1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756

Resident Evil much? 8)

2. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja, het gaat er ook niet om of ik het mee eens ben, vroeg het me gewoon af waarom je het er best vaak over hebt..
    Ik snap je punt vaak wel hoor!

Poolshoogte is juist, maar polshoogte staat ook in het woordenboek ;)

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Haha en die rolstoelen komen direct uit Silent Hill 8)

4. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Misschien een idee om begin juli een urbex tripje te doen? ;D

5. Remco

Remco Guest

Ja, sick hè?! Vond 't al apart dat niemand het nog had gezegd. 8)
    Niet

6. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Wel:

Bron: http://www.onzetaal.nl/advies/poolshoogte.php

7. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Voegt dat niet op z'n beurt ook weer wat toe aan de sfeer? Wat ik begrepen heb van urbex is dat je naar oude verlate locaties gaat. Deze zijn niet vanzelf in die staat gekomen, daar is altijd wel een menselijke hand in. Dus dat mensen nu wat slopen is misschien recent op zo'n oud gebouw, maar het blijft de natuurlijke progressie van zo'n verlaten pand.

8. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Er moet wel wat van overblijven ;p Alleen maar puin hoef je niet speciaal naar zo'n locatie voor

9. Remco

Remco Guest

Niet.
    Het verouderen door de tijd is mooier dan gesloopt door mensen. :cool:

10. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ja tuurlijk. Maar de menselijke factor blijft een groot deel van wat je ziet. Zoals dat uitgefikte stukje, is een mooie foto geworden. Terwijl iemand daar misschien per ongeluk iets in de fik heeft gezet 8)

Maar vandalisme probeer ik natuurlijk niet goed te praten.

11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Als dat met mate gebeurt ja, maar dat is vaak niet zo.
    Mooi voorbeeld hiervan is Doel, als urbex locatie is hier helemaal niks meer aan omdat het zo'n bekende plek is, alles wat er stond is vernield, verplaatst, verbrand en ga zo maar door en alles zit onder de graffiti (gelukkig hier wel goede maar vaak genoeg tref je van die afschuwelijke "tags" op locatie)
    Terwijl als je naar een locatie als ECVB kijkt, die energiecentrale, daar is amper vandalisme of wat dan ook geweest en is gewoon verouderd door tijd zonder de hulp van enig persoon, die locatie is ook veel mooier!
    HH3 was ooit echt een mooi verlaten ziekenhuis, tot er teveel getrashed werd en er spullen verdwenen.
    Oftewel ik heb liever een locatie waar het verf van de muur af bladert vanwege vadertje tijd dan dat de verf van de muur af bladert vanwege dat een randdebiel er tegen aan heeft lopen slaan omdat hij dat nodig vond om te doen. :)

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    +1

Al kunnn die tags wel mooi zijn. Denk aan de laatste trip, de tweede locatie ;)

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @ Luuk: Toch vind ik het apart dat iemand die voor 1k aan fotoapparatuur meeneemt de hele zooi gaat slopen. Beetje fatsoen in je donder is tegenwoordig te veel gevraagd.

=(

14. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Maar dat was ook het enige boeiende aan heel die locatie, want voor de rest was dat al zo getrashed dat het niet echt meer interessant was. ;)
    Als het een boeiende locatie was dan had ik het jammer gevonden als overal tags op stonden, nu houd dat juist de locatie omhoog anders was het helemaal niks meer.

Slechte ervaringen hiermee hebben mij geleerd dat dit gewoon niet altijd goed gaat dus ik ben daar voortaan voorzichtig mee.
    Als ik iemand leer kennen in het echt dan vertrouw ik ze wel en dan krijgen ze van mij leuke locatie's want dan weet ik tenminste dat er fatsoenlijk mee om wordt gegaan, vandaar.

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Zo, gisteren mijn 450D met kitlens opgehaald. Damn, dat is nog wel even wennen. Vanavond maar even mijn boek erbij pakken van de 450D en rustig lezen wat alles inhoud. Schiet voorlopig nog gewoon automatisch, eerst de camera zelf en zijn opties begrijpen.

Allereerste foto die ik heb gemaakt. Zal jullie voor de rest niet lastig vallen met mijn noob foto's. :cool:

16. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Jonge, laat die n00bfoto's maar komen hoor, als wij feedback geven dan kun je daar toch gewoon van leren? ;)

Vandaag erg toffe dag gehad met Remco en Tom, ik ben nu de foto's aan het bewerken.

Laatst bewerkt: 28 jun 2011
  17. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Waar zijn jullie geweest??

18. JeePee

JeePee Guest

Inderdaad, en het is altijd leuk om iemand progressie te volgen :)

Ben benieuwd!

Oh en Remco, ik vond je probeersels wel vet hoor! Vooral deze vind ik wel nice. Maar ik ben het wel eens met Bonnie: je 'normale' stijl is mooier (maar een keer wat anders kan ook lekker zijn :))

En ik ben echt verliefd op m'n 35mmtje! Gisteravond in een café wat foto's geschoten, en waar bij m'n 18-105 bijna alles bewogen was, kon ik met het prime'pje zelfs op iso 800/1600 schieten met kort genoege sluitertijd :) En buiten op het terras was het echt pik donker, en zelfs daar zijn een paar flitsloze foto's gelukt :) Maar ik zal jullie de foto's van m'n zatte maten besparen :+

En je merkt dat 'ie een stuk scherper is dan de zoomlens. Deze is geheel onbewerkt (geschoten als jpg):

Aanrader!

19. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ziet er leuk uit, de kwaliteit lijkt inderdaad toch echt al in een keer opgeschroefd te zijn van je foto's.

Hier twee van de lekkere bui, niet echt heel mooi en boeiend misschien maar ach:

Ik baalde flink toen ik het buiten tekeer hoorde gaan en ik op mijn bezig was. Ik had echt dolgraag foto's gemaakt op het hoogtepunt. De bovenstaande zijn al 2uur daarna bijna.
    Lekkere Crosspost ook.

20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Netjes JeePee! ziet er goed uit, vind ze wel wat hebben!
    Bonnie, netjes van die bliksemschicht, mij lukt het maar niet! :9
    Wat zijn jou settings hier?

We zijn heel even naar de Koninklijke lederfabriek in Oisterwijk gereden, stelt qua locatie niks meer voor maar we hadden een kale ruimte nodig voor een kleine shoot, ben benieuwd hoe de foto's zijn! (Tom fotografeerde daar, ik was reflectiedoek-steller + verfgooier en Remco model)
    Remco en ik zijn nog wat gaan proberen alla shawshank redemption stijl toen Tom weg was bij mij thuis maar die zijn niet echt goed gelukt (helaas Remco)
    Daarna nog even naar de heide gereden en op zich 1 gave foto geschoten, reiger tegenover de wolken erg lovely vind ik, geschoten met een 50mm Prime 1.8 die van ellende uit elkaar valt, moest zelfs tegen de lens aan drukken anders kreeg ik hem niet op infinity focus :+
    Het is ook een behoorlijke crop maar ben er wel tevreden over!
    Wordt toch maar eens tijd voor een fatsoenlijke tele-lens i guess :9

Edit: Remco, Tom heeft een verrassing voor je in de vorm van iets wat hij heeft gedaan :lol: _O_

Laatst bewerkt: 29 jun 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina