1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    @Nusti, onderste vind ik niet heel bijzonder, bovenste vind ik wel wat hebben en die heeft ook een enorm mooie belichting!
    Kun je volgens mij nog wel wat meer uit halen in lightroom, meer contrast en iets lichter misschien?

@Remco, Ik pak even Tom zijn quote erbij en heb die een klein beetje aan gepast:

<3

@Scarlett, ik heb geen foto's meer, die waren niet goed van je feest.
    Van ECVB waren ook niet heel goed maar kun je wel krijgen als je wilt.

Heb vandaag ook eindelijk mijn boekie binnen van die actie die Remco ook had,
    Redelijk tevreden alleen sommige dingen kwamen net wat donkerder uit dan ik had gehoopt en 1 uitsnede klopte niet helemaal.
    zie spoiler :)

Daarnaast gisteren nog even voor de fun de heide hier op gehuppeld met camera en heb nog een lijst van foto's bewerkt die ik nog in mijn archief had staan, bij deze dus die foto's :)

Heide gisteren:

Xbw visit Doel:

HH3 ziekenhuis (niet de xbw visit)

Bosnië her-bewerkt en 2 nieuwe foto's:

ECVB (ook niet de Xbw visit)

Nog 1 die ik tijdens een timelapse heb geschoten:

2. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    2 kiekjes gemaakt voor een vriend van me met zijn motor. Jammer genoeg is me camera stuk en hoop dat hij onder garantie valt, maar lijkt me wel. Toch zeer klote....

3. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Gave foto's man, deze is echt wallpaper materiaal: :thumbs:

4. JeePee

JeePee Guest

@ R-Y,
    Ik kan er altijd slecht tegen als het onderwerp nét niet op de foto staat, of op het randje zit zoals die spiegel op foto 2 :+ Maar zo'n Ninja is wel vet!

@ Luuk,
    Hele vette platen. As usual.

5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Heerlijke foto's Luuk. Je hebt toevallig die eerste niet in 1440x900? <3

6. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Heb je die uit mijn post ook in 1440x900? O-)

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Thanks mannen!
    Als jullie ook anders even de tijd nemen om op 3 foto's van mij te stemmen op Interfacelift? :+
    Er staan 2 foto's van mij op de 1e pagina (cravica falls en silhouette night)
    En 1 foto op de 2e pagina en dat is die waterval die AntraXxX nog even naar voren haalde.

Hier btw alvast jou wallpaper Fii :)

Edit:
    En hier veur AntraXxX

Laatst bewerkt: 15 jun 2011
  8. Remco

Remco Guest

Jeej, ik heb een batterygrip, is echt heel fijn met m'n nieuwe lens! :)

9. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Nu nog een hand ervoor en je hebt de openingshot van Gladiator :cool:

Nice shot scarluuk !

10. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Thanks Luuk! :)

11. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Zal morgen ff voor je stemmen Luuk :)

12. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Thanks guys!

@Remco, lekker dan! een 450D + battery + 27-70L = Kwijl!

13. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Thanks Scarluuk, vanmiddag even een account maken op Interfacelift en voor je stemmen! :)

Wat raden jullie trouwens aan als beginnerscamera? Ik heb echt totaal geen verstand van alles rondom camera's maar vond het stiekem altijd wel tof om met spiegelreflexcamera's te kloten van mijn opa (Die heeft een paar verschillende Nikon's en EOSjes met verschillende lenzen). En heb op dit moment echt zin om er zelf ook eindelijk eens een te kopen.

Nu heb ik zelf al wat rond gekeken en kwam ik uit bij de EOS 1100D met EF-S 18-55mm lens voor rond de €460. Mijn budget wil ik ook hooguit opschroeven tot €500. Of kom ik daarmee net iets te kort voor een goed toestel? iemand nog eventuele betere toestellen in die prijsklasse?

Laatst bewerkt: 16 jun 2011
  14. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Hangt er vanaf of je Canon of Nikon wilt denk ik. Nikon heeft een uitstekende instap in de D3100.

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat je opa verschillende Canon lenzen heeft komt heel goed uit. Wat je kan doen is op marktplaats kijken voor een 2ehandse 450d met een 18-55mm lens. Denk dat dat ook rond dezelfde prijskoers zit. Dan heb je een vele malen betere body. Dan kan je daarnaast wel gebruik maken van de lenzen van je opa lijkt me? Dan heb je gewoon een top begin setje.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Meevallertje, dus in de markt voor een 2e hands 17-40 L :cool:
    Iemand suggesties voor andere lenzen? Wordt een vervanger van mijn kitlens.

Eventueel een Sigma 17-50 i.c.m. een 50 mm prime is ook erg leuk! Die prime zou een leuke toevoeging zijn voor wat creativiteit.

Budget is 500 euro :)

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Welke lenzen heb je al?
    De tamron 17-50 schijnt een leuke lens te zijn en zoals iedereen hier al zegt, koop zo'n 50mm F1.8! die dingen kosten geen drol en zijn het volledige bedrag dubbel en dwars waard :)

18. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Luuk, die foto's, lekkkkkeeeeer! Echt heel bijzonder allemaal :)Hoe heb je die laatste (tijdens de timelapse) gemaakt?

Toevallig vorige week mijn zwager ook nog advies gegeven over een nieuwe camera.

Het verschil met de 1100D en de 450D/550D/600D zal je in het begin niet merken, op een wat langere duur wel. De body is sowieso steviger, en in vergelijking is de 600D wel een stap vooruit op de 1100D. 1100D <> 450D wat minder, de specs van de 1100D zijn er flink op vooruit gegaan. Gezien je budget, misschien kijken naar een (al dan niet tweedehands) 550D? Een mooie stap "beter" dan de 1100D, en ook robuuster. En qua lens, als je kan, zorgen dat je iets anders koopt als de kitlens. Niet dat die slecht is om mee te beginnen, maar dan hoef je die, als je tegen de beperkingen van dat ding aanloopt niet te vervangen als je al gelijk een goede lens hebt gekocht.

En wat betreft je opa's camera's, zijn dat wel digitale? Als hij meerder EOSjes heeft, en je opa is, haha, kunnen het ook analoge zijn natuurlijk. Maar daar heb je leuke tussenringen voor :)

Mijn laatste foto's:

Laatste is een oudere foto (2010), nu pas goed bewerkt.

19. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Tja ik denk dat als Fii gaat beginnen dat die kitlens wel effe voldoende is, gewoon zoals jij zegt een 2e hands 550D + 18-55mm is prima :)

Btw Tom mocht je het nog willen weten, die foto die Fii als achtergrond wilde van mij is met mijn analoge 135mm f 2.8 gemaakt, wat een bazenlens jonge! :9

Oh en over je pics, tja wat moet ik er over zeggen? zijn gewoon goede partypics!
    En kijk die boys op de laatste foto chillen! :lol:
    Het kader mocht IMO wel wat lager, best veel hoofdruimte namelijk.

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Kitlens van de 500D (18-55 zonder IS) en de 55-250 IS.

Omdat ik de kitlens het meeste gebruikt wil ik daar goed glas voor halen :)

De Tamron en Sigma zouden gelijkwaardig presteren lees ik op GOT, waarbij ik voor de Sigma voor de lens zonder stabilisatie moet gaan, die is beter.

en die 50 f1.8 is zojuist besteld \o/ hehe

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina