1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Haha :lol:. Heel grappig. zondag kan ik wel hoor. Alleen rijden niet. Sowieso met mn arm niet, en heb geen auto tot mijn beschikking.

2. Remco

Remco Guest

Nee, we moeten inderdaad weer even een datum prikken. Wel romantisch, in die kou :cool:

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    krijg je wel goede sfeer in je foto's. Alleen moet er sneeuw liggen.

4. Remco

Remco Guest

Ja, want vieze drab is ook niet alles.

5. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Volle maan vandaag. Toch maar even geprobeerd. Bevestigd wel direct de discussie van een paar pagina's terug, dat de afstand tot de maan verschilt per periode.

Moet dat apparaat toch is iets meer gaan gebruiken dan dat ik nu doen.

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    haha. Hoe bedoel je met meer gebruiken? Lig je laatste tijd beetje stil dan?

7. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Ja, teveel voor zo'n mooi apparaat ;)

Gekocht voor vakantie in Kenia (safari) en vervolgens ligt ie beetje in de kast mooi te zijn ;)

8. Remco

Remco Guest

Vandaag op pad geweest :) 228 foto's gemaakt. 8)

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Wacht maar tot dat je een creatieve aanval krijgt en je voor je het weet in 1 dag 853 foto's hebt geschoten aan zee 8)

Maar zitten wel een paar goede tussen hoor!
    Let er alleen op dat je sommige dingen niet moet centreren maar met de kijkrichting mee moet fotograferen (zie de foto van jou op een boomstam, Die kwam er waarschijnlijk beter uit als je het kader meer links had gezet zodat jij meer rechts zat)

10. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zitten idd een paar mooie tussen remco!

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zitten idd wel mooie foto's tussen. Maar toch zijn er nog veel die nog erg matig zijn. Door onscherpte, te donker. En zoals luuk al aangaf, niet alles in het midden centreren, net als die balken van het hek. Zet die pilaar links of rechts neer. Geeft al meteen een ander beeld. Ook zou ik foto's nooit vierkant uitsnijden. Maar dat is misschien mijn mening.

12. Remco

Remco Guest

Bij mijzelf is er echt geen 1 te donker, onscherpte kan ik nog inkomen. Ik was m'n statief vergeten en dan is zo'n sigma 100-300 lens best zwaar. Welke vind je te donker dan?

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Niet echt te donker. Maar omdat je tegen de zon in foto's hebt gemaakt verlies je echt veel details:

14. Remco

Remco Guest

Tsja, het is denk ik de sfeer die ik wilde meegeven. Blijkbaar is dat anders overgekomen. Ze zijn minder donker namelijk. :)

15. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Met wat voor camera/lens heb je die pic gemaakt? Elke keer als ik de maan probeer te fotograferen krijg ik een soort overbelicht bolletje. xD

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat je moet doen is je camera in M stand zetten. diafragma rond de 8. En dan met de sluitertijd spelen. Er komt namelijk heel veel licht van de maan. Je sensor ziet dit licht alleen niet. En daarom krijg je een overbelichte maan.

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zou juist je diafragma wel laag proberen te houden, laatst ook geprobeerd met een diafragma van 8 en dan lange sluitertijd en dan blijkt het toch dat de maan sneller beweegt dan ik dacht 8)
    Tot nu toe heb ik gewoon een statief op gezet, sluitertijd op max. 2 seconde, diafragma laag proberen te houden en dan de rest invullen met iso als het te donker is.

18. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    sigma 70-200mm @200mm

Difragma superhard dichtdraaien en niet naar je lichtmeter luisteren. Tevens vanaf statief geschoten.

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Op internet stond dus dat je voor de maan een iets hogere diafragma moest pakken. Dus dat advies heb ik maar opgevolgd.

F8.0 ISO200 1/100

Laatst bewerkt: 24 nov 2010
  20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ah ok, hmm misschien dat ik toch wat verkeerd doe of het alleen heb geprobeerd bij een donkere maan, kreeg zwaar onderbelichte foto's bij een sluitertijd van 1 sec, ISO 320 en een diafragma van 4 8)
    Binnenkort nog eens proberen dan

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina