1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    schitterende foto's

ik wacht op meer!

2. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Is dat focussen veel makkelijker met omkeer ring? Kan je dan de zoom ook gebruiken? (maar dan andersom ofcourse)
    Zonder ring is dat echt een regelrechte ramp. Elke millimeter die je beweegt scheelt echt te veel in scherpte.

Die laatste paar foto's zijn inderdaad wel erg cool, alsof ze gemaakt zijn met een goede macro lens. Nice! Je brengt ook mij wel een beetje aan het twijfelen ;)

Laatst bewerkt: 17 jun 2010
  3. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Dit blijf je houden. Focussen doe je aan de hand van de lens op en neer te bewegen. Bij stil staande onderwerpen niet zo'n probleem (zie die spinnen). Met een mier o.i.d. al een stuk lastiger, omdat die niet stil willen blijven zitten. Voordeel van de omkeerring is dat je 2 handen vrij hebt om je camera stil te houden, wat resulteert in betere focus.

Maarja zoals voor elke vorm van fotografie: oefening baart kunst.

En nogmaals, voor 12,50 euro kan je geen miskoop doen imo.

nog een kleine bijdrage dan:

Laatst bewerkt: 17 jun 2010
  4. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ja hier ook erg gaaf! maar ik heb even geen geld! ;)

5. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier kan ik vast wel jullie advies vragen voor een camera? :+

Ik ga over 3 weken richting USA voor een maand, en wil daar graag een hoop foto's gaan schieten. Omdat een full size camera me te groot is, ben ik me aan het oriënteren op een compact camera.

Mijn budget ligt zo rond de 250 euro, maar wat eronder/erboven zou eventueel kunnen.

Eisen zijn in ieder geval:
    - Een goede zoom functie
    - Goede beeldkwaliteit in vooral outdoor situaties bij daglicht
    - Filmpjes maken is leuk, maar 720p is daarbij voldoende
    - Niet al te ingewikkeld in gebruik

Heb deze 3 na veel speurwerk op het oog:

http://tweakers.net/pricewatch/compare/436/251768;252294;250894

Ik vraag me af of jullie nog andere suggesties hebben of me kunnen helpen bij het wegschelden van 2 van de 3 camera's. 8)

Tnx alvast..

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Panasonic lumix

7. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Duidelijk. 8)

Kan je ook uitleggen waarom precies?

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Werk makkelijk, maakt goede foto's, zijn niet al te duur.

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    vandaag mijn 52mm lightcraft Fader ND binnen gekregen.

Ik had hem besteld bij fotokonijnenberg omdat hij in de aanbieding was (dit was de Mark 1 versie en daarom in de aanbieding omdat deze eruit gaat)
    Inc. verzending 44,50 betaald, top:thumbs:

al erg snel binnen (maar dat ben ik wel gewend van hun)
    Hij werkt erg goed en is optisch prima in orde, heb nergens last van dat het beeld optisch waziger wordt of wat dan ook.
    Alleen wat ik niet verwachte is dat de Fader ND tegelijk een verloopring is.
    Hij past namelijk op een 52mm frontring van mijn lens alleen de voorkant van mijn filter wordt dan 55mm!
    Dus hij verloopt van 52mm naar 55mm!
    Het nadeel hier is is dat ik hem op mijn canon 50mm F1.8 heb zitten en dat ik daar mijn zonnekap dan niet fijn bij kan gebruiken.
    om een zonnekap op die lens te krijgen moet je een ring er op draaien met je raad het al, een 52mm draaddikte.
    deze kan wel tussen de lens en de fader in alleen probeer dan maar eens goed bij je fader ND te komen! dan moet je aan de voorkant van je lens zitten wat niet fijn is.

Dus ik heb maar gelijk een verloopring besteld van 55 naar 52mm zodat ik mijn zonnekap er nog wel op kan doen.

Binnenkort heb ik wat test footage zodra ik mijn Zaza Slider binnen krijg dan combineer ik deze 2 in 1 test!

Overal ben ik over de Fader ND erg tevreden en ik kreeg er als bonus ook nog een 55mm lensdop met touwtje erbij zodat ik alsnog de lens kan af stoppen.
    Top weer!:thumbs:

10. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Wat doet die filter precies? (had ik dat toevallig niet al gevraagd ergens trouwens?)

11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    ND staat voor Neutral Density of de nederlandse vertaling een Grijsfilter.
    Wat dit doet is hij maakt het plaatje donkerder in principe.
    De hoeveelheid licht word dus tegen gehouden door een Grijsfilter (ND) en daardoor kun je dus met een lage sluitertijd ook grote diafragma openingen bereiken.
    Zo kun je bijvoorbeeld met de felle zon een sluitertijd van 1/50e bereiken met een diafragma waarde van F1.8, wat hiervoor dus nooit kon!
    Het verschil tussen een standaard ND en een Fader-ND is dat de standaard maar in vaste stappen komt (zoals ND 1, ND 2 enz.) terwijl een Fader-ND variabel is.
    Door aan het voorste wieltje te draaien word de hoeveelheid licht tegen gehouden totdat je bijna helemaal geen licht meer toe laat.
    Omdat het een grijsfilter is word je beeld dus ook niet verkleurd of wat dan ook en behoud je dus de kleuren die je wilt.
    Vooral bij video is dit handig omdat ik dan een sluitertijd van 1/50e wil bewaren (omdat dit het meest natuurlijk is vergeleken met het oog) en wil ik toch die diepte houden van F2.8 bijvoorbeeld.

Hopelijk is het duidelijk genoeg:)

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    De filter zelf werkt het zelfde als een Circ. pol. filter. Door te draaien maak je hem sterker of lichter, ook heeft het effect bij lange sluiter tijden. Had ik ergens gelezen. Dan loopt het allemaal wat beter in elkaar over dan zonder ND filter.

13. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nah, de filter werkt dacht ik door een circulaire pol filter over een lineaire pol filter over elkaar heen te draaien.

14. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ben ik weer :9
    Hij werkt inderdaad door een circulaire polarisatie filter over een lineaire polarisatie filter te draaien.
    Alleen gelukkig kan ik nog wel automatisch focussen met de Fader-ND :) (wat met alleen een lineaire pol. filter niet kan dus;))

15. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een tijdje een digitale DSLR maar ben nog niet zo goed met handmatig instellen van alles voor het maken van een foto. Nu heb ik mij op school ingeschreven voor een cursus digitale fotografie, dat zijn nog eens leuke keuzevakken :)

16. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem binnen, en hij maakt inderdaad prachtige foto's! Tnx voor de doorslaggevende opmerking. :thumbs:

17. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.778
    Ok aangezien een vriend van mijn broertje weer eens niet reageert, dan maar hier.

Ik zoek een nieuwe camera, in het uiterste geval spiegelreflex, maar het liefst iets makkelijkers.

Ben vooral op zoek naar een camera die grote en brede foto behoorlijk scherp kan krijgen. Ook een die goede kleuren heeft en die tevens zeer gebruiksvriendelijk is. Zou ook wel mooi zijn als de menu opties in het Nederlands zijn. Prijs maak ik me opzich niet zo druk over.

Ik wil in het kort dus: Goede fotos kunnen maken (liefst voor Interfacelift), gebruiksvriendelijkheid. Veelzijdige en dus ook veel opties. Zo'n beetje dus alles erop en er aan.

Stuur me per PM maar wat links ofzo, of misschien kijk ik nog wel even in dit topic als er reacties zijn.

P.s. Wil niet in het buitenland bestellen, tenzij het uiterste geval.

18. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dilemma!!!
    Ik wil nog een moderate zoom kopen voor mijn 550D om mee te filmen en was van plan om de Tamron 17-50mm f/2.8 VC te kopen voor €450,-
    Nou kwam ik er achter dat bij de locale foto-videowinkel ze een 2e hands Sigma 18-50mm f/2.8 verkochten voor €199,-
    Ik zat er dus aan te denken om dan misschien voor de Sigma te gaan ook al heeft die geen VC/IS en een minder groot bereik...Vraag me ook af of als ik de Sigma 18-50mm f/2.8 koop ik hem later voor hetzelfde geld of misschien zelfs duurder kan door verkopen, dan zou het natuurlijk geen miskoop kunnen zijn.

19. Anton996

Anton996 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga een spiegelreflex camera kopen en heb al een keuze gemaakt: "Nikkon D3000"
    Alleen weet ik nog niet welke lens ik er bij zou moeten nemen:
    -NIKON D 3000 + 18-55 NON VR = 399 euro
    -NIKON D 3000 + 18-55 AF-S DX VR = 429 euro
    -NIKON D 3000 + 18-105 AF-S DX VR = 549 euro
    -NIKON D 3000 + 18-55 VR + 55-200 VR = 599 euro
    (prijzen zijn van een winkel in België, ga hem toch niet op internet kopen)
    Nu mijn vraag, welke pakket lijkt het interessant? Architectuur is voor mij iets belangrijk om te fotograferen, voor de rest zal voor het vakantie zaken enzo zijn.
    Iemand een suggestie? Dank bij voorbaat!

20. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.778
    Iemand? :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina