1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Diafragma iets meer dicht draaien (ergens tussen 4 en 8 bijvoorbeeld) een sluitertijd van 1 sec. ongeveer, in combinatie met de iso dat die niet te hoog is, als je iso te hoog wordt je diafragma wat dicht draaien.
    Daarna je focus op manueel zetten en tot bijna infinity zetten (nog net niet helemaal dus!) dan zou hij scherp moeten zijn :)

En als je een laptop/PC hebt gewoon je camera daar aan hangen en een programma gebruiken zoals EOS utility omdat je dan interval shooting kunt in stellen. (dus dat je camera om de .. aantal seconden een foto maakt) dan heb je meer kans dat je er een hebt zonder zelf heel de tijd de ontspanknop om te halen

Laatst bewerkt: 11 jul 2010
  2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb in Bosnië een aantal probeersels gedaan met lange sluitertijden gedaan overdag.
    De sluitertijd is overal 30 seconde en heb een Fader ND gebruikt.
    Alleen als ik hem iets te donker zet dan wil hij het contrast helaas niet meer mooi weergeven dus dan moet je heel erg bij trekken via post alleen daar komt niet altijd even mooi resultaat uit (zie totaalplaatje van de waterval)

Wel goed gelukt vind ik voor zo'n 1e keer

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Bij zo'n foto's is er echt zon hoog fake gehalte, maar je weet wel gewoon dat het echt is. Dat water lijkt zo net geschilderd. Vooral de 2e foto vind ik erg nice :)

4. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Misschien dat iemand hier me kan helpen met m'n probleem. Ik ben namelijk op zoek naar dit boek:

Oftewel, de hardcover versie voor de EOS 50D van Christian Haasz (misschien wel bekend, zijn vrij bekende boeken, ISBN is 9789045647036). Hij is alleen nergens meer op voorraad.

Misschien dat iemand een site o.i.d. weet waar ze hem nog wel door kunnen leveren? Anders vraag ik me af of iemand me een alternatief kan aanraden. Er is ook een pocket variant die wel leverbaar is, maar vraag me af of dat niet onvolledig is en ik beter voor ander boek van een andere schrijver kan gaan. Wellicht dat één van de andere camera types genoeg aansluit op de 50D (dus dat ik hetzelfde boek, maar dan van bijvoorbeeld de 500D pak)? Hopelijk kan iemand me verder helpen. :)

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Dit kom ik op zo'n beetje elke foto tegen die ik heb gemaakt vanaf f8 t/m f32. De buitenkant van het objectief is schoon, en op de sensor zie ik ook geen vuil. Het zit altijd op dezelfde plek. Het toestel en objectief zijn nog geen twee weken oud, dus volgens mij zit er gewoon iets van een haartje in het objectief?

6. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    dit lijkt inderdaad op een haartje in je objectief. is gewoon een fabrieksfoutje, even mee terug gaan en je krijgt waarschijnlijk gewoon een nieuwe.

7. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ben er vanmiddag nog even mee naar de winkel geweest, en achteraf zat het haartje (gelukkig) op de sensor. Onder normaal daglicht was het echter niet te zien. Was toch in de fabriek gebeurd, want het objectief zat al op het toestel bevestigd in de doos.

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Gelukkig, goed om te horen dat er geen rare acties ondernomen moesten worden :+

Maar wat voor camera heb je nu?

Wat staat er allemaal in dat boek dan? want een camera leer je het best door het standaard gebruiksaanwijzing boekje erbij te pakken en die door te nemen en voor de rest is fotografie algemeen en hoeft dat niet echt gefocust te zijn tot 1 specifiek boekje.
    Dus of kijk naar de pocket versie of koop gewoon een algemeen fotografie boek, dat is mijn tip tenminste.

9. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Ik heb niet echt een denderende camera maar deze foto's vond ik toch wel heel leuk gedaan met mn sony cybershot :D

10. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja leuke foto's hoor!:)

Maar zoals mijn instelling is, het gaat niet om de camera, maar wat je ermee doet!

11. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zie het dus als een hele uitgebreide versie van een handleiding gemixt met algemene fotografie tips. Wat naslagwerk lijkt me fijn voor de zaken die ik over het hoofd zie bij het gewoon uitproberen/gebruiken van m'n camera. Het leek me daarin fijner een 50D specifiek boek te kiezen in plaats van iets algemeens, maar was vergeten te vragen of dat ook echt de moeite waard is.

Maar goed, ik was er zelf al uit. Het wordt gewoon een algemeen fotografie boek inderdaad. :) Toch bedankt voor de tip.

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, inderdaad. Anders hadden ze 'm op moeten sturen naar de leverancier en was ik 'm 4-5 weken kwijt geweest. Uiteraard precies in m'n vakantie. 8)

Heb nu een Sony α NEX-5 met 18-55mm kitlens. Eerder dit jaar m'n Nikon D90 verkocht omdat ik het zat was om 'm mee te sleuren op vakantie. Begon toch weer te kriebelen en vond dit wel een mooi alternatief.

13. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  14. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Godverdegodver! waarom niet voor de 7D! :confused: hopelijk komt er daar nu ook een van uit binnenkort anders baal ik echt heel hard!

15. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De 7D was moeilijker om te hacken dacht ik zo. Maar ik denk dat de 7D uiteindelijk ook wel dezelfde features krijgt hoor, dan wel niet van Canon zelf. Anders is er weinig reden om de 7D nog te kopen. Zelfde is ook gebeurt bij de 5DII: Canon wachtte enorm lang met enige firmware updates, en uiteindelijk een grote update.
    Nja ik ben er super blij mee :+

16. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Nou het zit iets anders bij de 5dmkII.

de 5dmkII kwam namelijk met bijna geen manual settings dus alles was op auto.
    Toen de 7D aangekondigd werd met manual settings vonden de kopers dat belachelijk en kwam canon met een update voor de 5dmkII.
    Later werd de 5dmkII eigenlijk uit geroepen tot DE HDSLR camera.
    de 5D was ook helemaal niet goed beveiligd en dus was hij makkelijk te hacken, canon reageerde hier op met een firmware update zodat mensen minder snel de 5d gingen hacken.

de 7D en de 550d waren alle 2 extra goed beveiligd en dus was er eigenlijk geen reden voor een update van canon want mensen kochten die krengen toch wel massaal.

Nu er voor de 550D een magic lantern is kan dat goed nieuws betekenen voor de 7D en de 550D in de vorm van een firmware update van canon zelf voor video!

17. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yup dat bedoelde ik ook wel zo'n beetje :+
    Ben wel benieuwd hoe snel Canon hierop gaat reageren.

18. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Niet snel, maar dat ben ik wel gewend van hun :+

Ik hoop wel zo snel mogelijk tho.

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat gevoel ken ik 8)
    Mijn 1e DLSR was een Canon 300D omdat ik hem heel weinig gebruikte heb ik hem verkocht.
    Eerst verschillende compact camera's gehad totdat ik bij de MM kwam en daar de Sony A200 + 18-70mm zag liggen voor € 179
    Ging voor wat anders naar de MM en kwam met de A200 thuis \o/

Inmiddels een goede cameratas , 300mm lens , statief en nog een paar dingetjes erbij gekocht.

20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb mijn flickr een beetje bij gewerkt, misschien wel leuk om te laten zien hier, er moet alleen nog een paar dingen eraf gehaald worden en een paar bij gezet.
    Ben heel benieuwd naar jullie feedback! ik wil namelijk een stapje hogerop met fotografie dus please, KRAAK MIJN FOTO'S AF ZODAT IK ER VAN KAN LEREN!:9
    http://www.flickr.com/photos/scarluuk/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina