1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remco

Remco Guest

Stukje geschreven over Terre Rouge. Voor de geïnteresseerden: http://www.flickr.com/photos/remconl/sets/72157626661441314/

Dat kan met elke kitlens ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2011
  2. Remco

Remco Guest

Oeps dubbel

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
  4. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Welke instellingen dan? Ik snap er echt weinig van, want 't lukt mij alleen om objecten die dichtbij zijn scherp te krijgen en de rest dan zo wazig. Met personen en andere objecten die verweg zijn lukt mij dat niet

5. JeePee

JeePee Guest

@Scarlett,
    Oh, maar dat red je ook wel met jou lens, met het brandpunt op 55mm en het diafragma op F/5.6. Ik dacht dat je de achtergrond nog een stuk waziger wou hebben.

Edit:// oh, ik ben weer eens traag :9

Laatst bewerkt door een moderator: 22 mei 2011
  6. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ja, liever wel nog waziger inderdaad, maar dit zou ook wel een verbetering zijn voor mn blogpics

7. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Als ik het goed heb is die met mijn 17-85 gemaakt, probably op 5.0 of 5.6. Kan prima dus? Een telelens drukt beeld sowieso al in elkaar waardoor een onscherpe achtergrond juist helemaal niet zo moeilijk te verkrijgen is. Het heeft soms ook te maken met de afstand van het object tot de achtergrond, plus de hyperfocale lengte.

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Mja, maar om een outfit goed in beeld te krijgen moet je het sowieso wel op 5.6 schieten (ik schiet streetstylefoto's als bijbaan). Ik zoek wel even wat voorbeelden op.

Dit is allemaal geschoten met een 50mm 1.8 op 5.6. Met een kitlens moet je dit ook wel kunnen (alleen die is minder scherp).

9. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Exactly!

Wat doe je precies als bijbaan als ik vragen mag?

10. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Remco, tof stukje op Flickr hoor, gaf mij zweethandjes terugdenkend aan Tsjernobyl haha.

Lijkt mij ook super tof om zo eens mee te gaan :eek:

11. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik fotografeer via een marketingbureau voor D.E.P.T. Women & J.C. Rags elke maand in een andere stad stijlvolle mannen vrouwen (sinds vorige maand) voor de facebookpagina's van beide merken. Dit weekend Amsterdam gehad.

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Damn, gaaf baantje! Zoeken ze nog meer fotografen?

13. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
  14. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Kun je niet een keer afspreken om wat dingetjes uit te leggen, aangezien jij best dichtbij mij woont

15. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, dat kan wel, alleen dan wel over een paar weken als ik vakantie heb. :)

16. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Nice, kun je datum pm'en die je kan dan? Woensdagen zijn mijn vrije dagen en 1weekenddag, maar dat is elke week anders

17. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Het is niet heel moeilijk hoor om zulke foto te maken. Zet je camera op de 'Av' stand bijvoorbeeld (alleen het diafragma stel je hierbij in) laat de ISO en witbalans op automatisch staan en zet je focus op degene die je wilt fotograferen. Autofocus, of focus manueel op jou doel en knip je foto woila je hebt dit effect.

Probeer dit eens uit en ga daarna maar eens spelen met de lichtbalans en sluiterstijd bijvoorbeeld. Vooral veel proberen, daar leer je het meest van. Het maakt toch niet uit of je 20 foto's van hetzelfde hebt. Als er een goede tussen zit gooi je de rest mooi weg en heb je geleerd hoe je wel zo'n foto zou kunnen maken.

18. Remco

Remco Guest

Dat dus. Als ik m'n zusje fotografeer, maak ik er minstens 50.

19. Rutgerboy

Rutgerboy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hey,
    Ik heb een vraag over een foto camera,
    Ben namelijk op zoek naar een foto camera van ongeveer 200 euro liever niet meer geld,
    Heb het namelijk erg krap.
    Wil graag goed foto`s van graffiti street art,en natuur kunnen maken.
    Hebben jullie enig idee wat wat voor mij zou kunnen zijn,
    Weet niet in welk topic het anders zou moeten plaatsen.
    Alvast bedankt,

20. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    http://www.bol.com/nl/p/elektronica...NLGOT0020149000000006174962#product_judgement

ik heb zelf nog nooit geen foto gemaakt eigenlijks.
    maar als ik zo rond dit forum kijk lijkt het me echt geweldig zo fotos te maken er een beetje mee te knoeien dit proberen dat proberen ... (als het zo werkt tenminste:+)

Volgens mij zit die ik met die camera wel goed dan ?
    maar jullie weten vast wel een goedkopere winkel/webshop voor die dingen? :9
    en ik heb het sowieso niet zo op bol.com

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina