Sommige regels zijn bedacht om je foto's mooier te maken (gulden snede enzo) Dit heb ik niet bedacht maar is van jarenlange ervaringen van goede fotografen.
Ik gebruik deze regels ook als richtlijnen, dat betekend niet dat ik me ook altijd aan deze houd maar als je soms voor bepaalde keuzes van stijl fotografie kiest dan is het wel handig om sommige regeltjes gebruik van te maken.
Even een voorbeeld:
Deze foto van Remco vind ik gaaf (hier vind ik het uitbijten ook nog wel kunnen!)
Hij kiest er voor om hier gebruik te maken van lijnen om een mooie plaat te maken, maar dan vind ik het echt afbreuk doen als dan bijv. die lijnen rechts gewoon enorm scheef staan.
Of de eerste foto van Remco zijn serie met die bank, dan kiest hij voor symmetrie, dan is het toch ook zonde als die scheef staat? Dan ga je die symmetrie tegen werken en dan heeft dat ook geen effect meer.
Vandaar dat ik soms dat soort kritiek geef, maar nogmaals dit blijft mijn mening en of mensen het daar mee eens zijn of niet, maakt mij niet uit
Uiteindelijk fotografeer je toch voor jezelf dus als jij ze tof vind wie ben ik om dat dan tegen te gaan toch?
Polshoogte, Poolshoogte, allemaal hetzelfde
Klik om te vergroten...