vandaag mijn 52mm lightcraft Fader ND binnen gekregen.
Ik had hem besteld bij fotokonijnenberg omdat hij in de aanbieding was (dit was de Mark 1 versie en daarom in de aanbieding omdat deze eruit gaat)
Inc. verzending 44,50 betaald, top
al erg snel binnen (maar dat ben ik wel gewend van hun)
Hij werkt erg goed en is optisch prima in orde, heb nergens last van dat het beeld optisch waziger wordt of wat dan ook.
Alleen wat ik niet verwachte is dat de Fader ND tegelijk een verloopring is.
Hij past namelijk op een 52mm frontring van mijn lens alleen de voorkant van mijn filter wordt dan 55mm!
Dus hij verloopt van 52mm naar 55mm!
Het nadeel hier is is dat ik hem op mijn canon 50mm F1.8 heb zitten en dat ik daar mijn zonnekap dan niet fijn bij kan gebruiken.
om een zonnekap op die lens te krijgen moet je een ring er op draaien met je raad het al, een 52mm draaddikte.
deze kan wel tussen de lens en de fader in alleen probeer dan maar eens goed bij je fader ND te komen! dan moet je aan de voorkant van je lens zitten wat niet fijn is.
Dus ik heb maar gelijk een verloopring besteld van 55 naar 52mm zodat ik mijn zonnekap er nog wel op kan doen.
Binnenkort heb ik wat test footage zodra ik mijn Zaza Slider binnen krijg dan combineer ik deze 2 in 1 test!
Overal ben ik over de Fader ND erg tevreden en ik kreeg er als bonus ook nog een 55mm lensdop met touwtje erbij zodat ik alsnog de lens kan af stoppen.
Top weer!
Klik om te vergroten...