1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Mooi hoe het vuur nog 'beweegt' zegmaar. Hoe doe je dat?

Ben vorige week begonnen met het schieten in Raw. Kost wel wat meer tijd, maar geeft wel mooie resultaten. Nu Lightroom nog ergens vandaan toveren. Is wat beter dan Aperture...

Hier wat resultaten van een braderie van vorige week:

2. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Daar wil ik ook nog heen, jij al geweest?

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Nope, nog niet, heb er geen haast bij, ik vind Corbijn niet bijzonder tof eigenlijk. Maar ik ga wel nog, binnenkort eens. :)

4. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Wil het ook wel zien, ken vooral zijn werk icm U2

5. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik kan zijn videowerk meer waarderen dan zijn fotografie. Daar heb ik ook bijna alles wel van gezien geloof ik. Qua fotografie ook wel veel. Hij gaf afgelopen jaar ook een lezing bij ons op school (hij is destijds niet toegelaten of er afgekickt of zo 8)), dat was wel tof op zich, want het is een bijzonder sympathieke man.

6. JeePee

JeePee Guest

Sluitertijd op 1/2000.

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    ND1000 filter binnen, jeej!
    Even snel een testshot gemaakt gisteren, 242 sec belichting, niks bijzonders gewoon voor de fun :)

8. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Supertof! Ik heb hem helaas nog niet binnen :'-(. (slechts een N8 maar toch). En ik ga morgen op vakantie. Dus tot over een maandje jongens!

Haha, en sorry dat ik zo wazig reageerde op het station :p was nogal moe en zat wat te dromen haha. :+

9. Remco

Remco Guest

Vet! Wel een fucking lelijke straat, waar is dat joh?! 8)

10. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Jammer dat hij niet meer op tijd binnen komt, maar veel plezier op vakantie in ieder geval!

En je zag er inderdaad vrij moe uit :+ maar geeft niks hoor <3

Hou ook van jou hoor :+

11. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb dan niet zo'n mooie fotocamera als jullie, maar vind deze foto toch ook wel wat hebben. Hadden de vis gered uit het sportcentrum, omdat al zijn vriendjes en vriendinnetjes al dood waren en ze niet gevoed werden. Neem het dan gewoon mee naar huis hoor :+. En onze kat vond hem ook wel interessant. Gemaakt met de iPhone.

Ik weet het, niet scherp, standaard Instagram-bewerking etc, maar ben gewoon niet zo goed als jullie :).

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik vind hem anders wel wat hebben. Zou wel de volgende keer iets meer van de kop van de kat laten zien, dat zou het afmaken!

13. Remco

Remco Guest

Alleen het effectje is wel leuk, voor de rest vind ik 'em niet zo heel veel aan, sorry. :)

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Camera toch meegenomen en had even een uurtje voor een wandeling. Toch nog erg lastig als je alles terugkijkt in Lightroom. Hoop dingen op een haar na scheef, net niet goed geschoten etc. etc.

Nogmaals, ben geen ster in Lightroom, dus meer dan wat scherper maken en een standaard lenscorrectie zit er niet in voor mij. Oh en wat bijknippen natuurlijk :).

http://www.flickr.com/photos/lrumkorf/sets/72157626981349755/

IMG_2343.jpg by Killa_Z, on Flickr
    IMG_2348.jpg by Killa_Z, on Flickr
    IMG_2351.jpg by Killa_Z, on Flickr
    IMG_2353.jpg by Killa_Z, on Flickr
    IMG_2369.jpg by Killa_Z, on Flickr
    IMG_2383.jpg by Killa_Z, on Flickr

Laatst bewerkt: 3 jul 2011
  15. JeePee

JeePee Guest

Als je kan bijsnijden en een lenscorrectie kan toepassen, dan kan je ook rechtzetten ;) In hetzelfde menu als bijsnijden kun je de hoek van de foto aanpassen. Gewoon aan dat balkje trekken en je ziet wel wat er gebeurd ;)

Over je foto's: ze zijn allemaal op ISO 800 geschoten met behoorlijke korte sluitertijden. Zet die op 100 of 200, dan is de kwaliteit net een beetje beter. Verder heb je wel mooie foto's, alleen jammer dat de zon niet scheen.

16. Remco

Remco Guest

Ik had per ongeluk een foto van m'n zwager gebruikt, inmiddels ertussenuit gehaald. Hier zijn versie:

http://www.flickr.com/photos/mderidder/5897672126

Hij is net begonnen, dit waren z'n eerste foto's. Beginnerstips zijn welkom, maar brand em niet compleet af, aub. :cool:

17. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Oops! Geen permission. :+

18. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik kan 'm ook niet zien.

@ Siemenn, ben het met Tom eens, iets meer die kat laten zien, dan was de foto beter geweest en voelde je meer die spanning om het zo maar te zeggen

19. Remco

Remco Guest

oh snap. Dan maar een printscreen. Sorry Mischa :cool:

kwaliteit is wat minder door print screen + imageshack

Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2011
  20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Gevonden, thx.

Over dat ISO verhaal: Klopt maar zodra ik hem op AV (Diafragma prioriteit) zette, gingen al mijn foto's op ISO 800...ook al zette ik de ISO handmatig lager.

Blijkt ook dat mijn goedkope lenskap behoorlijk crap is, het is een replica van de Sigma kap, maar als je hem compleet vastdraaid klopt de stand van de kap niet meer en krijg je de langere uiteinden in je foto |:-.

Zal eens kijken of ik morgen wat tijd heb, maar dat denk ik niet.

(Btw, in volle zon fotograferen is toch juist een no-go?)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina