1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Dat is dus het probleem, dat hoor je heel vaak op het internet van "ik ga geen dingen slopen" alleen via het internet is het soms makkelijk praten.
    Als ik daadwerkelijk ook zie dat je gewoon met fatsoen met zo'n locatie om gaat dan heb ik er geen probleem mee snap je, maar het is heel lastig om in te schatten via het internet hoe iemand nou echt is ;)

Maar gewoon een keer mee gaan op trip en dan krijg je vanzelf ook nog wel wat leuke locaties :)
    Btw heb je al een statief? is namelijk wel erg handig op locatie!

Ten Cate is ook een aardige locatie ja, veel leuke foto's van voorbij zien komen alleen jammer dat de fabrieken die er naast stonden al gesloopt waren, anders was je hier goed 2 dagen zoet op het gehele terrein haha.

2. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik denk dat de mensen die zo'n locatie slopen niet de fotografen zijn maar gewoon kut kinders uit de buurt etc.

3. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Vorige bericht is te lang om te editten op mijn iPhone, dus moet maar ff zo. Ik denk dat Remco er net op tijd bij was.
    http://www.polderke.com/2011/06/22/afbraakwerken-site-sint-lucas-in-ekeren/

Het terrein is dus, als het goed is, vanaf vandaag gesloten...

@hierboven: Dat denk ik ook! Ik als amateurfotograaf zou zoiets juist compleet met rust laten en er alleen maar mooie plaatjes van vast proberen te leggen...

Ik snap wat je bedoelt scarluuk. Maar ik ben een fatsoenlijke jongen hoor :) Ten Cate lijkt ons inderdaad best boeiend. We weten alleen nog niet preciea hoe we het aan gaan pakken... Of we netjes gaan vragen (niet echt urbexen dan natuurlijk) of gewoon vroeg op zondag naar binnen gaan. Een statief heb ik nog niet, dat is mijn volgende 'wannehave' op het gebied van fotografie :)

Laatst bewerkt: 27 jun 2011
  4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Zal je nog eens verbazen, zijn zelfs fora's van voor mensen die naar een verlaten locatie gaan om daar dingen te slopen, voor de fun.
    Het urbex forum waar ik op zit (earthview) hebben we ook een paar keer daar last van gehad, iemand komt aardig doen en vraagt of hij misschien een locatie mag, uiteindelijk heeft iemand zo'n locatie gegeven en nog geen week daarna van alles getrashed op die locatie.
    Omdat het daar een paar keer is voor gekomen ben ik daar een beetje schuw voor (zelf ook een keer een locatie aan zo'n persoon gegeven)
    Vandaar dat ik niet zomaar alle locaties op geef :)

5. Remco

Remco Guest

Voor de conservatieven hier, wat meer gematigde foto's :cool:

Haters gonna hate
    [spoiler1][​IMG][/spoiler1]

Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2011
  6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Wow de locatie is wel erg hard achteruit gegaan zeg!
    Dat bed waar je op ligt, die wasbak was bij mij nog gewoon heel en bij mij was er nog geen brand geweest.
    Voor de rest zeker een paar mooie foto's!
    1e is mijn favoriet, erg mooi licht.
    En je spoiler, er zit gewoon geen detail meer in het wit, er is gewoon niks meer! Nee Remco nee! Foei!

7. Remco

Remco Guest

Ik vind het tof, go fuck yourself! :cool:

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7

9. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Lol! Ik vind die in de spoiler juist wel wat hebben. Weet niet waarom, maar vind zo'n foto erg veel sfeer uitademen...
    Maareh: vanaf vandaag gaat het ziekenhuis dus toch definitief tegen de vlakte helaas...

Zijn er al plannen voor volgende trips trouwens? Bij deze meld ik me alvast aan ;) Lijkt me erg leerzaam, leuk en bovenal gezellig :)

10. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik vind dat uitgebeten bij die foto ook wel kunnen hoor!

Luuk krijgt morgen gewoon klapjes met zijn gezeur :+

Nee maar even serieus, je denkt wel wat vaak aan bepaalde regels Luuk, vind je niet? Niet aanvallend bedoeld ofzo, maar bijvoorbeeld met dat rechtzetten enzo.

11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Vanaf vandaag mag je niet meer op het terrein komen, of de sloop ook daadwerkelijk begint is nog maar de vraag (in 2008 zou hij ook al tegen de vlakte gaan, net als 2009)
    Heb even info op gevraagd van een urbexer die in de buurt woont, hij gaat even polshoogte nemen.
    Belgen zijn redelijk laks met dat soort dingen hoor maar als je echt graag wilt gaan zou ik niet te lang wachten dan.
    Just in case.

12. Remco

Remco Guest

Luuk is nogal gekaderd ingesteld :cool:

Nee, even serieus. Ik vind het gewoon tof om de grens te zoeken en daar gewoon overheen te stappen alsof deze er niet is. En ik vind het echt serieus tof gelukt. :)
    Maar als je niets vindt, is dat uiteraard je goed recht. Ik ben nog steeds in een fase in het fotograferen waarbij het mij nog steeds het meeste gaat dat ik het zelf tof vind. :)

Much love and kissies <3 8)

Het is poolshoogte, drol. :cool:

13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Sommige regels zijn bedacht om je foto's mooier te maken (gulden snede enzo) Dit heb ik niet bedacht maar is van jarenlange ervaringen van goede fotografen.
    Ik gebruik deze regels ook als richtlijnen, dat betekend niet dat ik me ook altijd aan deze houd maar als je soms voor bepaalde keuzes van stijl fotografie kiest dan is het wel handig om sommige regeltjes gebruik van te maken.
    Even een voorbeeld:
    Deze foto van Remco vind ik gaaf (hier vind ik het uitbijten ook nog wel kunnen!)
    Hij kiest er voor om hier gebruik te maken van lijnen om een mooie plaat te maken, maar dan vind ik het echt afbreuk doen als dan bijv. die lijnen rechts gewoon enorm scheef staan.
    Of de eerste foto van Remco zijn serie met die bank, dan kiest hij voor symmetrie, dan is het toch ook zonde als die scheef staat? Dan ga je die symmetrie tegen werken en dan heeft dat ook geen effect meer.
    Vandaar dat ik soms dat soort kritiek geef, maar nogmaals dit blijft mijn mening en of mensen het daar mee eens zijn of niet, maakt mij niet uit ;)

Uiteindelijk fotografeer je toch voor jezelf dus als jij ze tof vind wie ben ik om dat dan tegen te gaan toch? ;)

Polshoogte, Poolshoogte, allemaal hetzelfde :+

14. Remco

Remco Guest

Weet je wat het is? Ik zet ze wel recht in Lightroom, maar soms word ik zo gek van die lijntjes en de daarbijbehorende vervormingen dat ik 't soms gewoon niet meer zie! 8)

Inderdaad, ik zie het nu bij die foto ook. Maar bij die bank zie ik 't nog steeds niet 8)

15. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Damn een goed statief is best wel prijzig zeg...

16. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Is ook een klotewerk hoor :9
    Bij die bank moet je eens goed kijken naar het raam links en het raam rechts, linkerraam lijkt die lijn bijna recht terwijl het rechterraam veel schuiner staat. :)

Als ik jou was zou ik eens een 2e hands winkel binnen lopen en daar het 1e beste statief mee nemen, ik heb nog een oud russisch model hier staan, gekocht voor 15 euro en reuzesterk.
    Of loop effe een mediamarkt binnen en kijk naar een statief van 40 euro, prima voor een beginner hoor :)

17. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Haha die prijzen kom ik niet eens tegen joh :p Veel en veel duurder alleen maar :p Denk dat ik verkeerd zoek ;)

Maar zal morgen eens hier in Almelo in de tweede hands winkels binnenlopen inderdaad :) Zitten er genoeg!

18. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Volgens mij zit jij ook bij de grote merken te kijken, Manfrotto enzo.
    Dat heb je op het begin echt niet nodig hoor!
    Kijk naar goedkope velbon statieven bijvoorbeeld of Hama, prima voor die prijs :)

Edit:
    Even als voorbeeld, zo komt voor mij de 1e foto mooier over maar dat is hoe ik het vind, de groothoekvervorming kan wel maar dan zou ik die wel recht zetten zoals ik hiervoor al aan gaf.
    Dit vind ik mooier over komen iig :)

19. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Heel gaaf :thumbs:

@ Peter aragon: Ik heb een statief van ong 30 euro, niet een bijzonder ding, maar wel lekker stevig. Bonnie en musti hebben die ook geloof ik. Gekocht bij mediamarkt

20. Remco

Remco Guest

Ik had alleen nog naar die bovenste rand gekeken, maar daar is het inderdaad lastiger te zien.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina