1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als je goed met je flitser om kan gaan hoeft dit niet ;) Dan stel je hem gewoon minder fel in

2. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    A: Ik gebruik geen 12800 he, de max begrensde ISO (1600-3200). Met flits is in grote ruimtes dan in 19 van de 20 gevallen de sfeer weg.
    B: Hoe hoger de ISO, hoe meer je van de achtergrond meepakt bij portretten. Ziet er wel zo nice uit, beter dan een donkere achtergrond. En aangezien de achtergrond onscherp is, is het minder erg dat daar ruis optreedt. Heb persoonlijk meer last van ruis op het onderwerp dan van ruis in de achtergrond.
    En daarbuiten is ruis nog best redelijk te bestrijden met Lightroom. Beter dan een doodgeflitste tent in ieder geval.

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
  4. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja inderdaad, vind het ook niet zo erg, best grappig. Alleen eisen de eigenaars graag van die glamourfoto's met mooie vrouwen erop, dusja. En sfeerfoto's

5. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Zeau, eerste 2 rolletjes ontwikkeld, resultaat: veel onder en overbelicht.
    Daarnaast kunnen die pannenkoeken bij fototuerlings ook niet echt snijden volgens mij...
    Kreeg alle foto's op een cdtje aan geleverd en zat een foto van Tom bij, hij is gewoon voor de helft af gesneden en als ik kijk op de negatieven die ik mee heb gekregen staat Tom er gewoon weer volledig op.
    Ook laatste keer dat ik daar laat ontwikkelen...

Edit: wauw, heb net even het negatief onder de scanner gelegd bij ons thuis en wij hebben misschien niet echt een geweldige scanner maar moet je kijken hoeveel meer detail ik hier al op heb staan... ik weet niet wat ze daar bij fototuerlings doen maar heb ik serieus 20 euro betaald om 2 rolletjes te laten ontwikkelen en dan zo bagger aangeleverd te hebben gekregen?
    [​IMG][/URL]

Laatst bewerkt: 8 jun 2011
  6. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Eerste babyshoot:

Die lomo's zijn trouwens erg lekker, jammer van de kutontwikkeling. Zag vandaag ook een leuke roze met flitser staan, 89,99. Leuk spul voor de kerst, haha. Moet eerst maar weer eens met die analoge body's van Pentax gaan speulen.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2011
  7. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    GINGER!

8. JeePee

JeePee Guest

Derde foto is echt nice :cool:

Gisteravond ook weer even de camera tevoorschijn getrokken:

Pan op 1/25:

fHDR (had geen statief bij):

1/40:

9. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Die derde van de baby is inderdaad wel tof. Jammer dat de baby zelf niet echt een wereldwonder is qua schoonheid :+

Hoe doen jullie dat pannen zo goed? Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar met weinig succes.

10. Remco

Remco Guest

2 is vet. 3 en 5 zijn iets te donker imo.. :)

11. JeePee

JeePee Guest

Oefenen, oefenen, oefenen, en proberen :p Camera op dezelfde hoogte en met dezelfde snelheid meebewegen met het voorwerp.

Thanks :) Kan ik me in vinden inderdaad. Was al tegen 10'en, iso 3200 en het diafragma wijdt open. Flitser weiger ik te gebruiken totdat het écht donker is. Extra verlichten in Lightroom versterkt de ruis enorm helaas (originele foto's waren al iets donkerder), maar die actie op foto 5 vond ik gewoon leip en die moest gepost worden :+

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2011
  12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Hahahha, volgens mij wel ja!

Netjes, leuke shots, zo gepanned!

Alsof jij zo'n mooie baby was! Haha

Pannen = veel oefenen

Vind dat wel iets hebben, dat donkere!

13. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    @ Remco, mooie site gebouwd jongen! Mooi om te zien dat jullie zo hard aan het ontwikkelen zijn....luuk letterlijk trouwens....

@Tom, goede shoot. De derde is wel mijn favoriet. de vijfde is voor mijn gevoel of net te krap gekadert of niet ver genoeg ingezoomd als je snapt wat ik bedoel.

@JP: pannen is leuk om te doen, jammer dat het net niet scherp is. Vergeet niet met pannen je VR uit te zetten, dat kan juist een verstoring geven. Dit heb ik zelf al iets te vaak meegemaakt.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    [yt]eqil38FBgHw[/yt]

15. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Hahahaha. Heerlijk stukje inderdaad

16. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Vanmiddag was ik in de tuin mijn camera aan het uitproberen toen ik zag dat we behoorlijk wat bladluis op de planten hadden. Als bioloog was meteen mijn interesse gewekt, want op bladluizen komen mieren af de ze gaan melken.
    Ik heb vorige week zeeeeeer goedkoop een 70-300 tamron lens met macro functie op de kop kunnen tikken en dit was een goede reden om die eens te testen. Het is absoluut geen wereld lens, verre van dat. Uit de hand was geen enkel plaatje scherp, dus statief maar gepakt en toen ging het wel wat beter. Ze zijn allemaal op iso 100 (behalve 1 op 400iso, ben benieuwd of jullie ontdekken welke) en f7.1. Sluitertijd varieerd van 1/60 tot 1/200. Achteraf had beter nog naar 11 kunnen gaan want de scherptediepte viel nog erg tegen.

17. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    de eerste of de laatste is met 400

18. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Eerste denk ik.

Erg gave foto's!

19. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Jongens, wat zou ik ongeveer kwijt zijn als ik op redelijke kwaliteit plaatjes kon gaan schieten. Dus dat je gewoon puur mooie foto's kan gaan maken en het niet aan de fotokwaliteit zal gaan liggen. Wat zou ik minimaal kwijt zijn denken jullie?

20. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Met een leuk beginnerssetje ben je 400-700 euro kwijt. Dan kan je eigenlijk al best veel :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina