1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Vette foto's hoor, Yerewn. Waar heb jij al die tijd verstoppetje zitten spelen? :+

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Nog even een ochtendje verschillende settings getest. Binnenkort maar eens echt aan compositie gaan werken.

Edit: Wacht, ik doe die laatste twee wel in een spoiler, voor Henrive. :+

3. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.450
    Vind die eerste qua compositie leuk hoor.

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Lol, subtiel. Je kunt ze ook bewust uploaden op stock websites als www.sxc.hu. Dan krijg je regelmatig mailtjes over waar je foto's opduiken, altijd wel tof. :)

Dat deed ik vroeger wel eens. Zo heb ik ook een foto op de kaft van een boek staan. Ik voelde me zeer vereerd, totdat ik zag wat een gruwelijke photoshop ze eroverheen hadden gegooid. 8) Een beloofde kopie van het boek heb ik vanzelfsprekend nooit ontvangen...

5. Remco

Remco Guest

Die eerste heeft 'ie ook een hekel aan, hoor :p

Ik vind em echt tof, though. Die HDR's, not so much. :)

6. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.450
    Yes! Net kaartjes bemachtigd voor FC Barcelona voor als ik op vakantie ga, dat wordt telelens en groothoek mee.

7. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou ook wel van de wedstrijd gaan genieten ;) Voor welke match heb je kaarten?

8. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.450
    Tegen Osasuna, hoop dus op veel doelpunten. Heb ooit finale US Open bijgewoond, mensen naast me werden gek van het geklik van mn camera..

Al weer helemaal zin in!

Laatst bewerkt: 10 aug 2011
  9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ik had nog een non-HDR probeerseltje liggen:

10. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    @Tom, gewoon met wat feitjes gooien dan, 600 foto's verdeeld over 12 uur komt neer op 50 goede foto's per uur, oftewel om de +/- anderhalve minuut 1 goede foto.
    Mensen houden van feitjes en sommetjes, gewoon dat zeggen en dan zijn ze sneller tevreden :)

@Bonnie, goede foto's man, ik heb er niks anders op te zeggen!

@Yerewn
    Heeft zo'n reisbureau die foto's van je flickr af gehaald of stonden die al op een stocksite?
    En krijg je daar betaald voor? want volgens mij kon dat niet via flickr toch of doe je dat dan via getty images?
    Ik zou het in ieder geval niks vinden als zo'n reisbureau mijn foto's gratis zou gebruiken want hun maken daar winst op.

@Matrix, je kunt je foto's toch ook licensen dat ze alleen de foto zo mogen gebruiken zoals jij ze upload?
    Is namelijk altijd jammer als je een mooie foto hebt gemaakt en een bedrijf gooit daar een afschuwelijke shop over voor een commerciële markt, het is toch jou foto!

@modder, nu nog HDR proberen subtiel om te zetten zodat je niet van die halo effecten om de bomen enzo krijgt :9
    Je bent iig lekker bezig! :)

Edit:
    Ik heb maandag een bespreking gehad en het ziet er naar uit dat ik in Januari voor 10 dagen straatkinderen mag gaan fotograferen in India en daarna 4 dagen de tijd krijg om een expositie te organiseren om de foto's te veilen en wat we daar aan verdienen gaat rechtstreeks naar die straatkinderen!
    De reis en verblijf wordt volledig gefinancierd!
    Daarnaast ga ik met diezelfde groep (2 andere fotografen en 1 projectbegeleider) in Juni een week trainen om een stuk himalaya te beklimmen wat we na die week training gaan doen! (geen steile klim en bij lange na niet tot de top maar het gaat om een specifieke route die een kleine groep die door redbull wordt gesponsord in recordtijd wil af leggen) wij zijn gevraagd om dat vast te leggen, ik om te filmen en die andere 2 om te fotograferen!
    Dit gaat een leuk jaar worden!

Laatst bewerkt: 10 aug 2011
  11. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.450
    @ Modder Leuk gedaan!

@ Scarluuk, nee ik heb creative commons dus licence dus iedereen mag fotos gebruiken zolang ze de bron maar vermelden. Cool van je reis naar India trouwens!

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Bonnie, Rem, Yerewn en Modder: toffe foto's, i like!

@ Luuk: WTF, nice man! Zou ooit ook nog wel zo'n reis willen maken, om zoiets te fotograferen! En van de himalaya, holy shit, ook heeel gaaf!

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Jep, maar daar was ik toen helemaal niet mee bezig. :p

En bam, ik heb hem! Een unieke foto op National Day. De grote nationale feestdag hier. Er gingen 2 maanden voorbereiding aan vooraf, dus ik had de vuurwerk show al tig keer gezien. Iedere week kon ik een ander plekje uitproberen, maar die waren gisteren helaas allemaal afgezet of vol. Er waren zeker 100.000-200.000 bezoekers en die stonden allemaal aan de waterkant klaar met hun statieven voor exact dezelfde foto.
    Iets verder naar achteren had je echter alle rust én de lichten van de Mist Walk. Plus publiek in je frame is net wat spannender dan water.

14. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Wouwie, echt heel tof! Wat waren de instellingen?

15. JeePee

JeePee Guest

Leip shot!
    Doe je ook aan Flickr toevallig? I wanna see more.

16. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    _O_

17. JeePee

JeePee Guest

Jij gebruikte ook Chrome toch? Check deze plugin eens ;)

18. Remco

Remco Guest

Hulde hulde! Wat een plaat! Love it!

19. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.450
    Super! Ook leuk dat je je shot echt heb voorbereid. Ik ga wel eens met iPhone proef foto's maken of schets even snel wat ik in beeld wil hebben om dan later terug te komen.

20. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Nog een laatste vraagje, Maar eerst ff zeggen dat dat echt een prachtige Foto is, damn!

Oke, heb ff gemaild met profoto en nog gekeken hoe de foto eruit ziet op 91.5cmx61cm*254ppi, en dat zag er nog goed genoeg uit. Alleen nou moet ik kiezen tussen Mat/Lustre of Glans, nou weet ik het verschil wel. Maar wat is mooier op zón groot formaat en deze foto. De poster komt in een lijst met glazen plaat.

Thnx

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina