Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Heb ik al verteld, zo snel mogelijk. Ik denk dat ik zaterdag wel even de tijd heb. Ik heb vrijdag en zaterdag alweer nieuwe shoots ;) beetje druk weelje dus. De silhoutte foto's krijg je deze week ..

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Oke. Ja heb het zelf ook druk met van alles. Websites maken enzo. Maar ik zie ze wel verschijnen.

3. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie foto's en het ziet er naar uit dat jullie een leuke dag hebben gehad! Aangezien ik zelf ook graag foto's maak heb ik een kleine opmerking voor sommigen. Bij een aantal foto's van jullie is de "horizon" niet helemaal recht. Is geen drama natuurlijk, maar het is wel net iets beter. Als voorbeeld wil ik aangeven de eerste foto van Scarluuk (Die bovenop een loods is gemaakt).
    Ik zal binnenkort een paar foto's erop zetten, zodat jullie die kunnen beoordelen.

Edit: Ik heb net nog een keer goed gekeken en ik denk dat het misschien beeldbedrog is.

Laatst bewerkt: 13 okt 2010
  4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik had het zelf ook al in de gaten, heb in lightroom gisteren al een beter exemplaar gemaakt maar die staat nog niet online :9
    Toch bedankt voor de tip!:)

5. Boogiemaster

Boogiemaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de 2de foto van Remco is het duidelijker dat de horizon schever loopt. Ik bedoel dan de foto met dat watertorentje

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    De 7d is in prijs gezakt :). 30,- :+

7. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
  9. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Die zijn allemaal met de 1.8 toch? Met polarisatie?

Hier een testje btw. Misschien nogal klein om goed te kunnen vergelijken. Maar ik vind het verschil niet echt groot.

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Alles met de 1.8 ja. En met pol filter ja.

Maak is van een object een foto. Pluk een bloem. Zet je camera op statief. Leg de bloem ergens neer. En gebruik dezelfde instellingen. De 50mm heeft bij die foto wel een mooiere kleur. Scherpte kan ik niet zien omdat ze zo klein zijn.

11. Remco

Remco Guest

Gaaf hoor, Bas! :)

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hoeveel foto's had jij eigenlijk gemaakt?

13. Remco

Remco Guest

300 ongeveer

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Lukt het bewerken al een beetje?

15. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Volgende keer ben ik er ook bij, en mijn vriendin ook denk ik :+

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Haha. Gezellig :) De groep word steeds groter :p

17. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik heb wat gemist zie ik. Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Volgende keer wel hoop ik. De foto's zien er tot nu erg goed uit. Zeker met dat opgetrapte stof.

Leuk dat Bas de plantjes ook ontdekt heeft.

Mijn lens gaat morgen terug naar de fabriek.
    Ik heb vandaag een oude nikkor 70-300 f4-f5.6 van een collega gekregen. Hij heeft een sony gekocht en had een analoge nikon, met de lens kon hij dus niks meer doen.
    Net even in de tuin getest en ziet er wel goed uit. Best lichtsterk, de focus is wat traag. De focus wordt door de motor in de body aangestuurd en niet door een ingebouwde motor in de lens.
    volgende maand hoop ik de 50mm 1.8 ook aan te kunnen schaffen.
    Close up van een zonnehoed:

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ziet er goed uit nusti. Vind hem alleen niet super scherp. Heb je er nog wat aan bewerkt?

19. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik heb de foto een beetje opgetrokken in lightroom. De onscherpte komt waarschijnlijk dat ik een sluitertijd van 80 had en ik op 300mm stond ingezoomd (op mijn camera is dat dus 450mm door de cropfactor) en geen statief heb gebruikt. is dus bewegingsonscherpte.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ah ke. Is manueel focussen niet sneller dan? Volgende foto ff een statief gebruiken. wil wel is zien hoe scherp die is.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina