Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    @Bezax: wat kan die 550D nog meer vergeleken met de 400D behalve filmen? En is dat filmen heel belangrijk voor je? Want volgens mij, als je echt wil gaan upgraden kun je volgens mij beter naar een 50D zoals Tom zei, of misschien een 5D mark I (je fotografeert al behoorlijk lang toch?).

@Scarluuk: mooie omzetting inderdaad. Misschien nog iets zwart eruit halen zodat je echt overal doortekening hebt?

/edit: zonnekappen zijn voor pussies. 8)

2. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt! Ik heb al wat rond zitten kijken voor een tweedehands 50D's, maar op den één of andere manier ben ik bang dat er dan iets mis mee is. Of ik moet het al bij een professionele fotozaak kunnen kopen.

Hij bevalt op zich prima, maar ik zou graag meer ISO en megapixels willen hebben. Ook de film mogelijkheid die erop zit komt mij erg goed van pas. De kitlens heeft daarnaast ook geen toegevoegde waarde meer aan mijn toekomstige foto gear.

Ik heb al meer dan een jaar geen dSLR meer aangeraakt en sinds een paar week ben ik weer actief. Tijd voor een upgrade! :cool:

Laatst bewerkt: 26 mei 2011
  3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Je mag dat rubberen ding van me hebben voor een pilsje!

Mag ik dan die van jou overkopen? PLEASZZ

Precies! En zonnekappen zijn niet voor pussies , lekker beschermd voor vervelende handen en kleine stootjes ;)

Ik heb zelf mijn 50D tweedehands gekocht, 200 clicks, echt zo goed als nieuw! Voor €500 euro :)

4. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Dit kan best fout overkomen. En je lust geen bier. :b: 8)

Hebben jullie ervaring met filters op een Cokin systeem? Is dat wat? Ik ben nu wat aan het lezen over grijsverloopfilters, en wat voor coole effecten je daarmee kan krijgen. Misschien ook maar eentje meenemen op die cheapass site. Proberen proberen proberen.

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Haha inderdaad, lees het nu pas goed terug!
    Maar als je hem wilt hoor ik het wel!

6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    @Tom, Ik kreeg toevallig net een maat over de vloer die er ook nog 1 zocht, hij heeft de zonnekap al over gekocht. helaas.
    Oh en effe over morgen, kan ik ook wat eerder komen? ik moet namelijk vroeger weg (filmopnames volgende dag) maar wil wel effe je verjaardag kunnen vieren!

@Bonnie, ik heb wel wat ervaring met het Cokin Z systeem.
    Op stage hadden we daar een mattebox van met Gradient-ND van Cokin.
    Het systeem werkt erg fijn maar je moet wel de goede filters hebben IMO.
    Wij hadden de Z-filters van Cokin en die waren op zich vrij aardig (ook al waren ze van plastic!) maar ook hier kun je het weer zo duur maken als je zelf wilt!
    Om wat te proberen zou zo'n goedkoop systeem wel leuk zijn ja, misschien zelf ook nog wel doen :+

@Henrive, thanks voor de feedback, ga hem nu iets meer detail in de donkere partijen geven, zal straks een v2 uploaden.

7. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Haha, ja, ik slinger die shit altijd overal tegenaan. Heb ook geen lensdoppen. 8) Maar goed, ik vind zonnekappen irritant, ik hou altijd met mijn hand een beetje de zon tegen (iedereen lacht me dan uit omdat het er debiel uitziet), maar op die manier heb ik dan wel meer controle over het licht wat in mn lens komt (qua flare en zo), ik vind dat altijd wel mooi.

8. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9

Tuurlijk mag je eerder komen!
    Is maar goed dat vandaag niet doorging, want eigenlijk hadden we nu ook een afspraak, toch? :p

haha nice, best taktisch!

9. JeePee

JeePee Guest

Hmm, gister een 8GB class 6 kaartje (20mb/sec) gekocht voor 19 euro op DigitalsOnline. Kreeg vandaag een class 10 (30mb/sec) thuis gestuurd :+ Als iemand nog behoefte heeft aan een snel kaartje, weet je waar je hem moet halen :9

10. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Zo'n leuke b-daykaart :eek: & omg, k ben vergeten je te feliciteren!! :c Ik dacht nog heel erg: niet vergeten, niet vergeten
    Dus bij deze: nog GEFELICITEERD [a]

Ik wil mss ook een fotoboek maken, maar dan van mijn leukste blogfoto's. Zijn er veel manieren om foto's met slechte kwaliteit wat beter te doen lijken met ps en zo?

11. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ok jongens, ik heb jullie reacties nodig, morgen beoordeling om 4 uur. :+

Wat communiceert dit voor jullie?

12. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Mij geeft de foto het gevoel van een hechte vriendengroep die zijn tijd gezellig met elkaar doorbrengt. Gewoon genieten van elkaars gezelschap. Goeie foto :)

13. JeePee

JeePee Guest

Gezellig? Eerder een vriendengroep die net iemand kwijt is geraakt. Geen van alle oogt vrolijk.

En ik ben nou een tijdje naar dat witte stuff aan het kijken, maar wtf is het? :+

14. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ja heb je gelijk in. Ik keek op mijn telefoon en kon dat niet echt goed zien. Het is wel erg duidelijk dat het een hechte groep is.

15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Dit communiceert water en vuur, tegenstrijdigheid ! En een stel mensen die sip kijken. Misschien zijn ze het ergens niet over eens, of is er iets gebeurd. Of hun hechte vriendengroep wordt uit elkaar getrokken.

(of een grapjas gooit de feestelijke barbecue in het water, haha :+ )

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    of dat ze allemaal knetterstoned zijn en in dromenland zijn.

17. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Bingo. Ja, nou, dat moet dus as voorstellen maar eigenlijk is het zelfrijzend bakmeel. :+

18. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik zou zeggen: afscheid

edit....ik zie net dat je zelf hebt gereageerd.

Dat heb je mooi gedaan, goed het gevoel vastgelgd.

Laatst bewerkt: 27 mei 2011
  19. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Thanks. Goed om te horen, want uiteindelijk gaat het vooral om het gevoel en de sfeer, niet zozeer om het feit dat het heel letterlijk een uitstrooiing is.

20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja dat is het enige wat niet echt goed overkomt op de foto, net wat te overdreven :9

Btw mijn nieuwe aankoop:
    I just couldn't resist.... LOMOGRAPHY!\o/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina