1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ben toch van plan om voor de 70-200mm L USM te gaan. Ook zag ik op sommige fora dat mensen die sport fotograferen de IS toch uit zetten omdat ze dan scherpere foto's maken. En het is een verschil van 500,-

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    500 euro voor IS zou ik idd ook niet betalen in principe.
    Sport fotografen zetten het meestal uit om meer snelheid in hun plaatje te krijgen. als je op de juiste snelheid met bijvoorbeeld een voetbalspeler mee gaat kun je hem scherp krijgen met een sluitertijd van bijv. 1/200 terwijl de achtergrond dan nog lekker een bewegingswaas heeft en de benen van de speler bijvoorbeeld ook.

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik ga dan gewoon voor de versie zonder IS. Nu nog even beslissen of ik hem nieuw ga kopen of via marktplaats.

4. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb naast twee lenzen helemaal geen accessoires voor mijn camera (Canon 1000D).
    Hebben jullie bepaalde accessoires die jullie aanraden voor (stuk) betere resultaten. Zo'n UV filter bijvoorbeeld, geeft dat echt andere beelden of is het puur voor de bescherming van je toestel.

Ik ga binnenkort naar New York en wil natuurlijk zo veel mogelijk mooie foto's schieten dus ik wil enigszins voorbereid zijn.

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    UV filters zijn alleen voor bescherming. Wat je wel kan kopen is een Polarisatie filter.

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, dat klopt, alleen dat geldt voornamelijk bij grotere verschillen, dit verschil is 4,nogwat, in zoom, dat is heel wat anders dan bijv een 25-200 of wat je ook allemaal hebt.

Dit is echt een goede lens hoor. 8)

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Het is een goede lens dat weet ik ook, ben alleen meer fan van de 70-200 :+
    Wil binnenkort nog een 85mm 1.8 USM gaan halen van canon, dat ding zou zo een L lens genoemd mogen worden joh!

8. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    prime lenzen en sowieso lenzen met een vast brandpunt vind ik persoonlijk het leukst om mee te werken en gebruik ik ook het meest vandaar ook dat mijn Favo lens de Sigma 50mm f1.4 HSM is verder heb ik dit nog aan lenzen:

- Nikkor 18mm-55mm f/3,5-5,6 (kit lens)
    - Nikkor 55-200 mm f/4-5,6
    - Zenitar 16mm Fisheye

ook vind ik het voordeel van vaste brandpunt lenzen dat je minder lui wordt qua fotografie.

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Dat is het leuke aan primes ja:)
    Zoomen moet je gewoon doen door naar voren of achter te lopen!
    Ik heb net van mijn geluidsleraar een meyer optik 300mm F4 gekregen! omdat hij er niks meer mee deed:9
    Zal binnenkort ffe wat foto's posten.

10. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Ik gebruik praktisch alleen maar lenzen met een vast brandpunt. Vooral omdat ik zelden zoom. Ik kan 90% van mijn foto's met een groothoek maken. Vooral de 24 mm 1.4 van Canon is geniaal (al moest ik die lenen van mijn vader). Een 28 mm met 1.8 was ook erg prettig.

Voor details gebruikte ik vaak een 85 mm. Ik vind 50 mm een beetje 'saai'. Hoewel je tegenwoordig die multiplier hebt van 1.5 of 1.6 is hij iets minder saai, maar 50 mm op fullframe of op een analoge camera geeft bijna hetzelfde beeld als wat je ook met je eigen ogen ziet. Met fotografie wil je dat juist niet.

Daarnaast kan je in veel gevallen gewoon naar voren lopen als je dichterbij wilt. Alleen bij natuurfoto's gaat dat soms wat lastig.

11. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hier ben ik het niet mee eens, want je kan er ook juist voor kiesen dat wel te krijgen, zoals een serie "door de ogen van .." bijv.

ik gebruik iig tegenwoordig alleen nog maar de Zenitar 16mm fisheye en de Sigma 50mm f.14 HSM en dat bevalt mij prima :)

12. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb in een fotowinkel een Sigma 28mm f/1.8 gezien voor €150,- en een Canon 28mm f/1.8 voor €199,- (beide tweedehands)
    Nou wil ik al een tijdje een mooie prime die dichter bij het beeld van een full frame 50mm komt. Met 28mm heb ik dan een effectieve afstand van 44.8mm, dus redelijk in de buurt.
    Zijn dit goede prijzen voor deze lenzen tweedehands? Verschillen tussen de 2 lenzen die zorgen voor het prijsverschil behalve merk?

13. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1 vraag, is de Sigma met HSM of zonder ?

Edit:
    Ik heb even gekeken en die sigma voor 150 euro is zeker niet gek :)

Laatst bewerkt: 29 mrt 2010
  14. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    De 24mm van canon is _O_
    Goddelijke lens, maar ik ben het niet eens met 50mm dat dat niet interessant is, naast dat het misschien de hoek van je ogen is is het ook eigenlijk de meest praktische afstand voor ook fotografie, daarom raad ik ook iedereen aan een 50mm op zak bij te hebben, het is gewoon erg praktisch!

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hmm.. Zit nu even te kijken naar een statief, maar wat moet je kiezen :eek: Zoveeel keus voor zo'n simpel iets. Wie kan me helpen. Lens gaat toch de 70-200mm L worden.

16. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Goede Lens keus imo.
    Kijk anders gewoon ffe bij een 2e hands winkel, heb een hartstikke goed cullman statief daar op gepikt voor 30 euro.

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Oke.. Zat ook al op marktplaats te kijken, maar staat een hoop zooi tussen.

18. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  19. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    mooie beelden hoor! nu nog een volgende stap voor echt een mini film ofzo:+

20. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ik ben wel geïnteresseerd voor minifilms, maar m'n maten zijn er (nog) niet voor te porren. Ben wel van plan om eens bij drama project van school aan te kloppen, lijkt me dat zulke mensen wel geïnteresseerd zijn in zo'n minifilm. Al is het maar als eerste portfolio deel.
    Het was trouwens gefilmd met de Canon 50mm f/1.8
    Binnenkort ook maar nieuwe PC kopen van rond de 1000. Lijkt be wel het beste als eerste investering voor films maken, want dit clipje van 57 sec duurde 3 uur om het te converten naar H.264 :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina