1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remco

Remco Guest

Nee man, is gewoon een go. :)

2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij kunnen lenzen daar tegenwoordig prima tegeb inderdaad :)

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als je maar niet veel te lang recht in de zon staat. Dus echt met de lens naar de zon gericht. Doe je dat niet kan het echt helemaal geen kwaad :p

4. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Denk dat hij meer bedoelt of je dan toffe foto's kan maken.

Tuurlijk kan dat, je lenzen gaan iig bij normaal gebruik niet kapot van ;)
    Het is alleen even weten dat je nogal snel last hebt van harde schaduwpartijen en soms wat minder contrast, of juist weer veel.

Ik zou zeggen: gewoon doen, dan leer je het spelenderwijs wel!

5. Remco

Remco Guest

Tering, m'n harde schijf is gevallen. Ik ben al m'n foto's kwijt..

6. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    What? Dat ga je niet meenemen! :eek:

Zo'n zware klap dan dat hij helemaal inks meer doet?

Laatst bewerkt: 4 jul 2011
  7. Remco

Remco Guest

Als hij opstart, maakt 'ie een rustig tikkend geluid. M'n computer vindt 'm niet. Hij deed nog heel even, maar toen ik iets wilde kopiëren stopte hij ermee.

8. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Fuuuuuck dat is kut zeg!!! Kan je hem niet direct met een moederbord connecten ofzo?! Dus uit de case halen en in je pc/mac (weet niet wat jij hebt) stoppen?

9. Remco

Remco Guest

Ik heb geen idee hoe dat werkt man! Ik ben totaal niet technisch. Ik hoop dat iemand 't voor me op kan lezen, maar zelf ga ik er niet aan zitten prutsen, dan weet ik zeker dat 'ie 't nooit meer gaat doen.

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat je kan proberen is om hem in de vriezer te leggen. In een dichte zak. Half uurtje. Vaak werkt dit om de bestanden er toch nog af te halen!

11. JeePee

JeePee Guest

Laat 'm naar een speciaalzaak brengen Remco. Meestal is er iets mechanisch of een klein stukje data kapot. De meeste data is vaak nog te achterhalen!

12. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Nooit doen! Een harde schijf is nooit vacuüm, dus er zit lucht (en dus vocht) in. Door hem in te vriezen, zal er condensvorming ontstaan in de schijf zelf, wat dodelijk is voor de leeskop.

Dat er mensen zijn die dit proberen, en waarbij het goed gaat, is puur toeval. Daarnaast beschadigt het invriesproces de beschermende laag van de platters zelf (kristal-vorming) bij meerdere merken (WD, Maxtor). Iets boven het vriespunt is dus geen probleem, invriezen wel. Het invriezen van een schijf om hem weer te laten draaien, is echt een mythe.

Ik zou er zelf niet te veel meer prutsen en het aan de echte experts over laten.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Jij noemt Het een mythe, ik heb het zelf super vaak gedaan op mn stage en in 80% van de gevallen werkt het gewoon om snel de data eraf te halen. Schijf is daarna wel echt kapot als je dat bedoelde.

14. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Professionele bedrijven zoals OnTrack Data Recovery en RSE hebben dit geprobeerd (Mythbuster-style), en bij beide bedrijven is gebleken dat dit niets uithaalt. Het is puur toeval!

Bron: http://www.rse.nl/recovery.htm

15. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
  16. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik vind het niks sorry

Ik heb btw een vraagje, misschien niet helemaal op de juiste plek, maar ik ging net foto's op m'n computer zetten en ik had die sd kaart er zo in zitten en klik op de afbeelding, maar toen ik wilde draaien stond er: kan afbeelding niet opbouwen
    en nu issie dus nog niet gedraaid..
    Hoe krijg ik dat weer goed?

17. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Werkt het al weer Remco??

Vandaag bij twee van de drie tweedehands/inbrenghallen hier in Almelo geweest om te kijken of ze een statief hebben. Beide helaas niet. De grootste hal was echter gesloten dus daar ga ik morgen ff heen :)

18. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Foto kopieren en op je harde schijf zetten, dan draaien. Op sommige kaarten kan je het niet draaien ofzo.

19. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Maar dit is pas de eerste keer dat ie dat zegt, terwijl ik altijd (met de zelfde kaart) de afbeeldingen draai op mn pc terwijl ze daar nog op staan :c

20. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0

Probeer steeds meet uit mijn Samsung WB5500 camera te krijgen. Wel geen SLR maar kan toch mooie foto's trekken als je wat goede instellingen gebruikt.

Maar overweeg een D550 met Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD Canon. iemand die wat kan zeggen van die lens?

Laatst bewerkt: 5 jul 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina