scherp krijgen.

Deze heeft Bas tijd terug gemaakt en zoiets wil ik dan ook met de lens kunnen:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina