1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna 190

Leuk Bevonden:
    0
    Yeah, net beoordeling gehad op school voor minor digitale fotografie. Vak afgesloten met een 8 en ook wel heeeel blij met de laatste serie dus die wilde ik even delen ;)

http://luktjejanna.com/index.php?/photography/-days-are-numbers/

Het is een modeserie, was vannacht om 12 uur thuis van fotograferen dus het moet nog gefinetuned worden haha.

2. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
  3. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Alles uit de hand.
    Wat betreft gewicht hoef je geen monopod mee te nemen. Het is wel handig als je wat langer sluitertijden wilt gebruiken ivm. het ontbreken van IS

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Lange sluitertijd is op zich niet nodig, aangezien ik in mexico de lens alleen overdag meeneem.

Voor sport fotografie is het dan wel weer handig.

5. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Nice, gefeliciteerd!
    Mooie serie hoor, maar het model kijkt af en toe wel erg nonchalant :+
    Maar dat heeft ook weer wat :)

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Hele ochtend langs een landingsbaan gestaan vanochtend, was aardig rustig alleen een paar die gingen landen. Mijn opa had helaas alleen zijn eigen lens voor zijn eigen camera mee dus ik kon niet veel te voorschijn halen met mijn kitlens. Alles na gekeken maar zit niks bijzonder tussen, sowieso als beginner moeilijk om iets tofs eruit te krijgen met bewegende vliegtuigen. :+

Denk dat ik maar rustig ga sparen voor een goede macro lens, vind dat wel tof.

7. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Gisteren ff het park ingelopen en alleen mijn nieuwe 70-300 VR meegenomen. Hier was foto's, niet heel bijzonder maar wel leuk imo. Stroll at the park

8. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Die waar ze die jurk met bloemenpatroon aan heeft die twee links en rechts ervan vind ik het mooist. Kijkt ze het beste op. Maar fotografie is wel hoger waard dan een 8, meer een 8.5 Een fotograaf in Leeuwarden heb ik een keertje geinterviewd toen ik nog op school zat en mede daar door kreeg ik ook een 8 en dat was een stuk simpeler dan dit, want we sloten toen ook foto's bij van zijn galerie etc.

9. JeePee

JeePee Guest

Toch maar de 70-300 gehaald Peter? Bevalt 'ie een beetje?

Pannen! Al miste je inderdaad een beetje bereik :+

Wut?

Het is weer even tijd voor een rallyshotje :cool: Afgelopen weekend in Etten-Leur:

10. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Ja ben daar toch maar voor gegaan. Helaas door werk/school de afgelopen tijd nog te weinig tijd voor vrij kunnen maken. Maar tot nu toe bevalt hij erg goed. Je hebt tenminste een fatsoenlijke lens in je handen zeg, damn! Natuurlijk is uit de hand schieten op 300mm niet altijd even makkelijk, maar daar krijg ik vanzelf handigheid in...

Heb btw ook een batterij grip gekocht via eBay laatst, is ook een week of anderhalf binnen nu. Geeft de D3100 net wat meer body... :)

Vette foto trouwens! Zijn er ook soms van die races hier in Overijssel waar jij dan toevallig heengaat?! Wil ik wel met je mee, lijkt me tof!

Laatst bewerkt: 11 jul 2011
  11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Mooie Foto JeePee, alleen de auto had van mij iet scherper gemogen op de voorkant van de auto dan was hij helemaal perfect maar vind deze wel erg strak hoor.
    Welke lens is dit mee gedaan?

12. JeePee

JeePee Guest

Thanks. Dit is de resterende kalender van dit jaar. Hengelo is dicht in de buurt van jou. Die rally is altijd wel leip ook, alleen stervens koud.

Dank u :) Inderdaad, voorkant is net niet helemaal scherp. Deze was met de 18-105 op 18mm. Heb de vettere bakken op dat punt geprobeerd met de 35mm prime, zoals deze, maar ben toch weer snel geswitched naar de zoomlens, wat langs een proef toch een stuk fijner fotografeert.

13. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Thanks! Ik ga zorgen dat ik die dag vrij ben! Hengelo is inderdaad vlakbij :) Hellendoorn ook trouwens :)

14. JeePee

JeePee Guest

Oh dan zou ik naar Hellendoorn gaan. Prachtige proeven, een hoop WRC's en vaak lekker weer. Hellendoorn is één van de mooiste rally's van Nederland.

15. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Ook wel interesse om zo'n rally bij te wonen :) Ook maar is Hellendoorn in de gaten houden.

Wordt daar vrijdag getraind en zaterdag gereden? Hoe moet ik dat zien?

16. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Tsjah dat is aankomende zaterdag en dan moet ik de gehele dag werken helaas... Wordt Hengelo dus waarschijnlijk... Ga jij naar iedere rally?

17. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Hellendoorn is pas in september toch?

18. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Oh, haha ik las de maand helemaal verkeerd joh :9 Nja dan ga ik gewoon ff zorgen dat ik vrij ben die dag :)

19. JeePee

JeePee Guest

Trainen doen ze niet. Van te voren verkennen (de proef op papier zetten) ze de proef in een personen auto. Dan maken ze de 'notes'. Daarna is het gewoon volle bak met de rally auto er overheen en hopen dat wat je op papier hebt gezet ook daadwerkelijk klopt. Hellendoorn is een grote rally en duurt meerdere dagen.

En ik ga bijna naar iedere rally. Als er niks tussen komt ben ik er altijd wel bij, met m'n team natuurlijk. Zo'n 4 jaar lang al, pas dit jaar met een camera.
    Hier trouwens een compilatie van Hellendoorn vorig jaar. Beetje offtopic maargoed, dan weten jullie ook wat je kan verwachten.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2011
  20. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik haal er even 3 uit:

https://picasaweb.google.com/rubenlaros/CanadaVS2011#5627795617720444226
    https://picasaweb.google.com/rubenlaros/CanadaVS2011#5627796027139438322
    https://picasaweb.google.com/rubenlaros/CanadaVS2011#5627796719200537698

Die foto's doen mij niks, terwijl je bij andere foto's juist wel duidelijk een sfeer/verhaal neer weet te zetten.

Bijv.:

https://picasaweb.google.com/rubenlaros/CanadaVS2011#5627796282249148450
    Mysterieus!
    https://picasaweb.google.com/rubenlaros/CanadaVS2011#5627797545503843778
    Benen lijken weg te lopen, leuk!

Hiermee wil ik niet zeggen dat er altijd een bepaalde sfeer of verhaal in een foto moet zitten, maar sommige platen zijn gewoon niet echt iets, terwijl andere erg sterk zijn.

Holy shit, wat een fijne serie! Ik ben altijd wel van dat 'lichte'. Mooi, knap werk!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina